Якщо у 2017 році зростання перевалки вантажів українськими портами становило 0,6% , то за результатами 2018 року зростання становило 2%, або на 135,2 млн т.

Про це пише Національний Промисловий Портал з посиланням на ЦТС.

Основним напрямком перевалки вантажів у вітчизняних портах залишається експорт. За підсумками 2018 експорт збільшився на 0,5% і склав 73,3% в загальній структурі перевалки вантажів. Зростання перевалки імпортних вантажів у 2018 році становило 16,5%. Обсяги ж транзиту скоротилися на 13,4% 10,2 млн т. Також зафіксовано зростання каботажних вантажів (між портами) на16,2% до 2,1 млн т.

«Системна робота з вантажовласниками дозволяє стивідорам і портовому бізнесу в цілому реалізовувати інвестиційні проекти в портах, в тому числі і за участю АМПУ. Тільки в 2018 році було підписано 14 меморандумів на суму понад 450 млн дол. Вони передбачають подальший розвиток потужностей з перевалки аграрних вантажів , руди і контейнерів “, – говорить глава АМПУ Райвис Вецкаганс.

Основу вантажообігу українських портів складають аграрні вантажі, руда, металопродукція, а також контейнери. Так, у 2018 році порти перевалили 40,3 млн т зерна, або на 3% більше ніж роком раніше.
Частка зернових в загальній структурі перевалки склала 29,8%. Також За підсумками минулого року значно збільшилися обсяги перевалки контейнерів – на 38,7%.

Традиційно лідером за обсягами перевалки є порт “Південний”. На друге місце вийшов Миколаївський порт, обігнавши Одеський морський порт з істотним відривом у понад 7 млн т. На четвертому місті розташувався порт Чорноморськ. Замикає п’ятірку лідерів Маріупольський морпорт. Сумарна частка цих найбільших п’яти українських портів в загальному обсязі перевалки склала 89,5%.

Лідерами за темпами зростання обсягів перевалки стали Морський порт Чорноморськ та Миколаївський морський порт – 25% та 29,2% відсотків відповідно. Одеський та Маріупольський порти у 2018 році скоротили обсяги перевалки вантажів в середньому на 10%.