12 "подвигів" Ганущина на посаді голови облради

Заступник голови ГО «Громада та ініціатива»
27 грудня 2016 року голова Львівської обласної ради Олександр Ганущин буде звітуватися на сесії щодо діяльності за 2016 рік. ГО "Громада та ініціатива" проаналізувала рік діяльності обласної ради під керівництвом Олександра Ганущина та знайшла ряд кричущих особливостей, які характеризують обласну раду та її голову не з кращого боку.

 1.                РЕГЛАМЕНТ, ЩО ПОРУШУЄ ПРАВА

Слід пригадати, як починалася діяльність обласної ради на чолі з чинним головою. У листопаді 2015 року з ініціативи голови облради був зареєстрований одіозний проект Регламенту, у якому обмежувалися права депутатів та мешканців області, згорталася гласність та відкритість, голові надавалися неймовірні процедурні переваги над депутатами, президії надавалася непритаманна функція і багато іншого. Тоді опозиційна «Свобода» запропонувала близько 40 поправок до Регламенту, які дозволили уникнути прийняття такого Регламенту.

 

2.                НЕПРОЗОРІСТЬ РОБОТИ ОБЛРАДИ

Лакмусовим папірцем діяльності голови облради став випадок, коли він особисто не пустив на президію облради журналіста. Для чого це було робити? Дуже показовими у плані непрозорості стали засідання бюджетної комісії, на яких з порушенням закону про доступ до публічної інформації було загалом розподілено 160 млн грн. Цікаво, що засідання бюджетної комісії, коли мова йшла про бюджетні кошти, полюбляли проводити вночі у переддень до сесії, або зранку, коли журналістів та громадськості не було. За пропозицією ГО "Громада та ініціатива" та депутата обласної ради Олега Панькевича керівництво облради так і не забезпечило відеотрансляцією та аудіозаписом діяльність постійних комісій облради. Отже, є що приховувати!

 

3.                БЛОКУВАННЯ ІНІЦІАТИВ ДЕПУТАТІВ

Упродовж року було зареєстровано 60 депутатських ініціатив щодо вирішення важливих соціально-економічних проблем в області, з яких 40 ініціатив належали опозиції. Керівництво облради чомусь вирішило блокувати саме ініціативи опозиції, адже така активність голові облради та депутатській більшості не була потрібна. Питання упродовж тривалого часу не включалися до порядку денного таким чином, що з часом ставали не актуальні. Наприклад, ініціатива щодо збільшення одноразової грошової допомоги реабілітованим за статтею 3 та потерпілим від політичних репресій за рахунок премій чиновника Львівської ОДА ігнорувалася 8 місяців і була розглянута лише тоді, коли кошти на преміювання чиновниткам були освоєні.

 

Про деякі ініціативи керівництво облради взагалі забуло. Наприклад, незабаром буде річниця зареєстрованого проекту рішення про створення тимчасової контрольної комісії з питань вирубки лісів. Мабуть, у порядок денний він так ніколи і не потрапить…

 

Окрім того, якщо питання вже і були включені, то теж не розглядалися, бо кожного пленарного засідання десятками розглядалися нові проекти рішень, запхані туди депутатською більшістю, які терміново треба було прийняти.

 

4.                ВІДСУТНІСТЬ КОНТРОЛЬНОЇ ФУНКЦІЇ ЗА ВИКОРИСТАННЯМ БЮДЖЕТНИХ КОШТІВ

Керівництво обласної ради відмовилося заслухати на сесії облради звіт про виконання Програми соціально-економічного та культурного розвитку за перше півріччя. Натомість була проведена імітація через заслуховування обласних програм. У результаті, керівництво обласної ради не забезпечило організацію слухань на належному рівні.

 

Головні розпорядники коштів на слуханнях, як правило, пояснювали усе на словах, а ті, які приносили звіти, то робили це безпосередньо перед засіданням комісій, коли не було змоги детально вивчити звіт. Окрім того, самі звіти не витримували жодної критики, адже у них були лише загальні цифри без розшифровок та аналітики.

 

Як наслідок, ряд обласних програм у 2016 році було провалено (напр. програма розвитку освіти Львівщини, програма розвитку сімейної медицини, програма конкурентноспроможності), бо вчасно не було вжито оперативних заходів.

