Під час зустрічі Ігор Лазорко інформував, що відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями Кабінет Міністрів України постановою від 21.02.2018 №117 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» (далі – Постанова №117) затвердив:
· Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;
· Порядок роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації;
· Порядок розгляду скарг на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації.
Постановою №117, зокрема, встановлено, що платники податку на додану вартість, у яких до 1 грудня 2017 зупинено реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування (далі – ПН/РК) в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідно до п.201.16 ст.201 ПКУ, що діяв до набрання чинності Законом України від 07.12.2017 №2245-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році», та які станом на 1 грудня 2017 не подали пояснень і копій документів до таких ПН/РК, мають право протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов’язання, відображеного у такій ПН/РК, подати пояснення і копії документів до таких ПН/РК на розгляд комісій, які приймають рішення про реєстрацію ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, порядок роботи яких затверджується цією постановою.
Крім того, Постановою №117 визнано такими, що втратили чинність:
* постанова Кабінету Міністрів України від 29.03.2017 №190 «Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації»;
* постанова Кабінету Міністрів України від 04.07.2017 №485 «Про затвердження Порядку розгляду скарг на рішення комісії Державної фіскальної служби про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».
Постанова №117 опублікована в офіційному виданні «Урядовий кур’єр» від 07.03.2018 №46. Дана Постанова №117 набирає чинності через п’ятнадцять днів з дня її опублікування.
Також під час зустрічі платників інформували про основні зміни податкового законодавства, нагадали про початок кампанії декларування – 2018 та наголосили на дотриманні норм трудового законодавства.
 
Податкові сервіси ДФС України – допомога для платників податків!
 
У Пустомитівському відділенні Галицької ОДПІ відбулася зустріч з платниками податків та громадськістю на тему «Основні зміни законодавства. Мінімальна заробітна плата. Електронні сервіси ДФС України. Кампанія декларування 2018».
Під час зустрічі обговорювались актуальні питання щодо законодавчих новацій у 2018 році, зокрема, у справлянні податку на додану вартість, податку на прибуток, акцизного податку, ЄСВ, в оподаткуванні ПДФО окремих видів доходів, щодо порядку проведення річного перерахунку ПДФО, подання звітності роботодавцями. Окремо мова йшла про електронні сервіси фіскальної служби.
Крім того, було наголошено, що з початку 2018 року розпочалася кампанія декларування громадянами доходів за минулий рік. Також зазначив, якщо фізичні особи, які у 2017 році отримували доходи у результаті прийняття ними у спадщину чи дарунок коштів, майна, майнових чи немайнових прав, які підлягають оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб та доходи від неподаткових агентів, повинні подати до фіскальної служби за місцем реєстрації річну податкову декларацію про майновий стан і доходи.
Заступник начальника Галицької ОДПІ Тарас Левицький розповів присутнім, що на веб-порталі ДФС України (http://sfs.gov.ua/) є ряд електронних сервісів, за допомогою яких платники податків та громадяни можуть знайти необхідну для себе інформацію, не виходячи з дому. Зокрема, на сайті діють такі електронні сервіси, як:
– «Електронний кабінет платника податків» – це персональне автоматизоване робоче місце платника, за допомогою якого можна підготувати, заповнити та подати звітність в електронному вигляді;
– «Дані реєстру платників ПДВ» – щоденне оприлюднення інформації про реєстрацію платників ПДВ;
– «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера» – для перевірки надійності ділових партнерів, допоможе оцінити податкові ризики діяльності з вашим партнером по бізнесу, який можливо не є платником податку на додану вартість, є банкрутом чи відсутній за визначеною в установчих документах адресою, є інструментом для мінімізації податків. Також, за допомогою даного сервісу можна перевірити стан розрахунків платника податків з бюджетом;
– «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» – сервіс, в якому у формі питань-відповідей представлена офіційна позиція Державної фіскальної служби України по всіх напрямах чинного податкового та митного законодавства;
– «Анулювання реєстрації платників ПДВ» – надає можливість отримати інформацію про осіб, позбавлених реєстрації як платників ПДВ за заявою платника податку, з ініціативи контролюючих органів чи за рішенням суду;
– «Антикорупційний сервіс «Пульс» – упередження неякісного обслуговування платників, вирішення суперечливих питань, що виникають не тільки у сфері адміністрування податків, а й під час здійснення митного контролю чи митного оформлення;
– «Декларування on-line» – надає змогу заповнити декларацію про майновий стан і доходи, яку подають до податкових органів фізичні особи – підприємці та громадяни. Заповнена декларація та додатки зберігаються у файл для направлення до податкового органу або друку.
На цьому веб-порталі можна скористатися й такими електронними сервісами, як: «Реєстр платників єдиного податку», «Акредитований центр сертифікації ключів», «Електронна звітність», «Електронна митниця», «Реєстр страхувальників», «Дані про взяття на облік платників податків», «Митна статистика» та надана інформація про функції кожного з цих сервісів.
Присутні отримали друковані пам’ятки про зміни в законодавстві з оплати праці та інформували, що розпочалась «Кампанія декларування – 2018».
 
Декларування доходів громадян – конституційний обов’язок кожного українця!
 
