Про це повідомляє DW.

Стати регіональним корпоративним спонсором ЧС погодився тільки «Альфа-банк», попри те, що так звані «регіональні партнери» – це найбільш бюджетна форма спонсорства в ФІФА. Дорожче обходиться статус спонсора проведення чемпіонату, і тут головній футбольній організації на планеті теж не вистачає партнерів – в списку є тільки чотири компанії з восьми можливих. З восьми передбачених планом ФІФА «глобальних партнерів» – це найдорожчий рівень взаємодії – бракує одного.

Під час Олімпіади 2014 року в Сочі оргкомітет не мав проблем із збором понад дюжини великих російських підприємств, готових спонсорувати спортивний турнір. Сьогодні ж, наприклад, в компанії «Мегафон», яка була серед головних спонсорів зимових Ігор у Сочі, відмовляються говорити про те, чому їм нецікаво виступати спонсорами футбольного турніру.

Чотири роки тому ситуація була зовсім іншою. За півроку до початку світового футбольного чемпіонату в Ріо ФІФА з гордістю повідомляла, що всі спонсори знайдені і заявки більше не приймаються. Це був рекордний для організації цикл з фінансової точки зору. За цим послідував черговий пік корупційного скандалу, коли в травні 2015 року низка функціонерів ФІФА були заарештовані. З того часу в Нью-Йорку розкручується кримінальний процес, який зіпсував і без того заплямовану репутацію асоціації.

Великі компанії, перш за все, західні, одна за однією вийшли зі спонсорських програм чемпіонату: Continental, Johnson & Johnson, Castrol, а також Sony і Emirates. Деякі відкрито погрожують переглянути співпрацю з ФІФА, як, наприклад, Adidas. На цьому тлі запевнення президента ФІФА Джанні Інфантіно, що ФІФА – більше «не токсичний бренд», виглядають, як самозаспокоєння.

Водночас неучасть російських спонсорів пояснюється не тільки іміджевими проблемами ФІФА, адже на тлі економічно-складної ситуації в Росії багато компаній, мабуть, відлякали високі фінансові витрати, пов'язані зі співпрацею з футбольною асоціацією.

В Оргкомітеті Чемпіонату світу з футболу «Росія-2018» на прохання видання прокоментувати, чому за рік ніхто зі спонсорів так і не з'явився, не відреагували. Можливо, інтерес до футбольного чемпіонату на тлі допінгового скандалу з МОК згас.

 

«Вголос»