Львів’яни мають знати, як витрачаються їхні гроші. Особливо, якщо йдеться про мільярди. Особливо, якщо ці гроші з’їдають найбільші комунальні підприємства міста, які замість заробляти на себе, живуть, як утриманці, коштом містян.

У січні за моєї ініціативи на сесії ЛМР депутати підтримали ухвалу «Про проведення щорічного обов’язкового зовнішнього незалежного аудиту комунальних підприємств Львівської міської ради». Такі ревізії — це цивілізована практика підзвітності і фінансової прозорості. А з огляду на суми, які виділяють у Львові на комунальні гіганти, — це ще й необхідність. Зважте самі — на початок жовтня у статутні фонди комунальних підприємств пішли 1,7 млрд гривень із бюджету розвитку. За ці кошти у Львові можна було б відновити 50 дитячих садочків, купити 50 нових трамваїв «Електрон» і понад 400 автобусів. Без жодних кредитів і лізингів.

Тож, ухвала є. Перемога? Так. Але до вересня ми не отримували жодної інформації не лише про результати аудитів, а й не знали, чи ревізії взагалі відбулися. Натомість на кожну сесію виносилися питання про необхідність ще і ще виділяти мільйони на комунальні підприємства. І врешті, після мого чергового звернення, депутатам пообіцяли звіт про проведення ауту. Він відбувся на крайньому засіданні сесії. Коротке резюме: перевірку провела авторитетна міжнародна компанія. Аудит коштував 1,7 млн гривень. Його висновки — позитивні. Є певні зауваження, але вони незначні й їх легко виправити. Можна було би тішитися, що «комунальники» так сумлінно розпоряджаються бюджетними грошима, не пускають на вітер жодної копійки. Тільки є одне правило — довіряй, але перевіряй.

Вивчення договорів з аудиторськими фірмами вистачило, щоб виникло неприємне відчуття махлювання, що нас вкотре намагаються обвести навколо пальця.

Отже, за наявною інформації, аудит найбільших ЛКП проводила фірма ТОВ «Аудиторська компанія «ДК-Україна». Цікаво, що з нею уклали прямий договір, без проведення тендеру на ProZorro. А це суперечить самій ухвалі, де чітко прописано в п. 4. «Рекомендувати комунальним підприємствам Львівської міської ради здійснювати закупівлю послуг з проведення аудиту фінансової звітності зі застосуванням системи ProZorro».

Ще один важливий момент: ухвала проголосована 25.01.2018 р., втім деякі договори підписані ще до її появи. Наприклад, 12.12.2017 р. був укладений договір із ЛМКП «Львівтеплоенерго», 20.12.2017 р. ­— з ЛКП «Львівелектротранс», 23.01.2018 р. — договір із ЛКП «Львівводоканал», 12.01.2018 р. — з ЛКП «Львівавтодор». Така собі дія на випередження? Але звіти про роботу аудиторів жодне комунальне підприємство так і не опублікувало. Понад те, на сайті міської ради у розділі «комунальні підприємства» у графі «Інформація про фінансовий стан» взагалі зазначено, що аудити НЕ ПРОВОДИЛИ.

Може, тому, що, із договору видно, що його предметом є КОНСУЛЬТУВАННЯ з питань застосування Міжнародних стандартів фінансової звітності при веденні бухгалтерського обліку та складанні фінансової звітності. Тобто фірма мала проконсультувати, як правильно вести бухгалтерський облік. КОНСУЛЬТАЦІЯ бухгалтерів за майже 2 мільйони! Натомість метою ухвали було проаналізувати ефективність використання бюджетних коштів та управління комунальними підприємствами.

Власне, щоб надалі попередити схожі маніпуляції я підготував ухвалу, яку підтримали колеги-депутати на сесії, за якою комунальні підприємства зобов’язані на своїх сайтах публікувати інформацію про те, як розпоряджаються коштами, що надійшли в їхні статутні капітали. Адже досі ці дані залишаються закритими, а це дає можливість відверто дурити львів’ян і безконтрольно розпоряджатися їхніми грошима.