В українців двічі плюнули: спершу польський «адвокат», потім - українська влада

На скандальну шовіністичну заяву одного із чільних польських діячів – міністра закордонних справ Вітольда Ващиковського «Наше послання дуже чітке: з Бандерою до Європи не увійдете. Ми говоримо про це і голосно, і тихо», у МЗС України лишень відповіли, що «із розчаруванням сприйняли нещодавні висловлювання» та привернули увагу до «необхідності більш стриманого підходу польського політикуму до чутливих історичних питань».

Отак в умовах тривалої московської агресії на Сході наша влада знову не спромоглася бодай на словах відстояти національні інтереси власного народу, його історичну пам’ять.

У коментарі «Вголосу» кандидат історичних наук, громадський діяч Микола Посівнич наголошує, що нещодавня заява Ващиковського – один із елементів історико-інформаційної війни, яку розпочав новий уряд президентської ультраправої партії «PiS»:

«Останнім часом Польща повністю дискредитувала себе на міжнародній арені, зокрема в ЄС, тому сьогодні вони такими заявами хочуть показати свою міць і велич за рахунок мобілізації на зовнішньому фронті. Не за горами вибори, а їм потрібно підтримувати електорат – обиратися на другий термін. Зрозуміла позиція: вони борються за свої національні інтереси, відстоюють свою національну пам’ять – формують образ сильної патріотичної нації, яка має захист під парасолькою НАТО.

А от українці натомість звично стараються нікого не образити і вже наперед такими заявами просять вибачення, хоча це вибачення треба чітко кваліфікувати як загрозу національній безпеці України, бо ми бачимо, що Польща стає другою Росією. Росія так само починала із претензій створення «Новоросії», пропагандою «русского мира». Сьогодні Польща починає ту саму гібридну війну: оці закиди в бік Бандери та Шухевича, засудження ОУН-УПА. Третім етапом буде «Львів – польське місто». На цих твердженнях вони й захочуть відібрати українські території».

Погоджується із цим твердженням і політолог Олександр Солонько, зазначаючи, що прийшов час серйозно узятися за ситуацію на «західному фронті». Адже, з огляду на неодноразові антиукраїнські випади поляків, нині фантастична версія про територіальний конфлікт у недалекому майбутньому може стати цілком реальною:

«Багато говорили про те, що Польща – адвокат України. Я вважаю, що давно пора відмовлятися від цього формулювання, адже адвокати відповідного гатунку нам не потрібні. Зрозуміло, що ми самі повинні вирішувати, куди йдемо і з ким співпрацюємо. Орієнтуватися на польський правлячий клас, який експлуатує такі от електоральні моменти задля внутрішньої популярності – не варто.

Повернімося лише трохи назад у часі і погляньмо, що ми допустили: анексія Криму, окупація Донбасу. Очевидно, що держава не відстоювала національні інтереси у цій галузі, не займалася контрпропагандою на місцях компактного проживання проросійського елементу. Вона гарантувала анексію, гарантувала війну, гарантувала вороже настроєний анклав усередині своєї держави. Якщо не буде здійснюватися послідовна державна політика, якщо не відстоюватимуться національні інтереси – у недалекому майбутньому не можемо виключати, що нащадки польських кресовиків, які жили на Волині, захочуть відібрати ці землі. Справді, більшість сприймає це за фантастику, але коли Росія 2008 року напала на Грузію, подібні дії щодо України теж вважали безглуздям. Такі речі потрібно миттєво передбачати, локалізувати і відсікати.

У 2014-му переселені в Севастополь ветерани російського флоту свою справу зробили. Коли настав сприятливий час – вийшли на вулиці, почали обирати собі народних мерів і так далі. Тут може бути аналогічна ситуація: нащадки кресовиків приїдуть на Волинь чи Галичину, подадуть позов на реституцію і відберуть шмат України. Поки у нас ще є час, щоб уникнути такого розвитку подій, однак, це може забезпечити лише чітка позиція влади».

