У структурах державного та місцевого управління є посада, про функції якої, а також про людей, які її обіймають, відомо, на загал, небагато, не говорячи вже про можливість оцінки ефективності їхньої роботи. Мова йде про посаду радника. Хто вони, чим займаються, яку користь приносять громаді? Чим штатний радник відрізняється від позаштатного?

На ці запитання ми спробували знайти відповідь самостійно, адже чомусь ця інформація у своїй більшості якщо і не є закритою, то реально не афішується на офіційних сторінках міської ради, ОДА та облради.

Садовий багатий не тільки кумами, але й радниками

За інформацією, наданою прес-службою Львівської міської ради ІА Presstime.com.ua, у мера Львова Андрія Садового 5 радників, які працюють на постійній основі, тобто отримують заплату, і 20 радників на громадських засадах.

Офіційними радниками міського голови Львова є:

1. Мирослава Бичишин
2. Андрій Рожнятовський
3. Ігор Ожиївський
4. Богдан Панкевич
5. Микола Шморгай

В цьому році щомісяця один радник Садового в середньому отримав 3 616 грн. (оклад 982 грн., плюс ранг, надбавки, премії).

Ми звернулися до радників з проханням розказати про свою роботу, коло питань, якими вони займаються, а також про те, чи мер Садовий дослухається до їх порад. Микола Шморгай та Андрій Рожнятовський відмовилися надати нам інформацію. Перший – через те, що у відпустці, а другий – послався на конфіденційність такої інформації.

Мирослава Бичишин, Ігор Ожиївський та Богдан Панкевич охоче поділилися з нами розповідями про те, чим вони займаються на службі у міського голови.

Мирослава Бичишин:

Я є радником міського голови з питань освіти, оскільки я освітянин за фахом. Зараз маю конкретне завдання. Знаємо, що на сьогодні школа потребує підтримки не лише з боку держави, а й з боку батьків. Для цього директори шкіл, ліцеїв, гімназій створюють благодійні фонди. Моє завдання – пристосувати діяльність цих фондів до чинного законодавства, та щоб ті кошти, які батьки жертвують на розвиток школи, йшли дійсно на потреби школи, а не чиїсь особисті.

У цьому напрямку плануємо провести нараду з працівниками податкової, КРУ, керівниками районних відділів освіти, почути їх бачення вирішення цього питання.

Також я займалася питанням спортивних шкіл. З мого подання за дорученням мера юридичний відділ міського управління освіти розробив угоду, яка укладається між державними дитячо-юнацькими спортивними школами і школами про функціонування спортивних шкіл на базі загальноосвітніх.

Панкевич Богдан:

Коло питань, якими я займаюся, не є чітко окресленим. Я займаюся всім, що потрібно робити. Займався ініціацією співпраці з мерією міста Гааги у реалізації проекту по бездомних. Зараз ініціювали співпрацю з меріями двох інших голландських міст по проектах, пов’язаних із соціальним захистом.

Другий напрямок моєї роботи. Я був учасником усіх переговорів і нарад у Кабміні, Мінтрансі стосовно львівського аеропорту. Зараз займаюся підготовкою питання проміжного терміналу, щоб якось поправити ситуацію, не чекаючи на те, чи дасть держава гроші і коли вона їх дасть, оскільки катастрофічною ситуація з переповнення пасажиропотоку.

Також я займався дослідженням питання львівського іподрому у плані, щоб цей напрямок розвивався не лише у рамках державної програми, а й для мешканців міста. Ми кожного тижня пишемо звіти, хто чим займався.

Те, що, на мою думку, потрібно порадити, я раджу само собою. Загалом, я виконую конкретні доручення. Також виконую представницькі доручення. Для прикладу, вчора був престольне свято у церкві Юра і так вийшло, що не було кому піти. Оскільки повага міста до Патрона мусить бути забезпечена, туди ходив я.

