Суспільство і Закон

Товариство „Мале Коло”
Старі розмови про нову Конституцію
В такий спосіб чинна влада намагається вполювати відразу кілька зайців:
-    по-новому  розподілити пиріг українських ресурсів;
-    законсервувати  себе;
-    відволікти увагу суспільства від більш нагальних проблем.
А українцям яка  різниця: чи їх будь визискувати по президетсько-парламентськи чи по парламентсько-президентськи. Від перестановки доданків бездарність і не ефективність чинної влади не зміниться.
Якість влади є наслідком  функціонування суспільства. Історія людства давно довела, що рабовласницький устрій є вкрай не ефективним. А Україна сьогодні якраз являє собою державу, модель якої містить яскраво виражені  форми новітнього економічного рабства. Суспільство, з не ефективно функціонуючими суспільними інститутами, не може творити ефективну владу.  Будь-який план „Маршала” цьому не зможе зарадити. Він зможе бути корисним і ефективним лише за умови, коли розуміння характеру необхідних змін в функціонуванні суспільних інститутів, набере критичної ваги. Цей процес називається творення нової парадигми  (сукупність притаманних понять і уявлень).
Що до поваги до закону. До неї не можна змусити, чи „імпортувати” цю повагу. Повага належить до категорії моральних чеснот, котрі виробляються в суспільстві під час взаємодії людей. Ця взаємодія запускається і відбувається здебільшого з економічному руслі – люди взаємодіють обмінюючись результатами своєї праці – але має вшитий в себе усуспільнюючий  фактор, завдяки якому з натовпу шляхом структурування  твориться суспільство. Будь-який закон являється комплексом певних обмежень. І якщо тих обмежень є надто багато, то пульс суспільної взаємодії падає, економіка згортається, суспільна мораль і етика занепадають, а з ними і саме суспільство і особистісну гідність.  Виправити це можна повернувши громадянам і їх спільнотам достатню степінь  свободи. Прийняття суспільством цієї свободи означає готовність до самообмежень і відповідальності. Чи багато серед нас є бажаючих?  
Ставлення людей до закону напряму залежить від стану суспільних чеснот і власної гідності. Цими категоріями регулюються рамки обмежень, що накладаються законами.  В Українському законодавстві всі ці співвідношення геть розбалансовані і понівечені.
А тепер що до законності закону (оце сказав ) - логічності  того, що законом намагаються забезпечити: права, свободи і т.д. Чи ми їх отримуємо від Конституції?  Це наше природне право отримане від Господа – бути вільними, щасливими, заможними.  Студент юрфаку скаже, що Конституція їх гарантує, в кожному разі мала би. І я з ним погоджусь.  Але конституція не визначає якісний склад законів,  якими регулюється суспільна взаємодія і аж ніяк не визначає ставлення людей до закону як такого. Крок в історію: Магдебурзьке право, як категорія (аналогічних за суттю прав було більше), надавало права і свободи в чині, а не в декларативній формі, як це роблять конституції. Сучасна практика функцію чину переклала на кодекси чи спеціальні закони, і так ними відрегулювала суспільні інститути праці,  приватної власності,  громад, що як результат ми отримали суцільну колізію між суспільством і державними інституціями.
Закон, з якого вихолощена чи в якому підмінена суть, перетворюється в засіб для маніпулювання. Найбільші підлості в історії людства виправдовувались саме законом. Ісуса Хреста іудеї теж розпинали по-закону, причому закону прийнятому не Кнесетом, а даним через Мойсея, але керувалися при тому своїм бажанням владарювати і маніпулювали суспільством за допомогою закону. Тому Закон не може вважатися абсолютом. Він не має в собі системи розпізнавання цінностей.  Суспільні цінності і потреби людини є значно важливішими. Потрібно не заважати суспільству діяти і розвиватися через самоорганізацію. Не потрібно намагатись замінити феномен самоорганізації законом, а там де закон потрібний - людино-центричність має бути його детермінантою. Це придасть законам нативність. 
 
                              

 


КОМЕНТАРІ

Загрузка...
Погода, Новости, загрузка...
Завантаження...
RedTram
http://joxi.ru/82Q4PW8IjpQ3Lm