Росія відповіла відмовою на прохання Підкомісії з відновлення розслідування причин авіакатастрофи польського президентського літака неподалік Смоленська 10 квітня 2010 року про надання можливості провести в Смоленську реконструкцію машини Ту-154М з її уламків, – повідомила речниця Підкомісії Марта Пальонек, передає Польське радіо.

У листі від Міністерства закордонних справ РФ стверджується, що реконструкція літака з уламків, зібраних на місці події, неможлива без їхнього порушення, зміни зовнішнього вигляду та особливих ознак.

«Позиція російської сторони свідчить про погану волю або про абсолютну відсутність професійності у сфері розслідування авіакатастроф. Оскільки Міжнародна організація цивільної авіації у своїй інструкції (Manual of Aircraft Accident and Incident Investigation) вважає реконструкцію надзвичайно важливою для з'ясування причин катастрофи», – написала прес-секретар Підкомісії.

На погляд польської сторони, реконструкція, відповідно до рекомендацій Міжнародної організації цивільної авіації, жодним чином не загрожує порушенням, зміною вигляду та особливих ознак частин уламків літака. «Навпаки – це ключова процедура, що дозволяє встановити причинити катастрофи», – йдеться у комюніке.

У заяві Підкомісії також говориться, що «позиція російської сторони підтверджує висновок, що міститься в звіті Ради Європи, що порівнює дії Російської Федерації з поведінкою СРСР у справі масового вбивства польських офіцерів у Катині, і прямо називає ці дії провокаційними».

Уламки літака Ту-154M з 2010 року перебувають на території аеродрому в Смоленську. Москва стверджує, що не може передати їх Польщі доти, поки не закінчить власне слідство.

Як відомо, хімічні сполуки і сліди вибухівки виявили на 107 уламках літака Ту-154, в якому 2010 року під Смоленськом загинув президент Польщі Лех Качиньський. Хімічні сполуки і сліди вибухівки виявили на 107 уламках літака Ту-154, в якому 2010 року під Смоленськом загинув президент Польщі Лех Качиньський.