Ожиївський Ігор:

Мої питання як радника – релігійні, пов’язані з різними конфесіями, які є у місті Львові. Щодо Греко-католицької церкви. Є питання погоджень Львівської архієпархії садів, фруктових садів, території навколо комплексу Юра. Питання католицького університету, який планують будувати на Стрийській.

Щодо УАПЦ, то займаюся питанням, яке не вирішене починаючи з 1996 року, щодо надання приміщення на вул. Федорова, 11 для потреб єпархії, архієпархії та їх семінарії. Питання зрушилося з мертвої точки. Міською владою приймалися різні рішення. Будинок був не облікований. Там ще знаходиться коледж друкарства. Треба вирішити всі майнові питання між областю, містом, навчальним закладом та управлінням архієпархії УАПЦ.

Зараз я планую ставити перед міським головою питання можливого створення у Львові єдиного координаційного центру присутніх у місті релігійних представництв. Є питання майнові, земельні, питання навчальних закладів. Наразі ці питання зосереджені в області. Область не виокремлює питання, пов’язані з містом. Все йде через різні управління, Але єдиного координуючого органу нема.

Якщо ж говорити про позаштатних радників Садового, то нам не вдалося знайти повний їх перелік. Когось з цих з радників львівська громада знає добре, чиїсь прізвища менш відомі чи, взагалі, не відомі. Тому реально оцінити ефективність їх роботи практично не можливо.

1. Бушнель Таїса, радник з питань збереження історичного середовища
2. Винницька-Юсипович Оксана, радник з питань освіти
3. Галавін Богдан, радник з питань озеленення міста
4. Гарцула Ярослав, радник з питань інвестиційної діяльності
5. Герега Марія, радник з питань культури
6. Голіян Богдан, радник з питань юнацько-молодіжного дозвілля
7. Гринчишин Тарас, радник з гуманітарних питань
8. Драган Олександр, радник з питань молодіжної політики та студентської молоді
9. Карпінська Оксана, радник з питань ОСББ
10. Кузьмін Олег, радник з питань економіки
11. Лаврик Олег, радник з фінансово-економічних питань
12. Погорєлова Галина, радник з правових питань та прав людини
13. Рудницький Володимир, радник з питань професійно-технічної освіти
14. Салюк Андрій, радник з питань збереження культурної спадщини
15. Юрценюк Володимир, радник з питань комунального майна та приватизації
16. Янчак Ярослав, радник з питань комунального майна та приватизації
17.
18.
19.
20.

Інформаційний вакуум Кметя

За три доби ми так і не змогли добитися від відділу зв’язків із ЗМІ Львівської ОДА інформації про радників Миколи Кметя. Спочатку нас запевняли, що у губернатора якщо і є, то тільки радники на громадських засадах.

Проте наприкінці першого дня з’ясувалося, що все ж таки нібито один штатний радник призначений. А от далі справа забуксувала: "Іванка Попович (начальник відділу) готує інформацію. Коли зробить, ми Вас повідомимо" – монотонним рефреном лякала нас прес-служба. З огляду на зайнятість начальника відділу зв’язків ОДА, яка до того ж нікому не довіряє у підготовці такої важливої інформації, нам довелося збирати інформацію власними силами. Але здобуток виявився невеликим.

Отож, за неофіційною інформацією, у т.в.о. губернатора є один офіційний т.в.о. радник. Прізвища його встановити не вдалося, коло обов’язків – також. Всю іншу отриману нами інформацію можна звести до однієї фрази: "якийсь пацанчик з фірми Кметя, швидше за все займається водою".

Безрадний Сеник

У структурі Львівської облради посади "радник" немає, отож голова Львівської облради має лише двох офіційних помічників. Ці посади обіймають Євген Стасюк та Оксана Дуля. Проте, якщо врахувати, що облрада є найбільш чисельним представницьким органом місцевої влади в області, то сміло можна казати, що у Мирослава Сеника працює найбільше радників на громадських засадах. Це – 120 депутатів облради.

фото: neshima.com