Особливості заповнення коду товару та коду послуги в новій формі податкової накладної

Про це розповіли на зустрічі яка відбулась в Пустомитівському відділенні Галицької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області керівництва інспекції з представниками бізнесу.
Відкриваючи захід, в.о.заступника начальника – начальника Пустомитівського відділення Галицької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області Андрій Кобільник зазначив, що нова форма податкової накладної передбачає обов’язкове заповнення коду товару згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) та коду послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП).
Кодексом дозволено зазначати код товару згідно з УКТ ЗЕД або код послуги згідно з ДКПП неповністю, але не менше ніж чотири перших цифри відповідного коду (крім підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України).
Для підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України код товару згідно з УКТ ЗЕД зазначається в податковій накладній повністю (10 знаків).
Коди товарів згідно з УКТ ЗЕД затверджено Законом України від 19.09.13 №584-VII «Про Митний тариф України».
При складанні податкової накладної за операціями з постачання самостійно виготовлених товарів платник податку самостійно визначає відповідність таких товарів певному коду товарної класифікації згідно з УКТ ЗЕД, керуючись Законом №584 та Поясненнями до УКТ ЗЕД, затвердженими наказом ДФС від 09.06.15 № 401.
Інформацію про код товарів згідно УКТ ЗЕД, яка зазначається в податковій накладній, можна отримати в регіональних торгово-промислових палатах.
У ой же час УКТ ЗЕД не містить кодів для окремих товарів (наприклад, об’єкти незавершеного будівництва, нерухомого майна, земельні ділянки, тощо).
Як визначено п.16 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом МФУ від 31.12.15 №1307, ДФС визначає умовні коди товарів, що відсутні в УКТ ЗЕД, та забезпечує їх оприлюднення на власному офіційному веб-порталі для використання платниками податку при складанні податкових накладних.
Довідник таких умовних кодів розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за адресою: http://sfs.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/dovidniki-/288992.html.
Для визначення кодів послуг використовується Державний класифікатор продукції та послуг ДК 016:2010, затверджений наказом Держспоживстандарту України від 11.10.10 №457.
ДКПП використовується лише для визначення кодів послуг. Коди видів продукції з ДКПП для визначення кодів товарів не використовуються.
З питання визначення кодів послуг згідно з ДКПП платники податків мають можливість звернутися до Міністерства економічного розвитку і торгівлі України.
Також Андрій Кобільник розповів, що для підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України код товару згідно з УКТ ЗЕД (графа 3.1 табличної частини податкової накладної) зазначається повністю (10 знаків).
Отже, починаючи з 1 січня 2017 року при здійсненні платниками податку операцій з постачання товарів у податковій накладній в обов'язковому порядку зазначається код товару згідно з УКТ ЗЕД (для підакцизних і імпортних товарів - 10 знаків, для інших товарів - не менше 4 знаків).
При цьому код товару згідно з УКТ ЗЕД (графа 3.1 податкової накладної) зазначається на всіх етапах постачання товарів від виробника чи імпортера до кінцевого споживача та незалежно від дати придбання чи виготовлення такого товару (до 1 січня 2017 року чи після цієї дати).
Отже, якщо здійснюється постачання підакцизного товару або товару, ввезеного на митну територію України, у графі 3.1 має бути вказаний десятизначний код товару.
Одночасно у разі постачання імпортованого товару у графі 3.2 (код ознаки імпортованого товару) проставляється позначка "Х".
Графа 3.2 заповнюється на всіх етапах постачання товару, який було ввезено на митну територію України.
Код товару згідно з УКТ ЗЕД зазначається суцільним порядком без будь-яких розділових знаків (пробілів, крапок тощо).
Заповнення в одному рядку граф 3.1 (код товру згідно з УКТ ЗЕД), 3.2 (код ознаки імпортованого товару) та 3.3 (код послуги згідно ДКПП) одночасно або граф 3.2 та 3.3 не допускається.
Інформував, що зазначена норма визначена пп.201.1 "і" ст.201 Податкового кодексу та роз’яснена листом ДФС України від 16.06.2017 р. №15731/7/99-99-15-03-02-17.
 
