Актуальні питання податкового законодавства

Під час заходу, який було організовано у приміщенні Галицької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області, фахівці інспекції роз’яснили основні зміни у формах податкової звітності з податку на прибуток підприємств та податку на додану вартість, також було обговорено основні питання по акцизному податку.
Відкрила зустріч начальник інспекції Галицької ОДПІ Олена Парубій, яка підкреслила зацікавленість інспекції у обізнаності платників та отриманні ними актуальної інформації податкового спрямування.
За словами Олени Парубій, робота органів Державної фіскальної служби усіх рівнів направлена на прозорі і партнерські відносини з платниками податків. Кожен платник повинен бути упевнений, що наша служба - це партнер бізнесу, сервісна служба. У цьому - суть усіх реформ, що проводяться у фіскальній службі протягом останніх років. Основне завдання реформ органів ДФС - повне перетворення з контролюючого органу у сервісну службу. Розвиток сервісів для платників податків – одна з важливих задач, визначених ДФС України.
Для проведення зустрічі з платниками було залучено фахівців профільних управлінь та секторів Галицької ОДПІ. Зокрема, щодо нововведень стосовно адміністрування акцизного податку присутнім розповів завідувач сектору контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів Галицької ОДПІ Багдан Балишин. Також, під час зустрічі поінформував, що 11.10.2016 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 05.10.2016 №683 «Про внесення змін до Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів» (далі – Постанова №683).
Постановою №683 внесено зміни до Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів, затвердженого постановою Кабміну від 27.12.2010 №1251.
У зв’язку з переходом на електронний документообіг зазначеною Постановою Уряд схвалив подання звітності про обіг марок акцизного податку в електронній формі.
Як повідомляється на Урядовому порталі, реалізація Постанови №683 забезпечить скорочення паперового документообігу підприємствами – виробниками, імпортерами підакцизної продукції та органами ДФС, а також унеможливить безпосередній контакт при наданні заявки - розрахунку на отримання марок акцизного податку та звітів щодо їх використання між посадовими особами суб’єктів господарювання та органів ДФС.
Зі змінами та доповненнями у формі звітності з податку на прибуток підприємств та ПДВ і порядку їх заповнень з урахуванням нововведень платників ознайомила Лілія Зубейко начальник управління оподаткування юридичних осіб Галицької ОДПІ.
Також учасники засідання розглянули основні аспекти законодавчого регулювання діяльності неприбуткових установ та організацій, зокрема, норми Постанови Кабінету міністрів України від 13.07.2016 року №440 «Про затвердження Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру».
Обрані теми для зустрічі стали предметом жвавої дискусії та викликали цілий ряд запитань на які учасники зустрічі отримали відповіді та практичні поради застосування податкового законодавства.
 
Реєстрація неприбуткових організацій та установ - тема  «круглого столу» у Галицькій ОДПІ
 
