Дослідники з Ягеллонського університету виявили найдавіші людські останки в Польщі. Це кістки молодого неандертальця, котрого швидше за все, з’їла велетенська птаха. Про це сьогодні, 11 жовтня пише варшавська газета Rzeczpospolita.

Кості знайшли в печері Тихій, що в Мало польському воєводстві. Вони там пролежали близько 115 тисяч років. Дослідження засвідчують, що печера Тиха була заселеною вже в період палеоліту — у найбільшій галереї виявили понад тисячу кам’яних артефактів.

Краківські вчені описують свою знахідку в статті, яка буде опублікована в Journal of Paleolithic Archeology наприкінці цього року. Вони описали кісткові фрагменти, які виявилися пальцями дитини.

«У нас немає сумнівів, що це останки неандертальця, адже вони лежали під дуже глибоким шаром ґрунту печери, на кілька метрів нижче від теперішньої поверхні. Цей шар також містить типові кам’яні інструменти, які використовували неандертальці», — розповідає Павел Вальде-Новак із Інституту археології Ягеллонського університету.

Після обстеження з’ясувалося, що кисті дитини пористі, з великою кількістю дірочок. Дослідники вважають, що це наслідок роботи травної системи великої птахи. «Це перший відомий приклад із льодовикового періоду», — зауважив науковець.

Невідомо, доісторична птаха напала на маленьку дитину, чи їла вже її труп. Кожна з цих версій заслуговує на існування.

Досі невідома причина, чому вимерли неандертальці. Ймовірно, цьому сприяла зміна клімату та конкуренція з homo sapiens. Обидва види жили поруч і перетиналися впродовж тисяч років, відтак сучасні європейці й азіати мають близько 2 % неандертальської ДНК.