 

5.                ВІДСУТНІСТЬ КОНТРОЛЮ ЗА ВИКОНАВЧОЮ ВЛАДОЮ

8 разів депутатська більшість за вказівкою "прошу визначитися шляхом голосування" відмовлялася давати оцінку діяльності виконавчої влади. Запропоновані для оцінки питання стосувалися пасажирських перевезень, незавершеного будівництва, функціонування мережі закладів освіти і охорони здоров`я, заборгованості заробітної плати, погашення кредиторської заборгованості за ремонт доріг комунальної власності, виконання Програми соціально-економічного та культурного розвитку області. Хоча проблеми є, і на їхнє вирішення депутатський корпус під керівництвом голови облради мав би впливати.

 

6.                АРИТМІЧНІСТЬ ТА НЕСИСТЕМНІСТЬ У ПРОВЕДЕННІ СЕСІЙ

Керівництво обласної ради, вочевидь, дуже мріє потрапити на щабель вище – до Верховної Ради, бо спробувало у 2016 році проводити сесії двічі на рік, а також оголосило перерву на канікули терміном у три місяці. Сесії обласної ради у 2016 році тривали безпрецедентно довго – по кілька місяців. З іншого боку, щодватижні відбувалися пленарні засідання.

 

Коли була реальна потреба скликати позачергову сесію з приводу реагування на підвищення цін і тарифів на газ та електрику, то голова обласної ради обмежився зверненням до державних установ від голів фракцій. Так само, не піддається логіці 48 правок до обласного бюджету та обласних програм, які були внесені на 9 пленарних засіданнях. Чи це не для того і скликалися так часто сесії, аби міняти бюджет області в "ручному режимі"?

 

7.                СКАНДАЛЬНА ПРИВАТИЗАЦІЯ

Керівництво обласної ради вирішило розпродати усі комунальні примішення, але чомусь у неконкурентний спосіб – через викуп. Серед об`єктів – ряд дуже ласих і комерційно привабливих, як ось приміщення по вулиці Винниченка у Львові чи широковідоме приміщення на площі Ринок, 32, теж у Львові. Вперше на приватизацію хотіли поставити об`єкти галузі охорони здоров`я. Через втручання громадськості та деяких депутатських фракцій процес було призупинено.

Прикро, що фактично за мовчазного потурання чинного голови облради в області знищена мережа комунальних аптечних підприємств - жодних заходів щодо нормального функціонування не вжито, натомість виставлено на приватизацію.

Коли певні зацікавлені особи побачили, що непублічно віддати за безцінь комунальні приміщення не вдається, то почали гальмувати процес приватизації, аби зменшувати ціну та включати нові і нові об`єкти. Наприклад, у 2017 році знову способом викупу пропонується під приватизацію об`єкт на площі Ринок, 32.

 

8.                УДАВАНІ КОНКУРСИ НА ПОСАДИ ДИРЕКТОРІВ КОМУНАЛЬНИХ УСТАНОВ ТА ПІДПРИЄМСТВ

Керівництво обласної ради ставить собі в заслугу так звані відкриті конкурси на директорів комунальних установ. Насправді ніякої відкритості немає, персональний склад комісій формується так, аби мати вирішальний вплив на кінцевий результат конкурсу. Професійну громадськість у конкурсах майже не представлено. У чому полягає відкритість у конкурсах, ми побачили, коли спочатку за пропозицією профільної комісії до конкурсної комісії щодо заповідника "Давнього Пліснеська" було включено депутата обласної ради Мирославу Бабінську, а потім невідомим чином було виключено.

Так само яскравим прикладом стало уже незатвердження переможця конкурсу на сесії облради щодо заповідника "Давній Пліснеськ". За вказівкою голови облради "прошу визначитися шляхом голосування" більшість не проголосувала за кандидатуру переможця. Причина проста інший кандидат на посаду директора "Давнього Пліснеська" - особа, пов`язана з керівництвом обласної ради. І остання цікава деталь - ви ніде не знайдете у публічному доступі інформацію про персональний склад конкурсних комісій.

 

9. УХВАЛЕННЯ АНТИНАРОДНИХ РІШЕНЬ

За вказівкою голови облради "прошу визначитися шляхом голосування" у 2016 році депутатська більшість провалила ряд важливих питань для області, у деяких випадках - взагалі ухвалювала антинародні рішення. Найганебніше голосування 2016 року, на нашу думку, - це голосування за закриття шкіл. Уже лише за це можна розпускати обласну раду, як представницький орган, бо, вочевидь, він представляє не народ. З інших ганебних голосувань - це вилучення з рішення облради пункту щодо неприпустимості примусового об`єднання територіальних громад. Обласна рада відмовляється голосувати за вшанування жертв окупаційних режимів та встановлювати хрести на могилах полеглих борців за волю України. Це вже до чого треба дійти?