Днями в приміщенні Галицької ОДПІ відбулась зустріч в.о.першого заступника начальника податкової інспекції Андрія Кобільника та начальника управління оподаткування юридичних осіб Лілії Зубейко з керівниками, головними бухгалтерами неприбуткових установ та організацій з питань роз’яснення змін до Податкового Кодексу України та обґрунтування доцільності внесення таких змін до установчих документів неприбуткових організацій.
В.о.першого заступника начальника Галицької ОДПІ Андрій Кобільник поінформував, що відповідно до п.133.4 ст.133 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – Кодекс) не є платниками податку на прибуток підприємств неприбуткові підприємства, установи та організації у порядку та на умовах, встановлених цим пунктом.
Порядок ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій (далі – Реєстр), включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 13.07.2016 №440 (далі – Порядок №440).
Включення неприбуткової організації до Реєстру здійснюється контролюючим органом з присвоєнням їй ознаки неприбутковості згідно з п.4 Порядку №440 (п.5 Порядку №440).
Звернув увагу, що присвоєння неприбутковій організації ознаки неприбутковості здійснює контролюючий орган за основним місцем обліку неприбуткової організації (п.4 Порядку №440).
Андрій Кобільник поінформував, що пунктом 6 Порядку №440 визначено, що для включення до Реєстру неприбуткова організація повинна подати до контролюючого органу реєстраційну заяву за формою №1-РН згідно з додатком 1 до Порядку №440 і засвідчені підписом керівника або представника такої організації та скріплені печаткою (за наявності) копії установчих документів неприбуткової організації (крім тих, що оприлюднені на порталі електронних сервісів відповідно до Закону України від 15.05.2003 №755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» (далі – Закон), а житлово-будівельні кооперативи також засвідчені підписом керівника або представника такого кооперативу та скріплені печаткою (за наявності) копії документів, що підтверджують дату прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом житлового будинку та факт спорудження або придбання такого будинку житлово-будівельним (житловим) кооперативом.
Начальник управління оподаткування юридичних осіб Галицької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області Лілія Зубейко розповіла, що реєстраційна заява та копії зазначених документів можуть бути подані (надіслані) неприбутковою організацією в один із таких способів:
- особисто керівником або представником неприбуткової організації (в обох випадках з документальним підтвердженням особи та її повноважень) або уповноваженою на це особою;
- поштою з повідомленням про вручення та описом вкладення;
- засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством, якщо установчі документи оприлюднені на порталі електронних сервісів відповідно до Закону;
- державному реєстратору як додаток до заяви про державну реєстрацію. Така заява в електронній формі в установленому порядку передається технічним адміністратором Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань до контролюючих органів разом з відомостями про державну реєстрацію утворення юридичної особи згідно із Законом.
Контролюючий орган може проводити перевірку відомостей, що містяться у поданих документах, щодо відповідності вимогам, встановленим Кодексом та законодавством, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації.
Лілія Зубейко зазначила, що згідно з п.8 Порядку №440 за результатами розгляду реєстраційної заяви та документів, що додаються до неї, протягом 14 календарних днів з дня їх отримання контролюючим органом приймається рішення про:
- включення, повторне включення, відмову у включенні неприбуткової організації до Реєстру;
- виключення неприбуткової організації з Реєстру;
- зміну ознаки неприбутковості.
Крім того, контролюючий орган відмовляє неприбутковій організації у включенні до Реєстру у разі:
- подання неприбутковою організацією неповного пакета документів, визначених п.6 Порядку №440;
- невідповідності неприбуткової організації вимогам, встановленим п.7 Порядку №440.
Л.Зубейко поінформувала, що відповідне рішення за формою згідно з додатком 2 до Порядку №440 готується у двох примірниках, один з яких надається неприбутковій організації, а другий залишається у контролюючому органі.
Також, після отримання рішення про відмову у включенні до Реєстру неприбуткова організація може усунути недоліки та повторно подати документи до контролюючого органу відповідно до п.6 Порядку №440, не змінюючи при цьому положення установчих документів, до яких контролюючим органом не висловлено зауважень. Повторно надіслана реєстраційна заява розглядається у строки, зазначені в абзаці першому п.8 Порядку №440.
На завершення заходу Андрій Кобільник подякував всім за плідну співпрацю та запевнив представників бізнесу у підтримці та наданні необхідної професійної допомоги у питаннях роз’яснення податкового законодавства.
Податківці, керівники та бухгалтери підприємств підкреслили важливість проведення подібних заходів. Завдяки таким зустрічам, можна не лише обговорити проблемні питання, а й розібратися в них та знайти алгоритм застосування податкових норм.
 
