Ми зібрали п’ять грубих порушень, які з легкістю можуть запроторити за ґрати керівництво управління транспорту та зв’язку ЛМР.

Порушення №1. Рух автобусів лише у режимі «маршрутне таксі». Саме так в умовах конкурсу прописало управління транспорту та зв’язку. А це означає, що у водіїв не буде жодних графіків руху на кожній зупинці.  Фіксованим буде лише час руху на кінцевих зупинках. Натомість законодавство прямо забороняє перевезення пасажирів автобусами І класу в режимі «маршрутного таксі». Для безпеки та комфорту пасажирів і забезпечення належних умов поїздки автобуси І класу можуть використовуватись тільки в «звичайному режимі» руху з дотриманням усіх зупинок, передбачених розкладом руху (задекларовано ст. 1 Закону України «Про автомобільний транспорт»).

Порушення №2. Поділ маршрутів на великі лоти. Це означає, що нові компанії-перевізники з меншою кількістю транспорту позбавили жодних шансів виграти конкурс. А це не що інше, як  порушення умов рівної конкуренції.  

Тобто управління транспорту в оголошенні в газеті «Львівська Пошта» № 1 (1911) визначило такий перелік об'єктів конкурсу (лотів): об’єкт № 1 – включає в себе 21 маршрут;  об’єкт № 2 – включає 10 маршрутів;  об’єкт № 3 – 5 маршрутів;  об’єкт № 4 – включає 10 маршрутів. Відповідно такі великі лоти потребують більше сотні автобусів!

Порушення №3. Створення привілейованого становища одного перевізника. І хоча об'єкт конкурсу може містити як один, так і кілька маршрутів (відповідно до ЗУ «Про автомобільний транспорт»), організатор конкурсу  сформував саме такі лоти, які вигідні перш за все для одного перевізника – Львівського комунального автотранспортного підприємства № 1. Відтак очевидно, що об'єкт конкурсу № 1 створено спеціально під комунальне АТП № 1. Бо  для обслуговування стількох маршрутів (аж 21), необхідно мати в наявності одразу 256 автобусів та додатково 26 резервних. Таку кількість автобусів якраз і має тільки ЛКАП № 1, яке буквально напередодні конкурсу цей транспорт почало закуповувати. Крім того, навіть за неодноразові порушення з перевізником, який володітиме стількома маршрутами, ЛМР просто не зможе розірвати угоду. Бо знайти на заміну таку кількість автобусів за короткий термін неможливо.

Порушення №4. Конкурс перевізників провели всупереч забороні суду. Ще 23 січня Франківський районний суд міста Львова зупинив дію наказу управління транспорту «Про затвердження персонального складу конкурсного комітету з визначення автомобільних перевізників на міських автобусних маршрутах загального користування» та заборонив конкурсному комітету з визначення перевізників проводи конкурс в цілому. Йдеться про те, що до складу конкурсної комісії було незаконно включено двох осіб, пов’язаних з перевізниками, які подалися на конкурс. Відтак, станом на 20 лютого (дату проведення конкурсу) ухвала суду про заборону проводити конкурс зберігала свою дію. Але цю заборону просто проігнорували. І 20 лютого конкурсний комітет розкрив конверти перевізників-претендентів та розпочав нарахування балів.

Порушення №5. На конкурс не пустили його учасників.  Відповідно до Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України, під час проведення конкурсу запрошуються всі перевізники-претенденти, що беруть у ньому участь, у присутності яких оголошуються конкурсні пропозиції. Претендентам надається право на обґрунтування запропонованих ними конкурсних пропозицій (але під час проведення конкурсу додаткові пропозиції від перевізників-претендентів не приймаються).

А в разі відсутності керівника перевізника-претендента – його інтереси на конкурсі може представляти особа, яка має довіреність, видану перевізником-претендентом. Але 20 лютого засідання конкурсного комітету перевізники провели за дверима в коридорі. При цьому муніципальна дружина перешкоджала їм потрапити до кабінету на час розгляду конкурсних пропозицій, мотивуючи це тим, що їм від організатора конкурсу була дана вказівка пускати тільки членів конкурсного комітету. Відтак правопорушення зафіксувала поліція.

Далі буде. Решта порушень – в наступному матеріалі.