У той час, коли львівський мер Андрій Садовий їздить Україною та проповідує (йому «йокнуло» і він пішов у Президенти, якщо хтось забув), його «рідним» львів’янам, особливо водіям, «йокає» щоразу, коли усвідомлюють, скільки коштуватиме ремонт їхньої машини після чергового «тест-драйву» дорогами міста. Все частіше згадують злим і зовсім не тихим словом АІСа і прості пішоходи.

Бо на голови львів’ян, котрі вже пережили «сміттєвий апокаліпсис» і транспортний колапс, тепер звалилася ще й проблема з дорогами. Бо асфальт із львівських вулиць зійшов разом із снігом.

Однак це аж ніяк не заважає Садовому хвалитися знаннями, як правильно потрібно ремонтувати дороги. Він же тепер «багато їздить Україною і відчуває «одним місцем» весь «комфорт» наших доріг». «Де ті всі відремонтовані дороги», — обурюється «наступний». А у той час більшість львів’ян, зокрема ті, що мешкають на периферії міста, запитують простіше: «Де у Львові взагалі дороги?»

Однак Андрій Іванович переконаний: «В Україні не «стоїть» питання відремонтувати дороги. «Стоїть» питання, щоб був процес. Бо на цьому процесі заробляють мільйони доларів. Якщо щось ремонтують – потім переробляють. І так усе життя. Бо якщо будувати асфальтну дорогу, а не бетонну, то її потім треба постійно ремонтувати і на це постійно треба списувати кошти».

 Причому каже це так переконливо, ніби знає все на власному досвіді!

Садовой VS дороги

Садовой VS дороги: 0-1. Когда слова расходятся с делом

Опубліковано Киев наизнанку Середа, 13 лютого 2019 р.

Натомість львів’яни, обурені бездоріжжям у місті, все частіше викладають фото та відео дорожнього апокаліпсису у Львові у соцмережах. Аби місцева влада хоч якось відреагувала на дорожній «армагедон». При цьому нагадують: чинний мер Садовий, котрий мав би давати нагая своїм чиновникам за такий катастрофічний стан доріг у місті, їздить Україною та… хвалиться чудовими дорогами у Львові.

А його «піддані» — новими технологіями ремонту покриття і технікою, якої на вулицях чомусь не дуже помітно. Як і результату «роботи». Бо поки Садовий йде в «наступ» на президентське крісло, на львів’ян усе частіше «наступають» дороги, маршрутки і ще багато невирішених у місті проблем.

«Це пекло. Андрію Івановичу, досить їздити Україною! Робіть шось!»

Журналіст Степан Грицюк зняв та опублікував відео, на якому видно всю «красу» однієї з важливих дорожніх артерій міста.

«Поки Андрій Іванович нарікає на долю Петра, котрий виїхав на заробітки за кордон, а також шукає погані дороги по Україні, у його рідному Львові — ось такі вулиці. Ось такі! Прошу дуже! Машини тут заледве проїжджають. Причому це не бокова дорога, це транспортна розв’язка — вул. Луганська. Це реальне пекло! Погляньте! Як вам? Андрію Івановичу, повертайтеся до Львова! Робіть шось! Досить їздити вже Україною!», — каже журналіст.

Поки Андрій Садовий нарікає на долю Петра, який виїхав на заробітки, а сам ганить погані дорозі в Україні його рідний Львів перетворюється на діру. Та в мене в селі таких доріг нема. Хоча там ні ІТ-технології, ні індустріальні парки, ні тим паче машинобудування так не розвинені, як тут.

Опубліковано Степаном Грицюком Вівторок, 5 лютого 2019 р.

«Найкраща передвиборна реклама кандидата Садового Андрія. Господар так зробив порядок у Львові, тепер можна в Україні, господарювати? Вул. Курмановича 11.12.2018 р. Таке враження, як в зону бойових дій потрапив, а не однією з магістралей Львова проїхався!», — пише автор відео Денис Карпюк.

https://www.facebook.com/OldGoodLvivUA/videos/209109493304904/

 

«Тобі не соромно???»

Чимало світлин і дописів від обурливих мешканців і на “Гарячій” лінії міста Львова:

«Тобі не соромно??? Вул. Замарстинівська. Позасипайте хоч чимось».

«Вул. Грінченка. Дороги в жахливих ямах вже кілька років. Ніколи не бачила, щоб хоч латали. Владо міста, зверніть на це увагу, бо просто неможливо! Восени працівники банку навіть будівельне сміття сипали, щоб залатати ями»…

«Стан дороги на вул. Миколайчука. Так уже два місяці їздить «швидка». Глибина ями збільшується щодня! Хто це контролюватиме?!»

«Постійне болото, нечистоти, неприємний запах»…

«Магістральна вулиця Героїв УПА. Коли в яму потрапляє великогабаритний транспорт, то таке враження, що відбувається справжній землетрус! Звернення не дали жодних результатів!»

«Вул. Миколайчука. Як можливо ходити по такій дорозі? Люди похилого віку щодня падають через ці ями!»