Політоглядач Олександр Аронець підкреслює, що сьогодні на Донбасі Україна кров’ю захищає від російської агресії не лише себе, а й Польщу та усю Європу, тож уже тому зухвалі втручання тамтешніх політиків – неприпустимі:

«Заява польського міністра Ващиковського - це ніж у спину від нібито адвоката України в ЄС, від офіційної Польщі. Пиха ляхів переходить всі межі, а втручання у внутрішні справи України вже нічим не відрізняються від таких же втручань з боку московитів.

Бандера, Шухевич та Коновалець – це співтворці сьогоднішньої України, тому йти в Європу без них, означає зрадити Україну. А цього не буде ніколи. Нікому цього не дозволимо. І відповідати будуть поляки за їхній злочини проти українців, які тоді не мали ні власної держави, ні можливості захиститись від терору з боку Польщі. І тільки завдяки Бандері і Шухевичу українці взагалі продовжують існувати.

Це ми, українці захищаємо поляків від вторгнення московського чобота. Адже через свою пиху, через чвари з українцями поляки вже не раз втрачали державу. І кожного разу московити захоплювали їх незабаром після завоювання України».

Письменниця та громадська діячка Лариса Ніцой переконана, що реакція українського дипломатичного відомства й справді мала б сприяти налагодженню стосунків, однак, разом з тим, вона мусить захищати гідність та інтереси самих українців:

«Добре, що українське міністерство видало дипломатичну заяву, яка не загострює  конфлікт і вказує, що ми готові до партнерських, дружніх стосунків між країнами. Однак тут обов’язково треба було наголосити, що це трагічна сторінка в історії обох народів, і що не тільки поляки постраждали від рук українців в той період, а й українці зазнали неймовірних знущань від вояків Армії Крайової, яких Польща нині вважає героями. Зрозуміла річ, для нас вони не є героями, адже нищили українців. Так само армія УПА не може бути возвеличена поляками. Це дві свідомі армії, кожна із яких захищала свій народ, свої ідеали. Але ж як у такій ситуації можна звинувачувати одну із них у звірствах проти людей, а іншу, яка вчиняла те саме, - ні. Тим більше, що Армія Крайова таки вчиняла звірства, вчиняла геноцид українців.

Наша влада мусить про це нарешті заявити. Заявити вголос, а потім відсилати до істориків. Спершу треба наголосити на фактах геноциду українського народу, а потім сказати: давайте не політизувати, це спільна трагічна історія, нехай нею займаються спільно наші історики, а ми далі будуватимемо стосунки на засадах партнерства.

Натомість, маємо зовсім інше. Ми ніби не привчені піднімати голову. Думаємо, що це така дипломатія – втиратися від плювків в обличчя і ввічливо відповідати, називаючи це вищим пілотажем. Я вважаю, що вищий пілотаж – називати речі своїми іменами, але при цьому не сваритися».

Олександр Солонько підкреслює, що наші чинні правителі своїми діями, чи то бездіяльністю, свідомо дозволяють сусідам поводитись неадекватно:

«Такі зухвалі випади з боку польських посадовців бачимо не вперше. Однак, як підтверджує досвід у стосунках і з Варшавою, і з Москвою – наша влада не відстоює національних інтересів і престижу країни на міжнародному рівні, хоча зобов‘язана це робити. Очевидно, що чинні правителі формують з України образ жертви, дозволяючи сусідам поводитися неадекватно.

Зрозуміло, що українська влада мала б реагувати на це жорстко і не дозволяти будь-кому втручатися у особисті справи країни. Має бути якась взаємоповага, а не виняткова роль жертви і постійне приниження. Якщо не буде нормальної реакції – це продовжуватиметься до безкінечності.