 
Про актуальні питання податкового законодавства - для первинних профспілкових організацій
У приміщенні Галицької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області за участі в.о.першого заступника начальника податкової інспекції Андрія Кобільника та заступника начальника управління – начальника відділу адміністрування податків з громадян, майнових податків і зборів з фізичних осіб Юрія Павелка відбулася зустріч для представників первинних профспілкових організацій Галицької ОДПІ на тему: «Зміни у Податковому кодексі України. Оподаткування профспілкових виплат. Неприбуткові організації».
Під час зустрічі обговорювались останні зміни до Податкового кодексу України. Детально розглянуто норми Постанови Кабінету міністрів України від 13.07.2016 №440 «Про затвердження Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру».
Андрій Кобільник звернув увагу, що для включення до Реєстру неприбуткова організація повинна подати до контролюючого органу реєстраційну заяву за формою №1-РН згідно з додатком 1 до Порядку №440 і засвідчені підписом керівника або представника такої організації та скріплені печаткою (за наявності) копії установчих документів неприбуткової організації (крім тих, що оприлюднені на порталі електронних сервісів відповідно до Закону України від 15.05.2003 №755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань», а житлово-будівельні кооперативи також засвідчені підписом керівника або представника такого кооперативу та скріплені печаткою (за наявності) копії документів, що підтверджують дату прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом житлового будинку та факт спорудження або придбання такого будинку житлово-будівельним (житловим) кооперативом.
Також наголосив, оскільки з 01.01.2015 року платниками податку на прибуток підприємств є виключно юридичні особи та враховуючи, що статус неприбуткової організації, яка відповідає вимогам п.133.4 ст.133 ПКУ, надається тільки підприємствам, установам та організаціям зі статусом юридичні особи, то відокремлені підрозділи таких неприбуткових організацій без статусу юридичної особи не підлягають окремому включенню до Реєстру неприбуткових установ та організацій.
Юрій Павелко поінформував, що 02.08.2016 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 17.06.2016 №553, яким затверджено нову форму Звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації. Звіт за зазначеною формою подається до контролюючих органів неприбутковими підприємствами, установами та організаціями, визначеними п.133.4 ст.133 Податкового кодексу України, у строки, передбачені для подання податкової декларації з податку на прибуток підприємств.
Зустріч пройшла у жвавій дискусії, учасники зустрічі отримали відповіді на актуальні питання та практичні поради застосування податкового законодавства.
 
Відкритий діалог між владою та суб’єктами господарювання
 
Днями в Пустомитівській районній державній адміністрації відбулась зустріч керівництва району, структурних підрозділів райдержадміністрації, керівників територіальних органів виконавчої влади із суб’єктами господарювання - найбільшими платниками податків до місцевого бюджету.
Мета зустрічі – відкритий діалог між владою та суб’єктами господарювання, проблемні питання, які виникають у суб’єктів господарювання та шляхи  їх вирішення, пошук спільних рішень та співпраця.
Заступник начальника – начальник Пустомитівського відділення Галицької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області Михайлів Любов Броніславівна підкреслила зацікавленість інспекції у обізнаності платників податків та отриманні ними актуальної інформації податкового спрямування.
Під час зустрічі найбільшим платникам в галузі промисловості та виробництва роз’яснили основні зміни податкового законодавства. Також обговорили проект Закону про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо покращення інвестиційного клімату в Україні) №5368 від 07.11,2016 року.
Як зазначила Л.Михайлів - метою зазначеного законопроекту є покращення інвестиційного клімату в Україні за рахунок спрощення податкової системи та адміністрування податків, що матиме позитивний вплив на економічне зростання, залучення інвестицій та створення нових робочих місць. Також законопроектом пропонується внести ряд змін до Податкового кодексу України обговорили ключові моменти змін, що пропонуються в частині адміністрування, податку на прибуток, податку на додану вартість, акцизного податку та інші.
Звернула увагу, що в пакеті змін до Податкового кодексу запропоновано запровадження повноцінного електронного кабінету платника податків (доступ до всієї податкової інформації про платника, проведення звірки розрахунків з бюджетом, заповнення та подання податкової звітності, управління надміру сплаченими коштами, реєстрація податкових та акцизних накладних, інформування про перевірки та надання актів або довідок перевірок, листування з контролюючим органом).
За словами Любов Броніславівни: «Робота органів Державної фіскальної служби усіх рівнів направлена на прозорі і партнерські відносини з платниками податків. Кожен платник повинен бути упевнений, що наша служба це партнер бізнесу, сервісна служба. У цьому суть усіх реформ, що проводяться у фіскальній службі протягом останніх років. Основне завдання реформ органів ДФС - повне перетворення з контролюючого органу у сервісну службу. Розвиток сервісів для платників податків - одна з важливих задач, визначених ДФС України».
Податківці, керівники та бухгалтери підприємств підкреслили важливість проведення подібних заходів. Завдяки таким зустрічам, можна не лише обговорити проблемні питання, а й розібратися в них та знайти алгоритм застосування податкових норм.
 
