Франція вводить обмеження швидкості на районних дорогах – з 90 до 80 км на годину. Зміни запрацюють з 1 липня цього року, вони мали б зменшити кількість нещасних випадків. У 2016 році у Франції загинуло на дорогах майже 3,5 тис. осіб, повідомила газета Wyborcza  з посиланням на «The Guardian».

Для порівняння: з січня по листопад 2017 року (за 11 місяців) в Україні в дорожніх аваріях загинули 3058 людей, а протягом 2016-го року на українських дорогах сталось 155 тисяч ДТП, в яких загинуло 3187 українців.

Французький уряд ухвалив рішення про обмеження швидкості з 90 км на годину до 80, воно буде діяти на двосмугових дорогах без огорожі, так званих другорядних дорогах, загальна протяжність яких становить близько 400 тисяч км.

Попередні урядовці також обмірковували такий крок, однак відступали, зіткнувшись з протистоянням громадської думки. У 2016 році кількість загиблих на другорядних французьких дорогах становила 1911 людей (це 55 відсотків від 3,5 тис. летальних випадків ). Надмірна швидкість була причиною однієї третини (32 відсотки) нещасних випадків зі смертельним наслідком на дорогах такого типу, що значно перевищувало відсоток нещасних випадків зі смертельними наслідками в міських районах. Уряд Франції стверджує, що обмеження швидкості може врятувати від 350 до 400 осіб щороку.

«Небезпечні дороги – це не щось, чого не можна уникнути, – сказав прем'єр-міністр Франції Едуард Філіп після засідання урядової ради з безпеки дорожнього руху. – Обмеження швидкості зменшить кількість аварій, а також знизить їх наслідки. Тільки під час останніх новорічних свят на французьких дорогах в ДТП загинуло 105 осіб».

«Кожного року помирають приблизно 3,5 тис. людей і 70 тис. зазнають ушкоджень. 70 тисяч! Після десятиліть прогресу результати стають все гіршими», – пояснив прем'єр-міністр Франції у недільному випуску журналу «Journal du Dimanche». Противники цього рішення стверджують, що не перевищення швидкості є проблемою, а, швидше, небезпечна поведінка багатьох водіїв на дорозі. – Немає причин для того, щоб змінювати обмеження швидкості: легкові автомобілі стають все кращими і досконалішими, як і якість доріг, – говорить Даніель Куеро, голова асоціації «40 Мільйонів Автомобілістів».

Якщо говорити про кількість смертельних дорожньо-транспортних пригод у Польщі, то наш сусід знаходиться майже на шостому місці серед найнебезпечніших країн Європейського союзу. За даними Європейської Комісії, у 2015 році у Польщі загинули на дорогах 77 людей на мільйон жителів (зниження смертельних випадків на третину порівняно з 2010 р.), коли у Франції – 53 людини на мільйон жителів (зниження лише на 13 відсотків порівняно з 2010 р.).

Найбезпечніші дороги серед країн ЄС в 2015 році були у Мальті (26 загиблих на мільйон жителів), Швеції (27 жертв) і Великобританії (30 жертв). Найнебезпечніші дороги в країнах: Болгарія (98 жертв), Румунія (95 загиблих) і Латвія (95 загиблих).

За дослідженнями, українські дороги увійшли в топ найнебезпечніших – 93 загиблих на мільйон жителів! Найбільший показник смертності на дорогах у Грузії – аж 163,6 смертей на 1 млн жителів.

Фото: УНІАН.