Український кінематограф у всі часи свого існування зазнавав багато критики. Та незалежно від того, які негативні чи позитивні зміни ставалися, кіно росло разом із рівнем та професіоналізмом його творців. Великим досягненням є те, що мистецтво створення фільмів на території України протягом двох останніх століть повністю відійшло від радянських принципів, зразків та показало, що можна знімати стильно по-українськи. Ми навчилися поєднувати різні жанри із претензією на етно, і це дійсно виглядає яскраво та «на рівні».

«Вголос» пропонує свою добірку фільмів, народжених в Україні, які підкорили публіку та стали ідентифікаторами країни.

«Той, що пройшов крізь вогонь» – фільм, що оснований на реальних подіях. У ньому розповідається про льотчика-аса, який після німецького полону був звинувачений у зраді Батьківщини. Історія переносить глядача через ряд подій, де мужній захисник стає сталінським в’язнем, а згодом потрапляє до індіанського племені в Канаді та отримує там прізвисько – Тойщопройшовкрізьвогонь.

«Іван Сила» – дивовижна історія про надзвичайно сильного чоловіка, який, окрім мужності, мав добре серце, співчуття та вміння дружити. Прототипом головного героя був Іван Фірцак, якого у 1928-му році назвали найсильнішим чоловіком планети.

У фільмі розповідається про нелегке життя сільського парубка, який пішов за мрією та, тяжко працюючи, досягнув справжнього успіху. Проте через тугу за домом розірвав контракт та повернувся на Батьківщину.

«Delirium» – стрічка  про молодого психіатра, якого запросили пожити у домі його потенційного пацієнта. Проте не все так просто із хворим, а події, які відбуватимуться у домі, і взагалі тяжко відрізнити від галюцинацій.

Суміш параноїдальності з математичним аналізом, зняті майже з повним розфокусуванням кадрів у найнезвичайніших візуальних рішеннях. Сама така картина змушує повністю зануритися у фільм та відчувати на собі погляди, яких немає.

«Брати. Остання сповідь» – драматична історія, в якій йдеться про двох братів-гуцулів, між якими точиться ворожнеча, ненависть та любов, що розсварила чоловіків та обрала жертву – єдиного нащадка.

Фільм, знятий у дусі карпатських традицій,  водночас повчає, змішує переживати та посміятися над людською дурістю.

«Креденс» – скинути буфет «Креденс» з балкону – наче попрощатися з минулим, почати життя спочатку. Саме цього так потребує скромний віолончеліст, який, намагаючись перебороти абсурдні дрібниці життя, шукає своє місце під сонцем.

У центрі сюжету – конфлікт між місцевим проукраїнським населенням Львова, та прорадянськими «визволителями», які все-ще вважають себе господарями міста.

«Поводир» – фільм про кохання, вірність, підлість і зраду у найкращих традиціях голлівудського кіно.

Україна зразка тридцятих років не була безпечною та спокійною. Події, які відбувалися у ній, наводили страх, і це відчув американський інженер, який приїхав будувати соціалізм та трагічно загинув, залишивши свого сина сиротою. Хлопчика врятував сліпий кобзар, який став для нього наставником та замінив батька. Проте доля любить драму, і двом подорожнім на шляху щастить не завжди.

«Племя» – в інтернат для слабуючих перевівся новий вихованець, Сергій, який, для того, щоб влитися в колектив, повинен вступити в банду, що займається грабунком – Плем’я. Хлопець закохується у дівчину ватажка, за почуття до якої йому доведеться боротися. Але знайти підтримку, де люди глухі всередині набагато тяжче, аніж якби вони вони були просто слабуючими.

«Гніздо горлиці» – одвічна проблема вибору між матеріальною спроможністю та любов’ю близьких. Чи варта вирушати на заробітки в іншу країну заради близьких, яких можеш втратити через цю авантюру? Психологічна драма про жінку, яка намагається виправити становище та повернути колишнє життя.

«Сторожова застава» – під час сонячного затемнення підліток Вітя потрапляє не тисячу років назад – в Київську Русь. Там разом із богатирями він бореться із половцями.

У фільмі поєднується чудовий відеоряд, багато гумору та зворушливих моментів. Якраз той випадок, коли, дивлячись стрічку, запитуєш себе, чому вона настільки заворожує?

«Червоний» – упівець та радянський льотчик потраплять разом в табір ГУЛАГ. Дві різні людини із різними ідеологіями, але однією долею вирішують, що для перемог потрібно об’єднатися. Проте чи вистачить сили каторжникам для того, аби протистояти цілій системі, і, найголовніше, чи зможуть вони підняти бунт, коли залякані люди бояться кожного шурхоту?

«Міф» – інколи дуже важко зрозуміти, де вигадка, а де реальність, особливо, коли твоє життя змінюється настільки, що перестаєш впізнавати себе у дзеркалі.

Кіно та концерт – саме так можна описати фільм про відомого оперного співака, учасника Революції Гідності та бойових дій на сході України Василя Сліпака. Дві сюжетні ліній, де дві різні людини у різних обставинах зливаються докупи, аби виконати свій обов’язок, навіть якщо його ціна – життя.

«Кіборги» – фільм, що став справжнім символом мужності, сміливості та любові до Батьківщини. Захисники тримають Донецький аеропорт тоді, коли ворожі сили перевершують їх чисельно в рази. Більше того, вороги вже повідомили про захоплення стратегічного об’єкта. Українці 4 місяці вже утримують об’єкт, і поки в них вірять ті, хто чекає їх вдома, вони будуть стояти до кінця. Це місце зведе разом музиканта, сина багатих людей, простих хлопців які хочуть тільки одного – щоб їх країна була надійно захищена, щоб їхні близькі були у безпеці.

«Легенда Карпат» – український Робін Гуд, який вірить у справедливість та знає, якщо мирними діями її не досягнути – він шукатиме інші шляхи.

До яких би способів не вдавалися вороги, але легендарного Олексу Довбуша, який разом із опришками боровся проти панування феодалів,  перехитрити не вдалося майже нікому. Історія його життя та кохання заворожує, а сміливість та вміння рятуватися від, здавалося б, неминучої смерті,  змушує повірити у втручання вищих сил. Але ж як інакше, якщо події відбуваються у Карпатах…

«Таємний щоденник Симона Петлюри» – розповідь про життя головного отамана військ УНР, розвінчання міфу про антисеміта, розбійника та бандита.

Також зараз голосно анонсують драму-трилер «Люксембург», в якій покажуть реалії життя людей в зоні відчуження.

За останні роки в Україні почали знімати стрічки, сюжет яких побудований на патріотизмі, історії та проблемах, що побутують у суспільстві. І, як показав досвід, саме такі найбільше інтригують аудиторію та збирають у прокатах рекордні суми.

В Україні на якісних фільмах вже почали виростати нові покоління, які сприймають країну по-іншому та бачать зміни не в перспективі, а починаючи від завтра. І доки ми підтримуватимемо свій кінематограф і дозволятимемо розвиватися йому у правильному руслі, доти все більше маленьких та великих українців ставатимуть свідомими  та гордими громадянами власної Держави.