 
Неприбуткові організація повинні подати до контролюючого органу реєстраційну заяву за формою №1-РН
 
У приміщенні Галицької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області за участі в.о.першого заступника начальника податкової інспекції Андрія Кобільника та заступника начальника - начальника Сихівського відділення  Галицької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області Ігоря Лазорка відбулася зустріч з представниками первинних профспілкових організацій Галицької ОДПІ на тему: «Зміни у Податковому кодексі України. Оподаткування профспілкових виплат. Неприбуткові організації».
Зокрема, Ігор Лазорко поінформував представників громадськості щодо показників наповнення бюджетів Сихівського відділення Галицької ОДПІ та динаміки надходжень.
Учасники засідання розглянули основні аспекти законодавчого регулювання діяльності неприбуткових установ та організацій.
Про зміни в податковому законодавстві, зокрема, норми Постанови Кабінету міністрів України від 13.07.2016 року №440 «Про затвердження Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру» розповів Андрій Кобільник.
Поінформував, що неприбуткова організація повинна подати до контролюючого органу реєстраційну заяву за формою №1-РН згідно з додатком 1 до Порядку №440 і засвідчені підписом керівника або представника такої організації та скріплені печаткою (за наявності) копії установчих документів неприбуткової організації (крім тих, що оприлюднені на порталі електронних сервісів відповідно до Закону України від 15.05.2003 №755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» (далі – Закон), а житлово-будівельні кооперативи також засвідчені підписом керівника або представника такого кооперативу та скріплені печаткою (за наявності) копії документів, що підтверджують дату прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом житлового будинку та факт спорудження або придбання такого будинку житлово-будівельним (житловим) кооперативом.
Наголосив, що неприбуткові організації, які до 1 січня 2017 роки не привели свої статутні документи у відповідність до вимог, встановлених пунктом 133.4 статті 133 Податкового кодексу, та не надали копії таких документів контролюючому органу, виключаються після 1 січня 2017 року контролюючим органом з Реєстру з урахуванням положень пунктів 16 і 17 Порядку, затвердженого Постановою № 440.
Також звернув увагу, що Державною фіскальною службою України доопрацьовано електронний сервіс Електронний кабінет платника (оновлена версія) в частині розширення функціональних можливостей режиму «Інформація з реєстрів». Зокрема, створено нову вкладку «Реєстр неприбуткових організацій та установ», що забезпечує оприлюднення та пошук даних щодо платників податків, яких включено до нового Реєстру неприбуткових установ та організацій
Зустріч пройшла в режимі діалогу, під час якої обговорили ряд проблемних питань, що виникають у практичній реалізації процесу перереєстрації організацій.
«Переконаний, що такі зустрічі державних службовців з представниками громадськості – це та форма спілкування, що дає можливість попередити проблему, вислухати пропозиції і питання господарюючих суб’єктів, почути один одного та з’ясувати оптимальні шляхи співробітництва», - зазначив Ігор Лазорко.
 
Легальна заробітна плата – це наше майбутнє!
 
Питання виплати офіційної, прозорої зарплати сьогодні дуже актуальне, водночас проблемне та болюче. Таким чином проблема легалізації заробітної плати є достатньо серйозною і її вирішення є одним із першочергових завдань органів фіскальної служби.
Задля виявлення та подолання негативних явищ у сфері оплати праці фахівцями Пустомитівського відділення Гадлицької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області проводиться цілий комплекс заходів щодо підприємств, які мають заборгованість перед працівниками з виплати заробітної плати або виплачують її на рівні менше мінімального. А саме, в напрямі дотримання суб’єктами господарювання трудового та податкового законодавства при виплаті заробітної плати на постійній основі проводиться не лише широка масово-роз’яснювальна робота, а також індивідуальні зустрічі з керівниками підприємств та підприємцями.
Цього разу суб’єкти господарювання мали змогу поспілкуватися із заступником начальника – начальником Пустомитівського відділення Галицької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області Михайлів Любов’ю Броніславівною під час засідання «круглого столу».
Як зазначила Любов Броніславівна, роботодавці, які порушують законодавство про оплату праці, тим самим погіршують не тільки соціальне становище працівників, а й економічне становище району, оскільки не перерахований у бюджет податок на доходи фізичних осіб значно зменшує наповнення місцевої скарбниці. Водночас заступник начальника – начальник Пустомитівського відділення Галицької ОДПІ відмітила, що є чимало роботодавців, які усвідомлюють свою відповідальність перед працівниками та державою і виплачують заробітну плату прозоро, сплачуючи з неї належні податки та платежі.
На завершення зустрічі Любов Михайлів зауважила, що контроль за легалізацією заробітної плати і надалі залишатиметься одним із пріоритетних напрямів роботи, який забезпечить додаткові надходження до бюджету та соціальну захищеність громадян.
 