Нинішній правлячий клас має цілком зрозумілі чіткі пріоритети: матеріальне збагачення, самозбереження, спроба убезпечити себе від відповідальності на випадок, коли до влади прийдуть ті, хто спробує провести ревізію. Вони не мають мотивації і жодного бажання встрягати в якісь конфлікти. Це складно, це потребує великих інтелектуальних ресурсів і матеріальних витрат для контрпропаганди, публікацій в іноземних ЗМІ. Наша влада не зацікавлена, вона скоріше дозволить принизити українців, вказати, як ми повинні жити і з ким куди іти, аніж відволікатиметься від таких важливих речей, як дерибан державного бюджету».

За словами Олександра Аронця, продовження політики українських очільників у майбутньому може гарантувати нам повторення конфлікту на кшталт того, який виник із РФ:

«Українській владі вже давно на законодавчому рівні треба ставити питання про геноцид українців з боку Речі Посполитої та анексію українських територій у 20 столітті Польщею.

Звісна річ, вже сам факт того, що МЗС викликало посла Польщі – прогрес для нашої влади. Однак те, як вони відреагували, - позиція слабких. Мовляв, вибачте поляки, що ми відкриваємо рота, але чи не могли б ви просто не говорити на історичні теми, а ми за це вам будемо дуже вдячні і будемо бити поклони перед вами. Ганебно.

На перспективу поведінка нинішньої влади може завершитись повторенням історії з московитами. Коли Кремль диктував нам яких героїв нам мати, а кого ненавидіти. Власне, те саме буде з боку Польщі».

З огляду на усе це Микола Посівнич закликає оцінювати події минувшини у історичному аспекті і нарешті приймати рішення в інтересах держави:

«Наші чинні політики не хочуть ображати польську сторону перед візитом президента Дуди, не хочуть загострювати ситуацію, яка й так є нестабільною. Але це не позиція. Поляки чітко стоять на своєму і не підуть на жодні поступки. Наша ж держава вважає, що, жертвуючи національними інтересами, можна легко заробити дивіденди на зовнішньому фронті, де поляки нібито мали б підтримати нас у боротьбі проти Росії, бо вони нібито є нашими «адвокатами». Однак, бачимо, що цей «адвокат» подекуди стає «прокурором».

Нині мали б прийматися рішення в інтересах держави, а не в кон’юнктурних інтересах міністра закордонних справ пана Клімкіна чи президента Порошенка. Треба нарешті твердо оцінити ці історичні події, залучивши і Польщу, і Німеччину, і Росію».

Яна Федюра, «Вголос»

 