 
У 2017 році суттєво посилилася відповідальність за порушення законодавства про працю
Під час зустріч з платниками податків району заступника начальника – начальник Сихівського відділення Галицької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області Ігор Лазорко інформував, що Законом України «Про Державний бюджет України на 2017 рік» з 1 січня 2017 року встановлено місячну мінімальну заробітну плату в розмірі 3200 грн., з якої повинні бути сплачені усі податки та єдиний внесок.
Роботодавець зобов’язаний:
- оформити працівника на роботі у встановленому порядку з першого дня виконання ним трудової функції;
- забезпечити достовірний облік виконаної працівником роботи;
- виплачувати заробітну плату працівникам регулярно не рідше двох разів на місяць.
Також Ігор Лазорко повідомив про те, що у 2017 році суттєво посилилася відповідальність за порушення законодавства про працю:
- у разі фактичного допуску працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту), оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час розмір штрафної санкції складатиме 96 000 гривень за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення;
- недотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праці тягне за собою штраф у розмірі 32 000 гривень за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення;
- за недопущення до перевірки з питань допуску працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту), оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час, установлений на підприємстві, та виплати заробітної плати (винагороди) без нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування передбачені фінансові санкції у розмірі 32 0000 гривень.
В ході заходу присутнім надано друковані пам’ятки про зміни в законодавстві з оплати праці.
Наприкінці зустрічі представники бізнесу зобов’язались дотримуватись вимог законодавства про працю.
В Галицькій районній адміністрації відбулось засідання робочої групи з питань легазілації виплати заробітної плати
Працівники податкових органів здійснюють упереджувальні заходи серед суб’єктів господарювання, які затримують виплату заробітної плати або виплачують її нижче встановленого законодавством мінімуму. Для цього керівників підприємств та підприємців запрошують на засідання робочої групи, на яких вивчаються причини, що створюють передумови для мінімізації заробітної плати та зменшення платежів до Пенсійного фонду, фондів соціального страхування та податку із заробітної плати.
У даному напрямку фахівці Галицької ОДПІ тісно співпрацюють з Галицькою районною адміністрацією. Так днями відбулось чергове засідання комісії з питань забезпечення своєчасності сплати податків, внесення інших обов’язкових платежів, ліквідації заборгованості з виплати заробітної плати, детінізації заробітної плати за участі керівників територіальних органів виконавчої влади із платниками податків.
Під час комісії начальник управління податків і зборів з фізичних осіб Ігор Мочерад особливу увагу керівників підприємств, установ, організацій та фізичних осіб-підприємців звернув на обов’язковому оформленні трудових відносин із найманими працівниками, на недопущенні виплати заробітної плати у розмірі, меншому за встановлений законодавством рівень.
Також І.Мочерад інформував, що з 1 січня 2017 року статтею 8 Закону України «Про Державний бюджет України на 2017 рік» мінімальна заробітна плата встановлена у розмірі 3200 гривень.
Звернув увагу, що мінімальна заробітна плата є державною соціальною гарантією, обов'язковою на всій території України для підприємств усіх форм власності і господарювання та фізичних осіб, які використовують працю найманих працівників, за будь-якою системою оплати праці.
Наголосив, що отримання заробітної плати в «конвертах» – це відсутність соціальних гарантій, передбачених для працівників, зокрема:
• права на відпустку, у т. ч. у зв’язку з вагітністю і пологами;
• права на оплату листка непрацездатності;
• права не працювати у вихідний чи святковий день;
• права на виплату вихідної допомоги при звільненні з роботи;
• права на призначення пенсійного забезпечення залежно від страхового стажу;
• права на збільшений розмір допомоги з безробіття відповідно до заробітку за останнім місцем роботи;
• права на допомогу у разі отримання травми на виробництві тощо.
Ігор Мочерад повідомив про те, що у 2017 році суттєво посилилася відповідальність за порушення законодавства про працю:
- у разі фактичного допуску працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту), оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час розмір штрафної санкції складатиме 96 000 гривень за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення;
- недотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праці тягне за собою штраф у розмірі         32 000 гривень за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення;
- за недопущення до перевірки з питань допуску працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту), оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час, установлений на підприємстві, та виплати заробітної плати (винагороди) без нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування передбачені фінансові санкції у розмірі 32 0000 гривень.