Заходи з детінізації виплат заробітної плати
 
Галицька ОДПІ Головного управління ДФС у Львівській області систематично здійснює контроль за підприємствами, які не перераховують або перераховують до бюджету не в повному обсязі та з порушенням термінів сплати податок на доходи фізичних осіб, мають довгострокову заборгованість з виплати заробітної плати, виплачують зарплату менше мінімально встановленого рівня.
Дієвим способом впливу на керівників, які не нараховують та не виплачують заробітну плату, при цьому не перераховують до бюджету податок на доходи фізичних осіб - є діяльність робочих комісій.
Так, за січень – жовтень 2016 року проведено 42 спільних заходи при Галицькій районній державній адміністрації, на яких заслухано по детінізації 173 керівників підприємств, по заборгованості 24 керівника підприємств, .легалізовано трудові відносини 90 найманих працівників із роботодавцями.
Також погашено заборгованість по заробітній платі Департаментом фінансів Львівської обласної державної адміністрації в сумі 99 тис.грн.
Додатково до бюджету надійшло – 187,6 тис.грн. податку на доходи фізичних осіб, єдиного соціального внеску – 497,2 тис. гривень.
Крім того, під час засідань платникам систематично роз’яснюється основні зміни податкового законодавства, зокрема, зменшення податкового навантаження на фонд заробітної плати за рахунок зменшення ставки по ЄСВ (з 34,7% до 22%), також обговорюються проблемні питання їхньої підприємницької діяльності.
Галицька ОДПІ проведела 38 засідань робочої групи, на яких заслухано 318 керівників підприємств.
Протягом січня – жовтень 2016 року проведено 14 результативних перевірок платників податків, які виплачували заробітну плату та інші доходи з порушенням чинного податкового законодавства, внаслідок яких донараховано податку на доходи фізичних осіб у сумі – 230,1 тис. грн., єдиного соціального внеску – 247,9 тис. грн., військового збору – 7,7 тис.гривень.
Нагадаємо, що питання детінізації заробітної плати, легалізації робочих місць та виплати заробітної плати у розмірі меншому за передбачений законодавством перебувають на постійному контролі начальника інспекції.
 
Зарплата в «конвертах» - позбавлення соціальних гарантій
 
Легалізація трудових відносин, сплата податків і єдиного соціального внеску – це законодавчо закріплені права працюючої людини сьогодні та гарантоване майбутнє завтра. Легалізація зарплат передбачає зменшення кількості осіб, які збагачуються за рахунок інших, та збільшення надходжень до бюджету коштів, які приховуються від держави.
Тіньова зарплата є однією із найбільших проблем сучасної економіки України. Виплата заробітної плати «у конвертах» призводить до значних негативних наслідків не тільки для бюджету держави, а й для самих працівників.
Пустомитівським відділенням Галицької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області протягом поточного року проводиться робота в напрямку детінізації заробітної плати, зокрема, з платниками, які згідно з звітами виплачували найманим працівникам заробітну плату менше законодавчо встановленого мінімуму.
У даному напрямку фахівці Пустомитівського відділення Галицької ОДПІ тісно співпрацюють з Пустомитівською районною державною адміністрацією.
Так, за травень – жовтень 2016 року проведено 24 спільних заходів при Пустомитівській районній державній адміністрації, на яких заслухано 341 керівника підприємств по детінізації заробітної плати в т.ч. за жовтень місяць проведено 4 засідання робочої групи на яких заслухано 45 керівників підприємств мінімізаторів.
Додатково до бюджету надійшло – 21,4 тис. грн. податку на доходи фізичних осіб, єдиного соціального внеску –  46,0 тис. гривень.
Під час зустрічей підприємцям роз’яснюють дотримання вимог чинного законодавства по виплаті заробітної плати, своєчасної та повної сплати податків і зборів (ПДФО, акцизного податку, плати за землю, орендної плати, єдиного податку), легального використання найманої робочої сили.
Податківці закликають роботодавців і власників підприємств усіх форм власності виявити соціально відповідальне ставлення до працівників, направивши вивільнені кошти на підвищення зарплат. Адже гідна заробітна плата – це запорука спокійного і благополучного життя як для роботодавця, так і для працівника.
 
