Зниження вартості розмитнення авто у 2018 році буде «символічним»

З 1 січня в Україні знизиться мито на авто, які ввозяться з ЄС. Це передбачено Угодою про асоціацію. Експерти та нардепи називають це зниження символічним, адже на загальну вартість розмитнення та на кінцеву ціну на авто воно майже не вплине.

Про це повідомляє Українська правда.

З наступного року мито на ввезення автомобілів з ЄС почне поступово знижуватися до нульового значення.

Згідно з угодою про зону вільної торгівлі України та ЄС, ставки повинні повністю «обнулитися» після закінчення 7-річного перехідного періоду. Виключенням є машини з об'ємом двигуна понад 1000 см3, але не більше 1500 см3 – на ці авто перехідний період встановлений на рівні 10 років.

У вересні Мінекономіки опублікувало таблицю, яка регламентує рівень ставок ввізного мита України, тобто розмитнення автомобілів.

Варто одразу відзначити, що у 2018 році ставки ввізного мита для нових легкових автомобілів походженням з країн Євросоюзу знизяться несуттєво і на вартість розмитнення майже не вплинуть.

Якщо взяти як приклад бензинові авто, то ситуація з митом наступного року виглядатиме наступним чином:

Для авто з робочим об'ємом не більше 1000 см3 треба буде заплатити 6,3% від митної вартості (у 2017 році було 7,5%).

З об’ємом понад 1000 см3, але не більш як 1500 см3 – 7,3% від митної вартості (поточного року – 8,2%).

З робочим об'ємом понад 1500 см3, але не більше 2 200 см3 – 5% від митної вартості (було 7,5%).

З об'ємом більше 2 200 см3, але не більше 3000 см3 – 5% від митної вартості (у 2017 році було 7,5%).

На авто об'ємом понад 3 літри жодних змін не відбудеться. Як було 5%, так і залишиться. При цьому це стосується всіх авто, а не тільки тих, що імпортуються з ЄС.

Якщо відходити від цифр, то зниження мита на вказаний відсоток не матиме великого впливу на вартість розмитнення авто, оскільки крім мита необхідно ще сплатити акциз, ПДВ (20% – ЕП) та збір у Пенсійний фонд. Саме останні платежі, а не мита, мають значний вплив на кінцеву вартість розмитнення авто.

Якщо брати як приклад нове авто вартістю 10 тисяч доларів об'ємом двигуна 1,6 л., то при розмитненні доведеться заплатити 2 тисячі доларів НДС, близько 500 доларів акцизу та 500 доларів мита.

Крім цього, в залежності від вартості авто треба ще сплатити від 3 до 5% пенсійного збору.

«Зниження урядом ставок ввізного мита на авто в 2018 році передбачено в межах вільної торгівлі між Україною та ЄС. Тобто знижені ставки ввізного мита будуть застосовуватися лише для автомобілів походженням з країн Євросоюзу», – розповідає народний депутат Роберт Горват.

За його словами, зниження мита не суттєво вплине на загальну вартість розмитнення та на кінцеву ціну, адже крім мита необхідно сплатити й інші податки.

Погоджується з цим і генеральний директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко.

«Суттєво це ситуацію не змінює. Якби цього зниження не відбувалося, то можна було сказати, що авто могли навіть трохи подорожчати. Тому що щороку на авто в ЄС і в усьому світі вводяться нові вимоги з безпеки, питань екології, вони, за великим рахунком, дорожчають», – каже Назаренко.

«Тобто авто щороку стають дорожчими і від того, що знижується мито, звичайно, авто не подешевшають. Це призведе до певної компенсації, ось і все», – сказав він.

«Взагалі Угода про зону вільної торгівлі України і ЄС передбачає, що торгівля повинна бути вільною  – тобто без мит. Так відбувається в усьому світі. Тому, на мою думку, або угода має називатися інакше, або мита треба скасувати відразу і повністю, а не встановлювати перехідні періоди, як це робиться у нас», – підсумував Назаренко.

 

«Вголос»

 


ЗА ТЕМОЮ
КОМЕНТАРІ

Загрузка...
Погода, Новости, загрузка...
Завантаження...
RedTram
http://joxi.ru/82Q4PW8IjpQ3Lm