В ході заходу присутнім надано друковані пам’ятки про зміни в законодавстві з оплати праці.
За результатами засідання робочою групою зобов’язано роботодавців дотримуватися норм чинного законодавства стосовно прав і гарантій найманих працівників.
Витрати, дозволені до включення до податкової знижки за 2016 рік
Нещодавно в Сихівському відділенні Галицької ОДПІ Головного управління ДФС у Львівській області відбулася зустріч із суб’єктами господарювання на тему: «Витрати, дозволені до включення до податкової знижки за 2016 рік. Електронні сервіси ДФС України».
Відкриваючи захід, заступник начальника – начальник Сихівського відділення Ігор Лазорко зазначив, що податкова знижка для фізичних осіб, які не є суб’єктами господарювання, – це документально підтверджена сума (вартість) витрат платника податку – резидента у зв’язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів – фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого звітного року у вигляді заробітної плати, у випадках, визначених Податковим кодексом України зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) (п.п.14.1.170 п.14.1 ст.14 ПКУ).
Таким чином, повернути частину податку на доходи фізичних осіб, сплаченого громадянами із заробітної плати, можна, зокрема, у разі реалізації ними права на податкову знижку.
Для отримання податкової знижки за наслідками 2016 року фізичній особі необхідно заповнити і подати до державної податкової інспекції за своєю податковою адресою (місцем проживання фізичної особи, за яким вона береться на облік як платник податку у контролюючому органі) податкову декларацію про майновий стан і доходи (далі – декларація) по 31 грудня 2017 року.
Якщо платник податку до кінця 2017 року не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками 2016 року, таке право на наступні податкові роки не переноситься (п.п.166.4.3 п.166.4 ст.166 ПКУ).
До податкової знижки відповідно до норм ПКУ дозволено включати наступні витрати:
Категорії витрат (відображається у р.13 декларації)
Норма ПКУ
Назва витрат, дозволених для включення до податкової знижки
1
Підпункт 166.3.1 п.166.3 ст.166 та ст.175 ПКУ
Частина суми процентів, сплачених за користування іпотечним житловим кредитом, що визначається відповідно до статті 175 ПКУ
2
Підпункт 166.3.2 п.166.3 ст.166 ПКУ
Пожертвування або благодійні внески неприбутковим організаціям, які на дату перерахування (передачі) коштів та майна відповідали умовам, визначеним пунктом 133.4 статті 133 ПКУ
3
Підпункт 166.3.3 п.166.3 ст.166 ПКУ
Сума коштів, сплачених платником податку на користь вітчизняних вищих та професійно-технічних навчальних закладів для компенсації вартості здобуття середньої професійної або вищої освіти такого платника податку та/або члена його сім'ї першого ступеня споріднення
5
Підпункт 166.3.5 п.166.3 ст.166 ПКУ
Страхові платежі (внески, премії) за договорами довгострокового страхування життя та пенсійні внески в рамках недержавного пенсійного забезпечення
6
Підпункт 166.3.6 п.166.3 ст.166 ПКУ
Суми витрат на оплату допоміжних репродуктивних технологій або оплату державних послуг, пов’язаних з усиновленням дитини, включаючи сплату державного мита
7
Підпункт 166.3.7 п.166.3 ст.166 ПКУ
Суми коштів, сплачених у зв'язку з переобладнанням транспортного засобу, що належить платникові податку, з використанням у вигляді палива моторного сумішевого, біоетанолу, біодизелю, стиснутого або скрапленого газу, інших видів біопалива
8
Підпункт 166.3.8 п.166.3 ст.166 ПКУ
Суми витрат на сплату видатків на будівництво (придбання) доступного житла, визначеного законом, у тому числі на погашення пільгового іпотечного житлового кредиту, наданого на такі цілі, та процентів за ним
Ігор Лазорко акцентував увагу, що норма п.п.166.3.4 п.166.3 ст.166 ПКУ щодо права на податкову знижку за витратами, понесеними для компенсації вартості платних послуг з лікування, відповідно до п.1 розділу XIX «Прикінцеві положення» ПКУ набирає чинності з 1 січня року, наступного за роком, в якому набере чинності закон про загальнообов’язкове державне соціальне медичне страхування. На сьогодні такий закон не прийнято а, отже, платники податків не мають право на отримання знижки відповідно до п.п.166.3.4 п.166.3 ст.166 ПКУ.
Ігор Лазорко інформував, що всю необхідну інформацію щодо порядку заповнення та подання декларації можна отримати у Центрі обслуговування платників ГУ ДФС у Львівській області за адресою: м.Львів, вул.Стрийська, 35.
Крім того, матеріали роз’яснювального характеру з питань декларування громадянами доходів, одержаних протягом 2016 року, розміщено на головній сторінці офіційного веб-порталу ДФС у банері «Декларування доходів громадян».
Наприкінці зустрічі суб’єкти господарювання подякували Ігорю Лазорку за змістовні роз’яснення та пообіцяли вчасно та в повному обсязі виконувати усі зобов’язання зі сплати податків.

 

 

 

ЗА ТЕМОЮ

КОМЕНТАРІ 0 +

КОМЕНТУВАТИ


Загрузка...
Погода, Новости, загрузка...
Завантаження...
RedTram
http://joxi.ru/82Q4PW8IjpQ3Lm