Сьогодні роковини трагедії літака «Малайзійських авіаліній», збитого над Донбасом

Сьогодні треті роковини авіаційної катастрофи над Донбасом рейсового пасажирського літака Boeing 737 компанії «Малайзійські авіалінії», що летів за маршрутом Амстердам – Куала-Лумпур.

Внаслідок цієї трагедії загинули 298 людей – усі пасажири та екіпаж. Літак збили у небі над селом Грабове Донецької області в зоні воєнних дій на Сході України. На борту лайнера перебували 192 громадянина Нідерландів (один з них мав подвійне громадянство Нідерланди/США), 44 малайзійці (включаючи 15 членів екіпажу і двох немовлят), 27 австралійців, 12 індонезійців (серед них одне немовля), 10 британців (один із них мав подвійне громадянство Велика Британія/ПАР), чотири німці, чотири бельгійці, три філіппінці, один канадець і один громадянин Нової Зеландії, – передає Укрінформ.

З перших днів катастрофи Україна послідовно дотримувалась висунутого припущення про те, що літак був збитий ракетою ЗРК «Бук» російського походження, випущеною або бойовиками-сепаратистами, або російськими військовими. Також висновку дійшла Рада з питань безпеки Нідерландів, яка у жовтні 2015 року оприлюднила фінальний технічний звіт щодо катастрофи Boeing рейсу МН-17. Голова Ради з питань безпеки Нідерландів Тібе Йоустра в інтерв'ю голландським ЗМІ заявив, що ракету, якою було збито літак, випустили з території, контрольованої бойовиками.

Водночас міжнародна група журналістів-розслідувачів Bellingcat встановила номер зенітного ракетного комплексу «Бук» зі складу російської 53-ої зенітно-ракетної бригади, яким був збитий літак. Окрім того, Bellingcat, провівши власне дослідження на основі аналізу соціальних мереж та інших відкритих джерел, підготувала звіт, у якому ідентифікувала 20 російських військових, причетних до катастрофи МН-17. Цей звіт із іменами та фотографіями військових група передала нідерландській прокуратурі.

Згодом свої висновки оприлюднила Міжнародна слідча група, якій вдалося встановити більшу частину маршруту, яким ЗРК «Бук» прямував на територію України, а також маршрут його руху у зворотному напрямку. За версією слідства, комплекс переміщувався з території Росії на територію Східної України і пізніше був вивезений назад в РФ. Висновки МСГ фактично збігаються з результатами розслідування групи Bellingcat.

5 липня 2017 року державами-учасниками Міжнародної слідчої групи було ухвалено рішення про те, що кримінальне провадження у справі збиття літака Малайзійських авіаліній рейсу MH-17 здійснюватиметься у межах національної юрисдикції Нідерландів.

7 липня Україна та Нідерланди підписали двосторонню угоду про правову співпрацю щодо катастрофи малайзійського Боїнга. Нині угода чекає на ратифікацію парламентами України і Нідерландів.

Як вже писав «Вголос», до річниці катастрофи малайзійського Boeing МН17 на Донбасі родичі загиблих у катастрофі проводять «тихий протест» перед посольством Російської Федерації в Гаазі.

Також російська влада раптово ввела заборону просто у ніч на 17 липня, коли й стався інцидент. Обмеження стосувалися польотів цивільної авіації у суміжному з Україною російському повітряному просторі в зоні відповідальності Ростовського зонального центру єдиної системи організації повітряного руху.

«Вголос»

 

ЗА ТЕМОЮ

КОМЕНТАРІ 1 +

КОМЕНТУВАТИ

  • БУКовель17 липня 2017 21:48 Відповісти IP:  62.141.39.--- У кожному кримінальному провадженні найперше з’ясовують - Кому це було вигідно? Тому вочевидь зрозуміло, що ні Росії, ні ДНР-ЛНР абсолютно не потрібна була загибель пасажирського Боїнга. І тому ніці байки про доставку у Україну російського БУКа. А от українським воякам конче муляло знищити літак, що ніби-то доставляв сепаратистам вантажі у Луганськ. І вояки ЗСУ через невігластво трохи помилились. Переплутали пасажирський Боїнг з вантажним літаком. Що ж, буває. Не в перший раз. П’ятнадцять років тому скинули у Чорне море пасажирський літак. Тоді теж до пускової кнопки бойової г.р.а.н.ати дісталася дурна смерекова мавпа. А нині кваліфікація операторів і пілотів ЗСУ тільки погіршилась. Тому цапів - відбувайлів голандцям треба шукати виключно у Києві.

волог.:

тиск:

вітер:

волог.:

тиск:

вітер:

волог.:

тиск:

вітер:

волог.:

тиск:

вітер:

Завантаження...
RedTram