У Держкіно України розпочали перевірку через мільйонні крадіжки

Відомство підозрюють не просто в розбазарюванні коштів, а в свідомих мільйонних крадіжках.

Антикорупційні органи взялись за Держкіно. Детективи НАБУ вже вивчають схеми розкрадання коштів і отримання хабарів працівниками установи, а Рахункова палата шукає порушення у завищених кошторисах фільмів.

Про це пише ТСН.

Головний фінансово-контрольний орган України, Рахункова палата, розпочав аудит діяльності Держкіно. Контролери хочуть з'ясувати, як за останні три роки витрачались державні кошти на розвиток вітчизняного кінематографа. Передусім, будуть перераховувати кошториси заявлених фільмів і зіставляти їх із ринковими цінами на кіновиробництво. Результати обіцяють оприлюднити вже восени. «Безумовно, ми будемо перевіряти кошториси фільмів. Ну, по-перше, об'єм фінансування, це, як правило, співфінансування, як сторони дотримуються угоди, скільки дає держава, скільки приватні інвестори. А також ми будемо перевіряти ці кошториси на предмет їх завищення, можливо, їх неефективних і незаконних трансакцій», - пояснив контролер Ігор Заремба.

Діяльністю Пилипа Іллєнка і його підлеглих зацікавились після розслідування ТСН про корупцію у Держкіно і найвищі чиновники. Міністр культури України чекає результатів перевірки і впевнений, що корупцію буде подолано. «В частині, скажімо там, якоїсь корупційної складової – зараз вона йде якраз, наскільки я знаю, Рахункова палата зайшла активно в роботу на Держкіно. Є інші органи, які зацікавилися всім процесом, ми довіримся їм. Якщо будуть якісь конкретні рішення чи конкретна ситуація і фактаж – очевидно, ми маємо реагувати», - пояснив Євген Ніщук.

Схеми привласнення державних коштів у Держкіно нічим принципово не відрізняються від будівництва доріг чи мостів – про це говорять і кінопродюсери, і звичайні працівники галузі. На комісію подають фільм з кілька разів завищеним кошторисом. Гроші виділяються, і діляться між усіма учасниками оборудки. Хтось знімає дешеве кіно, хтось купує новий джип. «Мені доводилося брати участь у проектах історичного характеру, де ми будували все самі. І все це описувалося, ніби ми орендували всі ці замки, церкви, і весь матеріал був камінь, золото, мармур. Ми ніде не економили, відповідно, писали 300-500 тисяч, а потратили 100 гривень», - зізнався на умовах анонімності один із учасників такої оборудки.

Знавці галузі кажуть, що левову частку асигнувань на розвиток українськго кіномистецтва «освоюють» у такий спосіб два-три продюсери. Ефективність, із якою режисери й продюсери витрачають кошти, теж викликає сумніви. Спеціалізований сайт «Медіаняня», наприклад, порівняв витрачені кошти з касовими зборами. Приміром, фільм Володимира Філіпова «Той, хто пройшов крізь вогонь» з бюджетом у 2 мільйони доларів повернув до Держкіно 99 тисяч гривень.

Це не завадило доручити тому ж продюсеру створення ще однієї стрічки – «Окупація». На неї Філіпов отримав від відомства Іллєнка 12 мільйонів. А потім почалися метаморфози: змінили режисера, змінили акторів й... тиша. Чи зняли цей фільм та хто його бачив – невідомо. Справи дійшли до парламенту, депутати вимагають посилити контроль. «Передусім громадський контроль, особливо в області розподілу грошей на на фільми. Як мінімум, є кілька способів довести, що гроші були витрачені правильно – це результати», - твердить Олександр Бригинець.

Запити від депутатів отримали й у НАБУ. Там кажуть, що слідчих цікавлять не лише епізоди із розпилюванням бюджетів, а й корупція під час видачі дозволів на показ фільмів та серіалів. Хоча голова Держкіно Пилип Іллєнко чомусь будь-які перевірки свого відомства заперечує. «Рахункова палата зараз не проводить жодних перевірок», - переконує він. Але підтверджує, що це був останній раз, коли люди під його головуванням роздавали гроші. З осені набуде чинності новий закон про кіно і, вірогідно, механізм розподілу державних коштів стане більш прозорим.

 

«Вголос»

 


ЗА ТЕМОЮ
КОМЕНТАРІ

Погода, Новости, загрузка...
Завантаження...
RedTram