Однією з найбільш розрекламованих і профінансованих постмайданних реформ в Україні стала реформа освіти. Задля налагодження навчального процесу Міносвіти під керівництвом Лілії Гриневич вигадало «нову школу» та впровадило низку «експертиз», покликаних усунути будь-які прояви «дискримінації».

Гарант Конституції неодноразово заявляв, що найважливішою реформою в Україні є реформа освіти, адже саме вона дозволить виховати в Україні справжніх українців. Утім, на ділі, закономірно вийшло зовсім по-іншому: в найкращих традиціях українофоба Табачника Міністерство освіти та науки України взялося виховувати з українців українофобів…

Герої України — служки злочинців

Цьогоріч Міністерство освіти вирішило вписати українську історію в світову і дописалося до того, що зобразило борців за волю України, символів української самостійності та соборності, ледь не найбільшими злочинцями ХХ століття.

Так, МОН рекомендувало новий підручник для 10-го класу загальної середньої освіти “Історія: Україна і світ (інтегрований курс, рівень стандарту)”, авторства Олени Аркуші та Мар’яна Мудрого.

Цей підручник переконує українських учнів, що найяскравішими “проявами колабораціонізму” з нацистами були… українські підрозділи “Нахтігаль” та “Роланд”, а також дивізія “Галичина”.

Ілюстрували цю українофобську писанину портретом самого головнокомандувача Української повстанської армії Романа Шухевича.

“Вписуючи українську історію в світовий контекст, автори чомусь забули згадати про французький, норвезький, польський, російський та інші, більш характерні прояви колабораціонізму, — обурюється історик Роман Грицьків. — Звісно, у тексті багато написано про особливості ситуації, мотиви тощо, але ярлик всесвітніх колаборантів на українців таки почеплено. Вітаємо! Тепер кожен український школяр буде асоціювати колабораціонізм саме з українською історією. Тепер українську національно-визвольну боротьбу подаватимуть у традиційній московській і польській інтерпретації як чергову інсинуацію німецьких, чи ще якихось там ворогів, або прояв українського буржуазного націоналізму. Про яку незалежність ви говорите? Не мають права “злочинці”, “прислужники” і “спільники” Гітлера на державність”.

Історик пояснює, що притомні автори пояснюють ставлення українських націоналістів до нацистів та совєтів у темі “Українські сили на початку Другої світової”. Натомість у цьому підручнику тему змінили на “Українську колаборацію з нацистами”.

“На жаль, це лише свідчить про упередження та маніпулювання проблемою, — каже Роман Грицьків. — Наші формування поставили в один ряд із справді колабораційними власовцями. Водночас розповідаючи про окупацію Франції чи Польщі, слова “колаборація” не згадали взагалі. Насправді це дуже серйозно і небезпечно. Наявність таких речей у шкільному підручнику, що вийшов накладом у 107 044 примірників, в історичній перспективі підважує саму ідею української незалежності, заперечує право українців на самовизначення та визвольну боротьбу”.

Клікайте для збільшення фото

 

“Главнає — двуглавий арьол”

2016-го громадськість домоглася від Міносвіти вилучити з навчального процесу підручник “Русский язык. 3 класс” (автор — Коченгина М. В.), що був надрукований видавництвом “Ранок” у січні 2014 року.

Підставою стало те, що цей підручник прославляв державу-окупанта, розповідав про «многанацианальную» Україну, «блізость руского язика» до української мови і «дружбу мєжду братнімі народамі». Після гучного скандалу та візиту активістів до Міносвіти Лілія Гриневич зобов’язалася вилучити його з навчального процесу.

Клікайте для збільшення

Минуло два роки — і батьки знайшли в ранцях своїх дітей той самий українофобський підручник із російської мови. Після чергового скандалу Міністр спробувала виправдатися в ЗМІ і заявила, що в проблемі з проросійськими підручниками винні керівники шкіл та органи місцевого самоврядування, які, мовляв, не виконали вимогу МОН позбутися цього підручника.

“Тут Гриневич просто збрехала, — каже письменниця Лариса Ніцой. — На сайті Міносвіти у вересні цього року висіла рекомендація (після чергового скандалу її стерли) використовувати цей підручник з російської в освітньому процесі, і цього року відомство Гриневич рекомендувало його”.

“Звісно, сама Гриневич не читає і не обирає ці підручники, — продовжує Лариса Ніцой, — але це вже не перший скандал із підручниками! За стільки часу жодного з експертів не покарали, жодного не відсторонили від роботи, самі комісії не переформатували і не обрали туди інших членів. Автори тих українофобських “висновків” досі працюють. Працюють під керівництвом Гриневич!”

