За даними Нацради з питань телебачення і радіомовлення, реклама ліків і дієтичних добавок займає майже третину рекламних ефірів на національних телеканалах, пише ВВС Україна.

«Реклама – поганий порадник. Особливо, коли це реклама ліків, а її бачить не фахівець, а людина, яка шукає спосіб легкого і миттєвого одужання», – заявила в.о. міністра охорони здоров'я Уляна Супрун і голосила про ініціативу міністерства – обмежити рекламу лікарських засобів.

У МОЗ розробили новий законопроект, який може змінити ситуацію з рекламою ліків в Україні. Яку рекламу пропонують заборонити і які у цих змін перспективи, розбиралась ВВС Україна.

За чинними законами, в Україні можна рекламувати лише ті засоби, які мають обов'язковий сертифікат і відпускаються без рецепта.

Також їх не має бути в переліку заборонених лікарських засобів, який затверджує МОЗ.

Рекламувати ліки, які відпускаються за рецептом, заборонено.

В цілому ринок реклами в Україні регулюють майже 10 різних законних та підзаконних актів.

Законопроект, який пропонує МОЗ, має на меті запровадити низку обмежень та «гармонізувати чинне українське законодавство з нормами ЄС».

Так, за новою ініціативою, хочуть заборонити рекламу цілительства та нетрадиційної медицини. Також мова йде про заборону посилань в рекламі на діагностування захворювання чи призначення лікування по телефону чи через інтернет.

Якщо новий закон затвердить Верховна Рада, до реклами препаратів заборонять залучати відомих людей, акторів, що зображають медпрацівників. Наприклад, під заборону, ймовірно, може потрапити ролик з рекламою засобу від діареї від актора Миколи Луценка, відомого за програмою «Миколина погода».

Крім того, під заборону, за цим документом, потрапить формулювання, що «ліки призначені виключно для лікування дітей». А сам зміст реклами має відповідати інструкції про застосування лікарського засобу.

Окремо пропонують розробити порядок реклами ліків, яка буде спрямована на лікарів.

Функції контролю та моніторингу за змістом реклами планують закріпити за МОЗ.

За порушення мають запровадити штрафи. Право застосовувати їх отримає Нацрада з телебачення і радіомовлення (НТКУ) – у розмірі 5% від ліцензійного збору за одне порушення.

Про нову ініціативу МОЗ оголосив у середу, 16 травня, і невдовзі збираються представити законопроект медичній спільноті й фармвиробникам.