Черговий провал економічної політики, – екс-міністр економіки про припинення випуску копійок

Монети є елементом завершеності грошової системи, певним компонентом впевненості громадян у національній грошовій одиниці.

Про це написав у Facebook екс-міністр економіки України, колишній очільник Мінфіну Віктор Пинзеник.

«Мало хто знає, що при введенні гривні у вересні 1996 року визначальним чинником, який ми враховували при встановленні масштабу деномінації 1 до 100 000 (обміну карбованців на гривні), була необхідність появи в обігу монет як часток гривні. Це було дуже важливим в умовах, коли наші зарплати і ціни вимірювалися сотнями тисяч і мільйонами, а громадяни боялися появи кожної купюри більшого номіналу. До того ж монети є елементом завершеності грошової системи, якщо хочете, певним компонентом впевненості громадян у національній грошовій одиниці

Українська гривня не раз демонструвала тривалі періоди стабільності. У перші роки функціонування гривні її можна було обміняти в банках багатьох країн Заходу. Якихось 189 копійок було достатньо для придбання долара, а один нідерландський гульден тривалий час дорівнював гривні.

Соті й десяті частини гривні, що більше двадцяти років вірно служили нам і супроводжували гривню, відсьогодні зникають, а монети в основному стають лише металевим варіантом гривні, забувши про своє головне призначення – бути частинами, «сотами» гривні.

Мені зрозумілі мотиви, якими керувався НБУ, приймаючи відповідне рішення. З моменту введення гривні ціни зросли у 14,5 разів, і карбування монет стало значно дорожчим за їх номінал.

Дуже шкода, що наша гривня не раз ставала заручницею провалів економічної політики. Та цього вже не вернеш. Важливіше і більше турбує інше - небо над гривнею досі не стало безхмарним. А воно має стати безхмарним», - зазначив Пинзеник.

Як уже повідомлялося, з 1 липня Національний банк України припиняє додатковий випуск у готівковий обіг монет номіналами 1, 2, 5 і 25 копійок. Відтак суми у чеках в Україні заокруглюватимуть.

 


ЗА ТЕМОЮ
КОМЕНТАРІ

Завантаження...
RedTram