 

Також депутатська більшість за вказівкою голови полюбляє знімати кошти з одних соціально незахищених і передавати іншим, що на раз оголошується перемогою для мешканців області. Так було у випадку зняття 4,5 млн грн з видатків на малозабезпечених і зняття 470 тисяч гривень з матеріальних допомог воякам УПА та репресованим.

 

10. СУМНІВНІ КАДРОВІ РІШЕННЯ

Керівництво обласної ради весь час наголошує на публічності та відкритості у роботі, але почало з протилежного - на посаду керівника апарату, наголошую, без конкурсу (!!!) призначили особу, яку, як подейкували, у 2004 році звільнили з обласної ради через корупційні чинники. У що вилилося таке призначення ми можемо зараз спостерігати - блокується робота однієї з тимчасових контрольних комісій облради. Окрім того, керівник апарату приховує інформацію щодо прийняття на роботу та звільнення працівників апарату облради. Зокрема, він відмовився давати відповідь на інформаційний запит журналіста, через що на нього складено протокол про адміністративні порушення.

 

11. НЕВИПРАВДАНІ ПРЕМІЮВАННЯ

У 2016 році було премійовано управління майном спільної власності в розмірі 259 тисяч гривень. Хоча програму приватизації об`єктів комунальної власності у 2016 році було свідомо чи у зв`язку з непрофесійністю провалено, через що бюджет розвитку недоотримав 40 млн грн.

 

Двічі упродовж 2016 року керівництво облради погоджувало винесення на сесію питання преміювання працівників апарату в розмірі 122 тисячі гривень та 48 тисяч гривень за рахунок коштів зекономлених внаслідок застосування електронних закупівель в системі "Prozorro. Cумніваємося, чи правильні це були управлінські рішення. Оскільки за зекономлені кошти можна було би, для прикладу, закупити меморіальні дощечки полеглим учасникам АТО та Героям Небесної Сотні. Також суттєво збільшилися видатки на утримання апарату облради та управління майном спільної власності у 2017 році - на 44 %.

 

12. ПОРУШЕННЯ ЗАКОННОСТІ

З подачі голови обради сесія ухвалила незаконне рішення в частині пакетного обрання голів комісій, їхніх заступників та секретарів, хоча закон "Про місцеве самоврядування в Україні" відносить призначення заступників та секретарів комісій облради виключно до компетенції самих постійних комісій. Після відповідного позову "Свободи" до облради законність вдалося відновити.

 

Також порушення законності відбулося, коли голова облради ввів в оману депутатів щодо створення тимчасової контрольної комісії щодо подій 9 червня 2016 року біля Львівської міської ради. Тоді за це рішення проголосувала необхідна кількість депутатів. Лише після нагадування опозиційної "Свободи" було усунено порушення законності і створено тимчасову контрольну комісію. 

 

 


КОМЕНТАРІ 1 +

КОМЕНТУВАТИ

  • Орест Корчинський археолог в.о директора Адміністрації історико-3 січня 2017 01:35 Відповісти IP:  176.106.207.--- Шановний пане Горбатенко, а чому Ви у Вашому блозі нічого не згадали про протиправні дії голови облради стсовно мене - Корчинського О.М., директора Адміністрації історико-культурного заповідника "Стільське городище", якого в насильницький спосіб змусили написати таку заяву як захотів Ганущин: не на посаду директора, а тільки на в.о. директора. Такі дії голови мають всі ознаки корупційних діянь. За мене проголосувала комісія 8 - 0 "за" Хто дав право Ганущину вносити зміни до Закону України в частині обрання директорів. Ніяких розглядів кандидатур після рішення конкурсної комісії там не передбачено. Тут можна лише здогадуватися що за так званим "затвердженням" на сесії облради стоїть!
    Окрім того є ще багато іншого що варто згадати.
    Окрім того, аналогічна справа з п. Роксоляною Данчин - директором Музею Бойківщина в Сапмборі. Маєте можливість ще багато довідатися.
    З поваагою, Орест Корчинський.
    мій моб. 067 908 55 77 <okorchinsky@ukr,net>

Загрузка...
Погода, Новости, загрузка...
Завантаження...
RedTram
http://pix.my/Yo8xxrhttp://joxi.ru/82Q4PW8IjpQ3Lm