Про це нагадав начальник Галицької ОДПІ Андрій Кобільник під час надання інтерв’ю інтернет-виданню «Вголос».
Посадовець розповів, що кампанія декларування доходів громадян,отриманих протягом 2017 року розпочалась з 1 січня 2018.
Обов’язок щодо подання декларації у платників податків виникає при отриманні:
– доходів не від податкових агентів (тобто від інших фізичних осіб, які не зареєстровані як самозайняті особи). До таких доходів відносяться, зокрема, доходи від надання в оренду рухомого або нерухомого майна іншим фізичним особам; успадкування майна не від членів сім’ї першого та другого ступенів споріднення, при нотаріальному оформленні спадщини, за якими не було сплачено ПДФО та військовий збір, тощо;
– від податкових агентів доходів, які не підлягали оподаткуванню при виплаті, але які не звільнені від оподаткування. До таких доходів відноситься, зокрема, дохід у вигляді основної суми боргу (кредиту) платника податку, прощеного (анульованого) кредитором за його самостійним рішенням, не пов’язаним з процедурою банкрутства;
– інвестиційного доходу;
– іноземного доходу;
та цілого ряду інших доходів передбачених ПКУ.
Також, обов’язковому декларуванню підлягають доходи у вигляді подарунків та спадщини. Разом із тим, з 01.01.2017 року вступили в силу зміни в податковому законодавстві, згідно яких звільняються від оподаткування доходи, отримані у вигляді спадщини/дарування від членів сім’ї другого ступеня споріднення, до яких відносяться бабусі, дідусі, онуки, рідні брати і сестри.
Громадяни, яких стосується цей перелік, повинні подати податкову декларацію до державної фіскальної служби до 01 травня 2018 року та сплатити до 1 серпня поточного року податок на доходи фізичних осіб та військовий збір з таких доходів.
Податкова декларація подається платниками податків за місцем своєї податкової адреси – особисто або уповноваженою на це особою; – надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення або засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису.
Андрій Кобільник наголосив, що з 1 січня 2018 року декларація подається за новою формою, яка затверджена наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 №556 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 02 жовтня 2015 року №859», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 05.07.2017 за №821/30689.
Крім того, як передбачено законодавством, певна категорія фізичних осіб мають право на податкову знижку за наслідками звітного податкового року.
При цьому нагадуємо, що громадяни, які мають право на податкову знижку за минулий рік, можуть подати декларацію про майновий стан і доходи до 31 грудня 2018 року (включно).
Разом з тим, Андрій Кобільник проінформував, що на офіційному веб-порталі ДФС України функціонує спеціальний банер «Деклараційна кампанія – 2018», в якому, крім нормативних і інформаційних матеріалів, розміщені Декларації про майновий стан і доходи, приклади заповнення декларації тощо.
Окрім того, платник податків має право звернутися до Центр обслуговування платників який розташований в адмінбудинку ГУ ДФС у Львівській області, за адресою: вул.Стрийська,35 (зал.№3) з проханням отримати консультативну допомогу з питань щодо заповнення річної податкової декларації.
«Добровільне декларування доходів свідчить про високу податкову культуру громадян та їх свідоме виконання конституційного обов’язку, адже податок на доходи фізичних осіб, який сплачується від отриманих доходів є основою наповнення місцевих бюджетів та бюджетів об’єднаних територіальних громад. Також, з отриманих доходів сплачується військовий збір у розмірі 1,5 %, який йде на фінансування української армії», – зазначив Андрій Кобільник.
 
На практикумі про податкову знижку
 
Протягом березня Галицька ОДПІ проводила роз’яснювальну роботу серед платників податків, зокрема надавалась практична допомога громадянам у заповненні декларацій про майновий стан і доходи та на отримання податкової знижки за навчання. Під час практикумів акцентовано увагу громадян на необхідність надання документів, що підтверджують право на надання податкової знижки за навчання: договір на навчання, укладений з навчальним закладом; платіжне доручення на безготівкове перерахування коштів, або квитанція банку чи відділення зв’язку про перерахування готівки; документ, що підтверджує перший ступінь споріднення з особою, навчання якої оплатив платник податків, який претендує на податкову знижку.
 
Тренінги щодо порядку подання електронної звітності
 
Галицька ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області протягом березня 2018 року проводила тренінги щодо подання звітності засобами електронного зв’язку.
Податківці розповіли і на практиці показали як саме проходить процес електронного звітування, за допомогою яких програм формуються, підписуються та відправляються звіти, яка роль в данному процесі відведена електронному цифровому підпису. Нагадали, що звітність, надіслана «електронкою» через мережу Інтернет із застосуванням посилених сертифікатів ключів електронного цифрового підпису, крім економії часу, не потребує дублювання на паперових носіях, а також їх зберігання.
Платники податків, відвідавши такі заняття, переконуються: звітність в електронному вигляді – це просто і дуже зручно. Адже така форма звітування дозволяє економити час та кошти.
 
Семінар з роз’яснення законодавства
 
Фахівці Галицької, Личаківської та Залізничної ОДПІ Головного управління ДФС у Львівській області провели семінар для платників податків Львова на тему: «Нове в оподаткуванні. Актуальні питання оподаткування для платників податків – юридичних осіб».
Податківці ознайомили бухгалтерів підприємств і організацій з останніми змінами в податковому законодавстві. Зокрема, зупинились на нововведеннях щодо податку на додану вартість, на прибуток, податку на доходи фізичних осіб, єдиного соціального внеску, єдиного податку, ресурсних платежів. Звернули увагу на помилки, які допускаються при заповненні звітності.
Розповіли про функціонування системи автоматизованого моніторингу у відповідності ПН/РК критеріям оцінки ступеня ризиків. Також проінформували учасників семінару щодо особливостей декларування доходів громадян, отриманих у 2017 році.
Окремим важливим питанням було дотримання законодавства, щодо оформлення трудових відносин з найманими працівниками.