У Львові заклади громадського харчування та торгівлі зобов'язали обслуговувати відвідувачів українською мовою

Депутати Львівської міської ради прийняли ухвалу, якою визначили правила щодо мови обслуговування у сфері надання послуг та торгівлі у Львові.

За відповідне рішення сьогодні, 15 лютого, проголосувало 60 депутатів Львівської міської ради, передає кореспондент «Вголосу»

Як йдеться в ухвалі, у Львові мовою спілкування, діловодства і ведення документації органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій комунальної форми власності є державна мова. На території м. Львова вивіски, плакати, афіші, повідомлення та цінники повинні виконуватись державною мовою.

Відрегулювали депутати ЛМР також мову рекламних оголошень:

«Якщо реклама виконана іноземною мовою, поруч із текстом, викладеним іноземною мовою, розміщується переклад державною мовою, який за розміром та змістом не може бути меншим оригіналу.  При необхідності використання іноземної мови розмір шрифту тексту інформаційного характеру не може бути більшим за розмір шрифту тексту державною мовою.Маркування, етикетування продовольчих та непродовольчих товарів, які реалізуються у м. Львові, інструкції про їх застосування виконуються державною мовою. За рішенням виробників товарів поруч із текстом, викладеним державною мовою, може розміщуватися його переклад іншими мовами. Знаки для товарів і послуг наводяться у тому вигляді, у якому їм надана правова охорона в Україні», - йдеться у ухвалі.

Також, як встановили депутати, у Львові у всіх сферах обслуговування громадян вживається державна мова.

«Виконавець послуг зобов’язаний звертатися та спілкуватися зі споживачем послуг (клієнтом) державною мовою. Перехід на іноземні мови можливий за бажанням клієнта (споживача) у разі, якщо виконавець послуг ними володіє. У всіх закладах сфери громадського харчування, торгівлі, обслуговування обов’язковою є наявність переліків товарів і послуг, у тому числі меню, прейскурантів цін, інформаційних буклетів, брошур та інших засобів надання/розміщення інформації, виконаних державною мовою.При обслуговуванні споживачів, персонал зобов’язаний пропонувати меню, переліки товарів та послуг, прейскуранти цін, інформаційні буклети, брошури, та інші засоби надання/розміщення інформації державною мовою і лише на вимогу споживача надати меню, переліки товарів та послуг, прейскуранти цін, інформаційні буклети, брошури та інші засоби надання/розміщення інформації будь-якою іншою мовою за наявності», - прописано в ухвалі.

У сфері громадського харчування, торгівлі, інших сферах обслуговування інформація на касових чеках, розрахункових квитанціях, транспортних квитках, квитках на культурно-розважальні, спортивні та інші заходи здійснюється та надається споживачам державною мовою, за винятком власних товарних знаків, знаків обслуговування, логотипів, якщо вони зареєстровані у встановленому порядку іноземною мовою.

У разі недотримання вимог, визначених цією ухвалою, керівник або уповноважена особа суб’єкта господарювання (підприємства, установи, організації) несе відповідальність згідно із законодавством України.

«Обслуговування споживачів має відбуватись державною мовою, окрім випадку, коли споживач нею не володіє або звертається до працівників суб'єкта господарювання будь-якою іншою мовою, і відповідні працівники володіють такою мовою», - наголошено в ухвалі.

Депутати міської ради задля дотримання вимог ухвали, рекомендують закладам торгівлі та громадського харчування мати: обслуговуючий персонал, який володіє англійською або іншою іноземною мовою для її використання з іноземними споживачами, примірник меню (прейскуранта цін, інформаційного буклета тощо), який виконаний англійською або іншою іноземною мовою.

Контроль за виконанням вимог цієї ухвали покладається на Львівське комунальне підприємство «Муніципальна варта» (у частині складання протоколів про адміністративне правопорушення за ст. 155 Кодексу України про адміністративні правопорушення), яке тісно співпрацює із Головним управлінням Національної поліції України у Львівській області, Головним управлінням Держпродспоживслужби у Львівській області. Скарги споживачів з питань порушення вимог цієї ухвали приймаються за такими номерами телефонів: гарячої лінії міста – 15-80, +38 (032) 297-59-11. Львівського комунального підприємства «Муніципальна варта» – +38 (032) 259-00-15. Чергового районного відділу поліції – 102. Головного управління Держпродспоживслужби у Львівській області – +38 (032) 261 36 90.

 

«Вголос»

                                   

 


ЗА ТЕМОЮ
КОМЕНТАРІ

Завантаження...
RedTram