Про це повідомляє Інтерфакс-Україна.

«Метою нашого дослідження поки що є аналіз обґрунтованості впливу зовнішніх чинників на зростання ціни на курятину для українських споживачів. Ми продовжуємо наше дослідження, і якщо буде підтверджено наявність ознак порушення, зловживання монопольним становищем або антиконкурентних погоджених дій – буде порушено відповідну справу. Оскільки це питання є пріоритетним для нас, то наявність ознак порушення постараємося з'ясувати протягом вересня – на початку жовтня», – повідомив голова АМКУ Юрій Терентьєв під час робочої зустрічі щодо цінової ситуації на ринку курячого м'яса.

За словами директора департаменту досліджень і розслідувань ринків виробничої сфери, фармацевтики і рітейлу АМКУ Ігоря Кустовського, відомство 7 липня 2016 року розпочало дослідження ринку курячого м'яса.

«Торік ми розпочали це дослідження. На цей момент ми маємо на ринку понад 20 виробників, серед них – два найбільші: МХП і «Агромарс». Найбільший виробник МХП має частку понад 40% у виробництві курячого м'яса, таким чином, ринок має ознаки монопольного. Наразі ми розглядаємо, чи є ознаки порушення, щоб розуміти, треба відкривати справу чи ні. Так, ми бачимо, що ознаки монопольного становища є, чи є зловживання монопольним становищем – ми досліджуємо», – зазначив він.

Ігор Кустовський повідомив, що результати проміжного дослідження засвідчили зв'язок зростання цін на ринку курячого м'яса з ринком свинини, де від початку року наявні проблеми з придбанням для торговельних мереж м'яса з огляду на африканську чуму свиней.

Крім того, на ринок курячого м'яса впливає зростання цін на зернові культури, які становлять суттєву частку в собівартості, та збільшення експортних постачань.

«Суттєво вплинув на ринок і змінив його структуру такий чинник, як зростання експорту курячого м'яса цього року порівняно з минулим роком. За перші п'ять місяців експорт збільшився на 54% порівняно з аналогічним періодом минулого року. Це суттєве збільшення, яке могло вплинути на пропозицію курячого м'яса і спричинити подорожчання кінцевої продукції для споживачів», – зазначив директор департаменту.

Керівник відділу роботи з інвесторами та ЗМІ агрохолдингу «Миронівський хлібопродукт» Анастасія Соботюк повідомила, що зростання собівартості від початку року на м'ясо птиці в агрохолдингу становило близько 20%.

«У 2016 році ціни практично не зростали, потім у 2017 році розпочинається зростання цін. За перше півріччя зростання цін становило близько 5%. З червня ми почали підвищувати ціни, і від початку року по кінець серпня ціни зросли на 17%», – зазначила вона.