Завтра, 7 грудня 2018 року, скандальний екс-чиновник Борис Остапюк через суд спробує відновитися на посаді генерального директора Державної адміністрації залізничного транспорту України (ДАЗТУ).

Про це пише 24-й канал.

Журналісти розповідають, що суди між державою та Остапюком тривають понад 3 роки. Посаду гендиректора ДАЗТУ Остапюк займав з 1 квітня по 26 листопада 2014 року. Посадовця звільнили, після низки корупційних скандалів, розпорядженням Кабінету Міністрів України. Рішення уряду він почав оскаржувати в судах, щоб поновитися на посаді. З 2015 року відбулася низка засідань як в Києві, так і у Львові. За інсайдерською інформацією суди можуть стати на бік колишнього чиновника і є ймовірність того, що Остапюк за дпомогою останнього судового рішення будуть намагатися “протягнути” на посаду нового керівника АТ “Укрзалізниця”.

АТ “Укрзалізниця” як нова юридична особа було створено в 2015 році і стало правонаступником ДАЗТУ. Тому, як вважають в “Укрзалізниці”, навіть якщо колишній чиновник виграє суд, його можуть відновити лише на посаді в ДАЗТУ.

Експерти і журналісти стверджують, що така запекла боротьба навколо посади може бути пов’язана з доступом до тендерних процедур, який відкривається для Остапюка, в разі призначення керівником УЗ.

Журналісти нагадали, що Остапюк раніше довгий час (з початку 2000-х років) працював в системі залізничного транспорту України. Останнє призначення – в квітні 2014 роки він став керівником УЗ. При цьому главою ДП “Укрзалізничпостач” (в 2015 році перетворено на філію “Центр забезпечення виробництва” АТ “Укрзалізниця”) стає якийсь Олександр Лозинський. Цю ж структуру в 2000-2002 роках очолював і сам Остапюк.

Вже влітку 2014 року діяльністю зазначених чиновників в рамках державних тендерів активно цікавляться народні депутати і правоохоронці (в тому числі СБУ).

Як пишуть “Наші гроші”, “Укрзалізничпостач” у липні 2014 року провело тендер. За його результатами поспіль на поставку деревини вартістю понад 9 млн гривень за високими цінами отримало ТОВ “Форест”. Одним із засновників компанії є Інна Віслінська, колишня дружина гендиректора ДАЗТУ Остапюка.

В результаті, урядом була призначена службова перевірка їх діяльності. А 16 жовтня 2014 року співробітники СБУ та Генпрокуратури провели обшуки в офісах ДАЗТУ та “Укрзалізничпостач”. Було вилучено понад 7 млн ​​гривень та 1 млн доларів.

Ще один епізод, про який згадують журналісти 24-го каналу, – будівництво експреса між Києвом та аеропортом “Бориспіль”. Днями АТ “Укрзалізниця” запустила швидкісний експрес між цими пунктами, вартістю 480 млн гривень.

Але при Януковичі проект оцінювали, як мінімум, в 20 разів дорожче. Тоді, Держагентство з інвестицій та управління національними проектами України підписало з банком Китаю кредитну угоду на суму 372,3 млн доларів. Реалізовувати проект мало підконтрольне фактично Каськіву Державне підприємство – “Дирекція з будівництва та управління національного проекту “Повітряний експрес” та інших інфраструктурних об’єктів Київського регіону”. Очолював ДП з квітня 2011 року Борис Остапюк. Разом з ним на держпідприємстві працював згаданий Олександр Лозинський. В серйозні борги тоді держава не влізла, але, близько 50 млн доларів виділених коштів безслідно зникли.