ЗА ТЕМОЮ

КОМЕНТАРІ 22 +

КОМЕНТУВАТИ

  • свідомець8 липня 2017 10:42 Відповісти IP:  94.179.239.--- Є люди які вважають що звірства були тільки з української сторони.
    Є люди які вважають що звірства були тільки з польської сторони.
    Є люди які вважають що звірства були з обох сторін. І це добре. Чим більше різних точок зору тим краще. Головне щоб це не заважало людям взаємовигідно співпрацювати, чого я всім і бажаю. Пора заспокоїти одних і других.
  • Левко10 липня 2017 18:10 Відповісти IP:  95.69.212.--- Та від України ж ніхто ляхів по яйцях не копав!
    Самі верещать.. )
  • Кардинал7 липня 2017 22:18 Відповісти IP:  149.56.229.--- Нормально відповіли не повелись на провокацію. Побазікають шовени у пльській владі і заспокоються. Тим більше зі звинуваченнями які пасують більше в сторону поляків.
    Через заяву розсваритись і втратити можливість співпрацювати на користь Москви? Не прийняли позицію, але й не нападали різко чого б хотілось росіянам. На лдії слід відповідати, а не заяви провокації допомагати реалізовувати з українського боку.
  • Факт 7 липня 2017 16:30 Відповісти IP:  194.44.30.--- "Завжди існувало дві Польщі – одна з них боролася за правду, а інша змагалася за першість у підлості", - Уінстон Черчіль за книгу "Історія другої світової війни", став Нобелівським лауреатом.
    http://volianarodu.org.ua/uk/Gromadyanske-suspilstvo/Zbuvaiutsya-prorotstva-Uinstona-Cherchilya-Maybutni-fashysty-nazyvatymut-sebe-antyfashystamy-pysmennyk
  • ЛЕВ7 липня 2017 16:59 Відповісти IP:  46.133.91.--- А треба, аби жодної...
  • ЛЕВ7 липня 2017 16:00 Відповісти IP:  46.133.172.--- Поляки - вороги. Були, є і завжди будуть. Розмова з ними, як і з москалями, може бути тільки одна - наxyй і контрольний в голову!
  • Харків7 липня 2017 15:41 Відповісти IP:  109.87.11.--- В українців є 2 виходу з цієї ситуації в яку вони вже давно потрапили.
    1 вихід: Ходити обпльованими далі.
    2 вихід: Самим почати плювати.
    *
    А для того, щоб українці нарешті УСВІДОМИЛИ своє положення у своїй же хаті та почали його кардинально змінювати на свою користь, наведу нещодавній приклад цього положення.
    **
    Спочатку трохи інфо для довідки:
    Юрій Шевчук — український мовознавець, журналіст, кандидат філологічних наук. Викладач української мови в Колумбійському та Єльському університетах.
    ***
    Запис Юрія Шевчука на Фейсуці "Yuri Shevchuk"
    16 червня о 13:32
    Цитую:
    "Сьогодні, повертаючися з Барселони до Києва, пережив нову для себе форму національного приниження. (Дія має місце 16-го червня, рейс МАУ Барселона -Київ, вилітав о 13:30. Стійка реєстрації 201-203, термінал №1 Барселонського аеропорту Прат, номер рейсу PS 992.)
    Підходжу до стійки, яку спільно використовує "Аерофлот" і "Міжнародні авіялінії України" (як зворушливо!), даю свій канадський паспорт, вітаюся до жінки-еспанки за реєстраційним прилавком еспанською і далі веду розмову з нею тією ж мовою. У тої виникають питання, щодо мого можливого бажання пробути в Україні довше, як дозволено (90 діб), викликає старшу́ю. Нею виявляється працівниця МАУ, громадянка України. Та до мене еспанською, а коли я їй кажу, що розмовляю українською, вона переходить на ... російську. Я чемно і твердо кажу їй, що українською, а не російською розмовляю. Реакція старшо́ї була поза всякими моїми сподіваннями. Із посмішкою на обличчі старша́я з МАУ оголошує мені, що мій квиток до Києва СКАСОВАНИЙ. Ніякі докази, документи, листи від моєї аґенції, що підтверджують факт купівлі і дійсности мого квитка, на старшую з МАУ не справляють жодного враження. Вона не без видимої насолоди від своєї влади над клієнтом пропонує мені або лишатися в Барселоні, або ж купувати новий квиток до Києва (свого роду плата за розкіш розмовляти