Націоналізм — це надто політизовано. Краще — Чехов…

“Я читала кілька таких рецензій на підручники, — розповідає Лариса Ніцой, — вони страшенно вражали.

У підручнику з української мови старшокласникам пропонували таке завдання: у вигляді дискусії обговорити поняття націоналізму, висловити свої думки про цей термін. Як на мене, це було дуже корисне завдання. По-перше, дітям треба вчитися дискутувати. По-друге, ця тема сьогодні на часі. Натомість “експерти” зі “спецради” рекомендували вилучити те завдання, воно, мовляв, “конфронтаційне” і “занадто заполітизоване”, а натомість запропонували організувати дискусію про творчість Чехова…

Це ж повна дурня! Діти повинні вчитися обговорювати гострі теми! Діти повинні вчитися будувати дискусії довкола важливих суспільних викликів. Не можна відривати їх від нашого життя. Нехай вони розкажуть, наскільки ця тема “заполітизована” чи “непотрібна”, гарне це явище чи погане, чим український націоналізм відрізняється від націоналізму інших країн, який взагалі буває націоналізм…

Теперішні “експертні” комісії обмежують розвиток дітей та їхній паралельний поступ разом із поступом суспільства, а потім ми дивуємося, чому в нас громадяни такі несвідомі і взагалі не розуміють, що відбувається у державі”.

За словами Лариси Ніцой, до комісій, які тестують українські підручники, входять “експерти”, навчені вилучати весь український компонент із освіти.

“Все, що занадто дише Україною, вилучають із підручників, щоб сформувати з учнів абсолютно розмиту націю — космополітичну, не спрямовану на національні традиції і бачення найважливіших питань. З дітей формують абсолютно вихолощених громадян Всесвіту, космополітів… Цього не можна робити!

Космополітичний полікультурний розвиток у Європі вже зазнав краху. І Європа це визнала! Щороку європейські країни стають все більш націоналістичними. Тепер вони піклуються передусім про свої традиції, свою мову, свою культуру. Звісно, не принижуючи інших, але в першу чергу оберігаючи своє”, — каже Лариса Ніцой.

Війни з РФ в нас немає, а ЗСУ — те саме, що й спецназ ГРУ РФ

Цього місяця заступник директора Класичної гімназії ЛНУ ім. І. Франка Сергій Хараху підняв скандал через перекручування історичних фактів у підручнику “Захист Вітчизни” для 10-го класу.

Освітянин розповідає, що підручник, за яким йому пропонують викладати предмет “Захист Вітчизни”, переповнений антиукраїнськими та радянськими штампами.

Так, наприклад, у цьому підручнику розповідають про підписання 1654 року українським гетьманом Богданом Хмельницьким договору з РОСІЄЮ (ст. 38), яка насправді в той час була Московським царством (назву “Росія” московити вкрали в українців 1721 року, коли московський цар Петро І став вигадувати нічим не спорідненим московському й українському народам спільну історію. Детальніше про це — тут).

Так само в цьому підручнику, за словами Сергія Хараху, майже немає згадок про Росію, жодного слова про перемоги українських захисників у війні з РФ на Донбасі та й про саму цю війну взагалі. У підручнику немає жодного фото українських військових, натомість показано терористів “Л/ДНР” і російських спецназівців.

У параграфі 17 на сторінці 138 розповідають про норми носіння зброї, посилаються на стройовий статут ЗСУ та ілюструють це світлинами спецоперації спецназу ГРУ РФ у Чечні.

Клікайте для збільшення фото

Ілюстрація в підручнику

Джерело фотографії. Клікайте для збільшення

 

“Експертизу” підручників в Україні роблять такі самі “інтелектуально обдаровані” люди, як міністр Гриневич, — каже доктор філологічних наук Ірина Фаріон. — Мета цих “експертних груп” полягає у найважливішому: вилучити виховання національного духу, починаючи з початкової школи. Вони один раз побачили прояв цього духу на Майдані, тому тепер вирішили негайно його нейтралізувати та виховувати українську молодь абсолютно космополітичною, ліберально налаштованою до життєвих цінностей.

На мою думку, це робиться цілеспрямовано і системно. Цьому Міносвіти головне не виховати національно свідому людину, яка знає свою історію та мову, розуміє, що життя — це не тільки твоя хата, а ціла твоя Батьківщина — Україна. Вони працюють на те, щоб освіта в Україні була безлика, космополітична й антиукраїнська. Дімі Табачнику не вдалося знищити українськість у таких масштабах, як це робить Гриневич. Діма змінив підручники з історії. А Гриневич змінює всі гуманітарні підручники”.