Місцеве самоврядування без демократії – це нуль без палички

голова ЛОО партії УДАР, депутат Львівської міськради
Доктор історичних наук Володимир Литвин, спікер Верховної Ради, раптово зажадав адміністративно-територіальної реформи, цю тему він порушив, перебуваючи з агітвізитом в Житомирі.

Доктор історичних наук Володимир Литвин, спікер Верховної Ради, раптово зажадав адміністративно-територіальної реформи, цю тему він порушив, перебуваючи з агітвізитом в Житомирі.

Наміри у голови ВР благі і світлі: створити таку модель адміністративно-територіального устрою, «при якій будуть домінувати і відповідати органи влади, обрані людьми». Ці слова лунають багатообіцяюче, якщо не згадати, яку «відповідальність» несе обрана народом нинішня влада за знищення демократії, за розподіл владних портфелів серед своїх родичів і друзів, за перетворення системи правосуддя в систему особистої помсти тощо.
Як свідчить стародавня мудрість, благими намірами вимощена дорога в пекло. Ось і новації про перебудову всього, що пов'язане з владними повноваженнями і «розпиленням» бюджету, якщо з ними виступають люди із сумнівним минулим, як у Литвина, можуть принести велику кількість небажаних сюрпризів.

Що збентежило в промові пана Литвина перед житомирянами – насамперед те, що коли спікер говорив про необхідність реформи, він посилався на Європейську хартію місцевого самоврядування і ... поремствував, мовляв, розвиток місцевого самоврядування в Україні гальмує «низький рівень політичної і правової культури населення». Литвин ніби підкреслив, що народ в нашій країні не такий, як треба...

Як вчений, спікер ВР мав би знати, що політичний і культурний рівень населення в будь-якій країні залежить від традицій, укладу та рівня життя людей, від збалансованості гілок влади, працездатності системи правосуддя, соціальної захищеності громадян і багатьох інших факторів. Наприклад, від того, яка влада в країні і як вона ставиться до свого народу.

От би пану спікеру і почати з себе, - тобто з влади, а не переводити стрілки на людей. Чи все необхідне зробила наша влада, щоб втілити в життя ратифіковану ще в 1997 році Хартію? Чи не забирає вона з цього міжнародного документа саму суть?

Нагадаю, в преамбулі Хартії йдеться, що «органи місцевого самоврядування є однією з головних підвалин будь-якого демократичного режиму».

Можна зрозуміти так: немає самоврядування – немає демократії. Все вірно. Але, безумовно, існує і зворотна залежність: немає демократії - немає самоврядування місцевих громад. Мова йде, як можна здогадатися, про справжню, а не показову демократію, про справжнє місцеве самоврядування.

Досвід Європи свідчить про те, що спочатку має бути демократія, а потім вже місцеве самоврядування – а не навпаки! З часу прийняття та підписання Хартії в 1985 році в провідних країнах континенту досить міцно утвердилися основні принципи народовладдя (демократії).

Литвин, як учений-суспільствознавець, мав би бути обізнаний про ці взаємозв’язки. Чому ж він, говорячи про місцеве самоврядування, воліє не згадувати про демократію? Очевидно, що йому це невигідно. Партія спікера, як повідомляють ЗМІ, ось-ось де-юре увіллється до складу Партії регіонів, а де-факто – вона вже в перебуває ній. Про якусь справжню демократію у «регіоналів» не йдеться взагалі, свідчення цьому – безперервні акції протесту різних верств населення у всіх регіонах країни. Не кажу вже про оцінки авторитетних міжнародних організацій, які зробили висновок, що за останні два роки в Україні відбувся різкий відхід від демократичних цінностей.

Якби можновладці в нашій країні були дійсно зацікавлені у розвитку місцевого самоврядування, вони б, перш за все, не допустили великої концентрації владних повноважень в однієї політичної сили. При такій дикій концентрації влади про місцеве самоврядування можна говорити лише в тому контексті, як місцевим громадам вдається протистояти авторитарним тенденціям центру.

Звісно, що місцеві органи влади у Львові, Тернополі, Івано-Франківську тощо – як більмо на оці у регіоналів, які намагаються тримати все під контролем. Не подобається безконтрольність Західної України й самому професору Литвину. Але навіть в цих волелюбних громадах подальші перспективи розвитку місцевого самоврядування дуже розмиті та туманні, бо центральна влада нав'язує «своїх» губернаторів, міліцейських та інших державних керманичів і, найголовніше, - не поспішає делегувати на місця повноваження та ділитися грошима.

Це передумова справжньої адміністративно-територіальної реформи, щоб вона відбулася необхідно вносити певні зміни до Конституції. При збереженні тенденцій «реформування» від Януковича, Литвина і Ко, реформу місцевого самоврядування можуть звести до звичайного адміністративно-територіального переділу, щоб на свій політичний смак і лад легше було маніпулювати на виборах, але допустити цього ми не можемо!


 

 


КОМЕНТАРІ 7 +

КОМЕНТУВАТИ

  • фотограф19 грудня 2011 20:40 Відповісти IP:  195.42.130.--- на шарікова похожий....
  • Анатолій19 грудня 2011 00:39 Відповісти IP:  46.202.26.--- Гінка - мудак
  • Анатолій19 грудня 2011 00:38 Відповісти IP:  46.202.26.--- Гінка-мудак
  • ОК17 грудня 2011 21:11 Відповісти IP:  94.231.74.--- Скорше навпаки -демократія без місцевого самоврядування – це нуль без палички. Вивчайте "матчасть" і не платіть вашому недолугому дописувачу.
  • Петро Жайковський12 грудня 2011 13:52 Відповісти IP:  213.130.18.--- Дійсно, хто тому Гінці постійно пише такі беззмістовні бздури!?? і ше цікаво, чи Гінка сам їх читає і, якщо читає, то чи розуміє написане!!??
  • леонід9 грудня 2011 09:40 Відповісти IP:  178.136.243.--- Відчувається рука професійного і не надто талановитого писаки зі стажем не менш як тридцять років.
  • рост8 грудня 2011 18:38 Відповісти IP:  195.42.130.--- шо це за бздура?

Загрузка...
Погода, Новости, загрузка...
Завантаження...
RedTram
http://joxi.ru/82Q4PW8IjpQ3Lm