Детінізація економіки та легалізація зарплат – першочергові завдання
 
Важливою проблемою сучасності є легалізація трудових відносин та прозора виплата заробітної плати, адже через тіньовий ринок зайнятості держава втрачає мільйони гривень несплачених податків, а громадяни позбуваються соціального захисту. На сьогодні відносини між роботодавцями та працівниками часто не відповідають нормам чинного законодавства, не секрет, що для більшості громадян виплата зарплати відбувається в «конвертах».
Насамперед, такі працівники позбавлені соціальних гарантій, тобто позбавлені права на оплату тимчасової непрацездатності, включаючи догляд за хворою дитиною, допомоги по вагітності та пологах, виплати допомоги з безробіття у випадку втрати роботи, одержання пристойної пенсії в старості, по інвалідності і при спричиненні нещасного випадку чи професійного захворювання (на виплату пенсії чи компенсації родичам на випадок смерті) та в інших випадках, передбачених законодавством.
Найманий працівник не має права на оплачувану відпустку, на компенсацію за роботу у вихідні, святкові дні. Його трудовий стаж не обліковується і не фіксується, не здійснюються необхідні відрахування – такі фактори обов’язково вплинуть на розмір пенсії в майбутньому.
Боротьба із виплатами «в конвертах» є одним із пріоритетних напрямів роботи Галицької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області.
Так, фахівцями управління податків і зборів з фізичних осіб Галицької ОДПІ постійно проводиться роз’яснювальна робота серед суб’єктів господарської діяльності, організовуються індивідуальні співбесіди з керівниками підприємств, які виплачують зарплату нижче мінімально встановленого рівня або мають заборгованість із виплати заробітної плати та податку з доходів фізичних осіб.
Для більш ефективного результату у даному напрямку Галицька ОДПІ тісно співпрацює з Сихівською районною державною адміністрацією.
Так, за десять місяців 2016 року проведено 42 спільних засідань робочої комісії з питань забезпечення своєчасності сплати податків, внесення інших обов’язкових платежів, ліквідації заборгованості з виплати заробітної плати, детінізації заробітної, на яких заслухано по детінізації 168 керівників підприємств, по заборгованості 25 керівник підприємств.
Додатково до бюджету надійшло – 99,4 тис. грн. податку на доходи фізичних осіб, єдиного соціального внеску – 237,9 тис. гривень.
Крім того, проведено 19 зустрічей з керівниками підприємств, які допустили заборгованість з виплати заробітної плати найманим працівникам, в результаті яких зменшено заборгованість з виплати заробітної плати на 286,00 тис.гривень.
На сьогодні дуже важливо дотримуватися обраної стратегії. Тільки завдяки спільним заходам органів місцевого самоврядування, Пенсійного фонду, податкових та державних виконавчих служб ми досягнемо позитивних результатів у питанні контролю за додержанням законодавства про оплату праці.
 