українською). Я чемно намагаюся пояснити їй, що маю всю докумнентацію і вони зобов'язані дотримуватися свого боку контракту. Все марно. Це приниження триває понад годину. Нарешті вирішивши, що вона вже показала мені, як слід вибирати мову у майбутньому, вона змилостивлюється і "вириває" для мене мій же оплачений квиток. Вже на покладі літака, я зауважую, що чи не шоста частина місць в ньому порожні. Все це очевидно залишиться безкарним, а кожен такий як я має шанс на собі відчути смак сервісу МАУ (Міжнародних авіяліній України). Для мене ця назва тепер має дуже неприємний посмак. Біда в тім, що на українському ринку - це монополія." .
  • Галичанин.7 липня 2017 15:58 Відповісти IP:  217.23.15.--- Це не ці виходи, що пропонуєте ви , звичайно це романтично, але, що першочергоао необхідно, перевибори президента, цей на ніщо не здатний, розпуск ради, введення військового стану, розстрільна стаття за економічні злочини і усунення з керівних посад усіх євреїв і через років три можемо починати плювати на будь кого.
  • Харків7 липня 2017 16:13 Відповісти IP:  109.87.11.--- Що необхідно в першу чергу так це, щоб українці припинили дозволяти себе принижувати, щоб українське суспільство перестало бути безвідповідальне за свій вибір на виборах, щоб українське суспільство нарешті усвідомило наскільки сильно воно є принижене на своїй же землі і не знає як живуть у нормальних європейських країнах і, що та філософія життя (наявний стан речей у всьому: від монополізації економіки і політики олігархами до стану української мови у рідній для неї країні), яке в нас є в Україні і вважається більшістю "нормальним" є ГЛИБОКО НЕНОРМАЛЬНОЮ у нормальних країнах Європи.
  • Dawid7 липня 2017 14:09 Відповісти IP:  213.136.240.--- Minister Waszczykowski nie powiedział nic innego jak tylko prawdę. Nie można być w Europie i jednocześnie gloryfikować morderców bezbronnych dzieci i kobiet. Argument że UPA i OUN walczyło o wolną Ukrainę jest tak głupi że nawet nie warto go podnosić. Przecież SS też walczyło za Niemcy, NKWD za Rosję, ale nikomu w Niemczech nawet nie przychodzi żeby stawiać im pomniki. Co innego w Rosji gdzie NKWD to bohaterowie.
    Ukraina sama musi sobie odpowiedzieć na pytanie czy chce wyznawać zasady takie jak na Zachodzie, czy chce iść raczej drogą Rosji....
  • Володимир7 липня 2017 16:04 Відповісти IP:  194.44.84.--- Документи всі в відкритих архівах, піди і подивися. Може тоді вони і в тебе будуть. А от з чим з тобою згоден, то це з тим, що абсолютно не можна порівнювати АК і ОУН-УПА. Бо ОУН-УПА боролись за інтереси української нації та державність на своїй Богом даній землі, а твоя АК тут була набродом зайд-окупантів. А шо рано чи пізно буває з окупантами? Сам знаєш. То втрися і не рюмсай.
  • Володимир7 липня 2017 14:28 Відповісти IP:  194.44.84.--- Так. А особливо українських дітей і жінок любили Пілсудський і Армія Крайова. Тому я ввжаю, що цим друзям України і просто святим людинолюбам замало ще пам"ятників у Європейській Польщі. Треба більше!
  • Dawid7 липня 2017 14:44 Відповісти IP:  213.136.240.--- Jesteś w stanie podać choć jedną akcję Armii Krajowej gdzie tak jak OUN i UPA napadła i zaatakowała bezbronną wioskę czy ludzi modlących się w kościele i wymordowała ich tylko dlatego że byli Ukraińcami.
  • Dawid7 липня 2017 15:36 IP:  213.136.240.--- Do Vladimir
    I chcesz powiedzieć że byli tam sami ukraińscy cywile, że nie było żadnych żołnierzy ukraińskiej policji pomocniczej, UNS oraz dezerterów z 5 pułku SS....
    Faktem jest, że niestety przy okazji walki było wiele ukraińskich ofiar cywilnych i nikt w Polsce tego nie kwestionuje.
    Mimo tragedii cywilnych ofiar w Sahryni jak możesz porównywać to z Rzezią Wołyńską, gdzie polskie wsie i kościoły były zaatakowane przez OUN i UPA a kobiety i dzieci z zimną krwią wymordowane. Gdzie ludzie nie mogli się bronić.
