Про це повідомляє офіційний портал Києва.

«Згідно з документом, КП «Київський метрополітен» має вжити організаційно-правових заходів для реструктуризації боргу столичної підземки перед товариством з обмеженою відповідальністю «Укррослізинг». Рішення не передбачає повернення боргу компанії, а дозволить керівництву КП «Київський метрополітен» розпочати переговори про варіанти і можливу реструктуризацію», – сказано у повідомленні.

Йдеться про вирішення питання заборгованості метрополітену за договором купівлі 100 вагонів на умовах лізингу.

Наразі, відповідно до рішення Господарського суду міста Києва, Департамент державної виконавчої служби Міністерства юстиції України наклав арешт у межах суми 1,8 млдр грн, що перебувають у всіх касах комунального підприємства «Київський метрополітен» та надходять до них. Укладення даного договору з компанією «Укррослізинг» було погоджено депутатами Київради у 2009 році. Виплата гарантувалася бюджетними коштами і відбувалася до 2013 року. З 2014 року бюджетні кошти для погашення виплат за договором не надходили.

Зазначається, що така ситуація дестабілізує нормальну господарську діяльність підприємства, унеможливлює проведення своєчасних робіт з обслуговування та ремонту технічних засобів метрополітену, підтримання на належному рівні безпеки та якості пасажирських перевезень, своєчасну виплату заробітної плати працівникам.

Водночас протягом останніх двох років метрополітен разом із юристами Київради та КМДА намагався розірвати договір. Відбулося більше 100 засідань судів усіх можливих інстанцій.

Мер столиці неодноразово звертався до уряду, парламенту та Президента України щодо включення Радою національної безпеки та оборони компанії «Укррослізинг» до переліку санкційних. Окреме звернення було також ухвалене і спрямоване від Київської міської ради.

Як повідомлялося, мільярдний борг КП «Київський метрополітен» перед компанією «Укррослізинг» може перешкодити роботі підприємства в звичайному режимі. 

Такий стан пов'язаний із угодою, яку в 2009 році підписало КП «Київський метрополітен» за схвалення київської влади на поставку 100 вагонів метро з компанією-переможцем тендеру «Укррослізингом», засновником якої була кіпрська фірма, близька, за даними видання «Наші гроші», до оточення соратника Віктора Януковича, колишнього народного депутата від «Партії регіонів» і бізнесмена Юрія Іванющенка. У 2010-му році в складі бенефіціарів з'явилась також фірма, підконтрольна російському «Внешэкономбанку».

Нині бенефіціаром компанії в українському реєстрі вказаний Павло Фукс – донедавна російський бізнесмен.