Заходи з детінізації виплат заробітної плати
 
Питання «тіньової» заробітної плати та погашення заборгованості зі сплати податку на доходи фізичних осіб не залишаються поза увагою працівників Галицької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області. Під час спільних зустрічей фахівців фіскальної служби, органів державної влади з представниками бізнесу, значна увага приділяється саме питанням легалізації робочих місць та доходів, погашення заборгованості з виплати заробітної плати, а також виплати зарплати менше мінімально встановленого рівня.
Так, нещодавно в приміщенні Галицької районної державної адміністрації відбулось чергове засідання комісії з питань забезпечення своєчасності сплати податків, внесення інших обов’язкових платежів, ліквідації заборгованості з виплати заробітної плати, детінізації заробітної плати.
Наголошувалось, що при «тіньовій» зайнятості відбувається виплата заробітної плати в «конвертах», що призводить до втрати можливості найманим працівникам користуватися державними гарантіями, втрати трудового стажу при розрахунку розміру пенсій, унеможливлює соціальний захист працівників. З іншого боку, такими діями працедавці власноручно підвищують вірогідність проведення перевірок з дотримання вимог трудового законодавства контролюючими органами.
Крім того наголошено, що ухилення від сплати податків в усіх проявах, у тому числі шляхом використання нелегальної найманої праці, тягне за собою фінансову, адміністративну та кримінальну відповідальність.
На завершення зустрічей було надано учасникам ряд відповідей на їх запитання.
 
Боротьба із виплатами «в конвертах» - пріоритет Галицької ОДПІ
«Тіньова зарплата» або «зарплата у конвертах» стала однією із найбільш проблем сучасної економіки, у тому числі і ринку праці. За даними експертів, сьогодні в Україні близько 45-50% заробітної плати виплачується «у конвертах». Така ситуація призводить для значних негативних наслідків не тільки для бюджету держави, а й для самих працівників. Адже отримуючи «тіньову зарплату» вони позбавляють себе багатьох соціальних гарантій.
У приміщенні Галицької районної адміністрації відбулось чергове засідання комісії з питань легалізації заробітної плати, погашення податкового боргу з податку на доходи фізичних осіб.
Заступник начальника управління податків і зборів з фізичних осіб Юрій Павелко зазначив, що основа соціальної захищеності працівника – офіційне укладання трудових відносин, виплата належної працівникові суми заробітної плати відповідно до чинного законодавства. Адже, заробітна плата – одна з головних економічних категорій, яка поєднує інтереси працівників, підприємців та держави і, безпосередньо впливає на рівень життя населення. Нелегальна заробітна плата послаблює соціальний захист працівників, зменшує надходження до бюджетів та державних соціальних фондів.
Також наголосив, що боротьба із таким явищем, як «заробітна плата у конвертах» має відбуватися за сукупністю адміністративних, економічних та правових методів. При цьому мають бути враховані інтереси як працівників, так і держави та роботодавців.
 
Зарплата в «конвертах» позбавляє соціального захисту!
У нинішніх кризових умовах актуальною темою сьогодення є боротьба з виплатою заробітної плати у «конвертах», реалізація гарантій оплати праці та організація заходів недопущення виникнення заборгованості з виплати заробітної плати.
Ці питання обговорили під час чергової комісії, яка нещодавно відбулась в приміщенні Сихівської районної адміністрації.
Зокрема представник Галицької ОДПІ – начальник управління податків і зборів з фізичних осіб Ігор Мочерад наголосив, що підприємства, установи, організації та громадяни – суб’єкти підприємницької діяльності, при виплаті заробітної плати повинні дотримуватись чинного законодавства, нести відповідальність за навмисне ухилення від сплати податків і порушення норм законодавства щодо виплати заробітної плати. Працівник, отримуючи нелегальну винагороду в результаті домовленості з роботодавцем, позбавляє себе соціальних виплат та гарантій, виявляється повністю беззахисним перед роботодавцем. Усна домовленість жодним чином не фіксується юридично, працівник не має жодних доказів на підтвердження дійсного розміру своєї заробітної плати та трудового стажу.
«Дуже важливо, щоб громадяни усвідомили, що їх згода отримувати зарплату в «конвертах» позбавляє їх соціального захисту, адже пенсію вони матимуть тільки з офіційно нарахованої суми заробітної плати», - зазначив Ігор Мочерад.
Учасники зустрічі дійшли згоди щодо підвищення рівня заробітної плати найманим працівникам не нижче за мінімально встановлений законодавством розмір, необхідності протидії зарплатам у «конвертах».

 

ЗА ТЕМОЮ

КОМЕНТАРІ 0 +

КОМЕНТУВАТИ


Погода, Новости, загрузка...
Завантаження...
RedTram