    Jak możesz porównywać AK do OUN i UPA które w swoim programie miały nienawiść do innych narodowości i z zimną krwią mordowali swoich sąsiadów tylko dlatego że byli Polakami, Żydami czy innymi narodami.
  • Dawid7 липня 2017 15:16 IP:  213.136.240.--- Do Володимир
    Dalej czekam na jakieś udokumentowane fakty (chociaż jeden) gdzie udowodnisz że AK jest odpowiedzialna za takie zbrodnie jak OUN i UPA. To co wkleiłeś to są jakieś opowiastki zbrodniarzy, którzy nieudolnie tłumaczą się ze swoich zbrodni szukając winy u innych.
  • Володимир7 липня 2017 15:02 IP:  194.44.84.--- http://volyn.rivne.com/ua/2553
    http://bandera.lviv.ua/polski-zvirstva-proty-ukrajinciv-tema-jaku-zamovchuvaly-desjatylittjamy/
    http://uagolos.com/pro-svjatist-poljakiv-ta-zlochyny-oun-upa-2/
    Про вашого терориста пілсудського взагалі окрема тема
  • Володимир7 липня 2017 14:58 IP:  194.44.84.--- Різанина в Сагри́ні — акція зі знищення місцевого українського населення польськими бойовиками, що сталася 10 березня 1944 у селі Сагринь (пол. Sahryń, Грубешівський повіт, Люблінське воєводство, нині Польща). Спланована та проведена бойовиками (у кількості 800 осіб) польської Армії Крайової та Батальйонів Хлопських під командуванням Станіслава Басая (псевдо «Рись»). Батальйони хлопські (БХ) були організовані з колоністів та поляків навколишніх сіл колоністом з колонії Ґурки Станіславом Басаєм.
    https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A0%D1%96%D0%B7%D0%BD%D1%8F_%D0%B2_%D0%A1%D0%B0%D0%B3%D1%80%D0%B8%D0%BD%D1%96
    То навскидку
  • P S7 липня 2017 12:46 Відповісти IP:  89.105.227.--- Я не погоджуюсь з висловами експертів, враховуючи наш галицький войовничий патріотизм, це відчувається у наших вигуках, "Слава Україні" смерть москалям, це говорить,що відваги нам не займати, у випадку якогось посягання з сторони Польші, я думаю, що повенуться з Польші наших біля двох мільйонів польських заробітчан, водії тимчасово поміняють номери з польськлою реєстрацією на українську, патріоти з карткою поляка тимчасово її заховають повернуться в Україну і як усі дружньо рвануть проти ворога, то опиняться назавжди у Польші. А про владу в Україні прошу не згадувати, їїу нас немає, вона давно не українська, євреї ще ніколи не зробили щасливими будь кого окрім себе.Вибачаюсь, коли когось ненароком образив, особливо перед кухонними націоналістами.
  • Алекс7 липня 2017 14:38 Відповісти IP:  146.185.130.--- «Еврейскую общественность Львова беспокоит растущая в городе тенденция антисемитских проявлений в течение последних месяцев. Эта цепочка состоит из
    : — хулиганские действия возле здания Общества еврейской культуры им. Шолом-Алейхема по ул. Угольная, 3, когда были сорваны все информационные таблицы;
    — антисемитские надписи на территории мемориального комплекса «Пространство синагог» на пл. Арсенальной;
    — надписи антисемитского содержания, которые содержат прямые угрозы евреям, по ул. Шолом-Алейхема; — беспрецедентная попытка поджога действующей синагоги по ул. Бр. Михновских, 4.
  • Левко10 липня 2017 18:30 Відповісти IP:  95.69.212.--- "Алекс" - ЦКушник? Чи не твоїх копит робота, бо кому ж краще знати про ці події й адреси? Далеко не кожен львів'янин знає, що таке могло бути, або додуматись до вандалізму.
  • Володимир7 липня 2017 13:04 Відповісти IP:  194.44.84.--- А Ви якого типу фрондист: кухонний, майданний чи провладно-опозиційний?)))
  • P S7 липня 2017 13:10 Відповісти IP:  89.105.227.--- Я прагматичний реаліст. Навіщо спасати Україну, коли її знищить корупція.

волог.:

тиск:

вітер:

волог.:

тиск:

вітер:

волог.:

тиск:

вітер:

волог.:

тиск:

вітер:

Завантаження...
RedTram