Головне слідче управління Служби безпеки України розслідує значні привласнення бюджетних коштів високопосадовцями Укравтодору і представниками ТОВ «Будівельна компанія «Дорлідер» і пов’язаних з ним фірм. Про це свідчить ухвала Шевченківського райсуду Києва від 11 вересня, опублікована на сайті «Преступности.Нет», передають Наші гроші.

За даними слідства, в.о. заступника голови Держагентства автомобільних доріг України (Укавтодор) Олександр Харченко та директор Департаменту розвитку мережі доріг Укравтодору Сергій Цепелєв вступили у змову з фактичним керівником ТОВ «Будівельна компанія «Дорлідер» Араіком Амірханяном (офіційно директором фірми значиться його батько Хачик  Амірханян), ТОВ «СПМК-17», керівником якого є його матір Сєда Амірханян, ПП «Південьдортех», керівником якого є чоловік сестри Гарнік Погосян, та ФГ «Каріна», керівником якого є Хачик Амірханян, розробили та впровадили протиправну схему привласнення бюджетних коштів.

Слідство встановило, що під контролем Харченка і завдяки «формальній» конкуренції із підконтрольним Амірханяну «Південьдортехом» фірма «Дорлідер» у 2016 році перемогла на таких тендерах: поточний ремонт автодороги на ділянці сіл Куна-Кунка у Вінницькій області (40,76 млн грн), ремонт дороги на шляхопроводі в мікрорайоні Широка Балка у Миколаєві (5,12 млн грн) та ремонт по проспекту Богоявленський у Миколаєві (2,86 млн грн).

За даними слідства, Цепелєв за вказівкою Харченка здійснював перерахунок коштів переможцю цих закупівель. Ці гроші обготівковувалися за допомогою вказаних вище фірм. 10% від перерахованих коштів передавались Харченку у якості хабарів за сприяння у перемогах на тендерах.

За даними «Преступности.Нет», 20 вересня СБУ провело в Одесі обшуки в офісах «Дорлідера» і пов’язаних фірм. Араік Амірханян заявив виданню, що це робиться для того, щоб його компанії не могли брати участь у держзакупівлях, де вона зараз активно оскаржує дискримінаційні вимоги Укравтодору щодо відстані від місця ремонту до асфальтобетонних заводів.

20 вересня прес-служба СБУ повідомила про викриття масштабної протиправної схеми привласнення посадовцями Служби автомобільних доріг коштів Дорожнього фонду. Повідомляється, зокрема, що чиновники «санкціонували» використання комерсантами неякісних будівельних матеріалів, що призвело до передчасного руйнування дорожнього покриття.

Олександр Харченко у 2002-2011 роках очолював Службу автодоріг Чернігівської області. У 2013 році був призначений замголови Укравтодору. Після Майдану в 2014 році був звільнений. У 2017 році Кабінет міністрів призначив його виконуючим обов’язки замголови Укравтодору.