 

«Це, як можна подумати, не російська «глубинка» — у такому стані, на жаль, дорога між будинками на вул. Сихівській. Щовесни робітники зі сусіднього ринку засипають частину вибоїн звичайним піском. Здіймається неймовірна пилюка, яка осідає у помешканнях і легенях мешканців».

«Це розрили ще в суботу і залишили. Де благоустрій?»

«Так учора поремонтували вул. Ковельську — вул. Пластову. Як оцінити такий ремонт?»…

«Проспект В’ячеслава Чорновола, 93, пішохідний перехід. Ставок».

«Вул. Курмановича. Провалля розміром із автівку. Як прокоментуєте?»

 

«Це дорога на Білогорщі. По цій «дорозі» не тільки пройти, а й проїхати важко. Чи буде у мешканців колись можливість ходити й їздити комфортною дорогою?»…

Львів’яни, вражені незадовільним станом вул. Личаківської, яку «ремонтували» за 6 млн євро півтора року, навіть записали відеозвернення до львівського міського голови Андрія Садового.

Звернення громади Личакова до міського голови Львова Андрій СадовийЖителі Рясне вийшли на вулицю і тепер до них їздить великогабаритний автобус, жителі маленької вулички Піскової заблокували будівельні роботи по вулиці до моменту, допоки посадовці не узгодили проект реконструкції, який задовільняє всіх. Тепер черга за Личаковом. 4 ДТП за лише 1 місяць на колись безпечному відрізку Личаківської довжиною у 700 метрів – привід до змін в організації дорожнього руху та негайного службового розслідування щодо осіб, причетних до реконструкції вулиці та змін в організації дорожнього руху. Востаннє просимо нас почути і виконано вимоги, подані у листах, а тепер і у відеозвернені, в іншому випадку нам прийдеться переходити до радикальних способів відстоювання своїх прав.

Опубліковано Anastasiya Karpyak Понеділок, 22 жовтня 2018 р.

«Так, як цього року, не було у Львові ще ніколи»

«Вголос» також вирішив проінспектувати львівські дороги та на власні очі побачити, у якому стані зараз автотраси у місті. Результат, м’яко кажучи, вразив.

Фото

Вулиці:

Вечірня

Садова

Ранкова

Виговського

Наукова

Володимира Великого

Луганська

Перехрестя Навроцького-Зелена

Навроцького

Олександра Олеся

Опришківська

Богдана Хмельницького

Городницька

Замарстинівська

Провулок Кульпарківської

Олени Кульчицької

Неприємно вражені були не лише ми, а й львівські водії, котрі коментували ситуацію на дорогах, не добираючи слів. Вони не можуть наскаржитися, скільки коліс їхні «залізні коні» вже загубили у цих ямах. Бо «так, як цього року, не було у Львові ще ніколи. Були ями на дорогах, але не такі!». Хоча й добре пам’ятають одне з ключових гасел обраного колись багатообіцяльного мера: «Візьми і зроби!»

То ж після побаченого ми вирішили поцікавитися у міської влади, які ж дороги ремонтували у місті 2018-го, скільки коштів витратили на ремонт та як у місті планують вирішувати дорожню проблему цьогоріч?

Львів відкритий для світу?

Заступник директора департаменту житлового господарства та інфраструктури ЛМР Олександр Одинець нам розповів: цьогоріч у місті планують реалізувати багато проектів із капітального ремонту доріг. Перш за все завершити ті, які розпочали минулого року. «Це такі проекти, як реконструкція вул. Замарстинівської, будівництво дороги від західного обходу м. Львова до масиву Білогорща, капітальний ремонт вул. Зеленої до житлового масиву «Пасічний», вул. Збиральна», — зазначив чиновник.

Та похвалився: торік основним проектом, який реалізувала міська влада, був ремонт вищезгаданої вул. Личаківської.

«Якщо говорити про видатки… можу вам сказати: на поточний ремонт доріг, який ми зараз здійснюємо, — ліквідацію аварійної ямковості — у нас передбачено 35 млн грн, на капітальний ремонт — близько 350 млн грн», — додав Одинець.

Крім того, за його словами, цього року у місті планують розпочати роботи на  площі Двірцевій, завершити проектування та розпочати роботи (якщо вдасться!) вул. Шевченка і вул. Степана Бандери. «Працюємо також над такими проектами: капітальний ремонт вул. Миколайчука, Конюшинної, площі Івана Франка і вул. Вітовського. Гадаю, цього року завершимо проектування цих вулиць. Цього року також планують здійснити реконструкцію вул. Курмановича», — уточнив чиновник.

Також, за словами Одинця, до кінця року у місті мають завершити ремонт славнозвісної вул. Замарстинівської. На її реконструкцію 2019 року у бюджеті міста передбачили 50 млн грн. Загальна кошторисна вартість ремонту вулиці — 92 млн грн. Натомість чиновник не забув зазначити: аварійну ямковість доріг ліквідують у всьому місті навесні. Хоча капітального ремонту, зокрема, на Левандівці (де на жахливий стан доріг дуже часто скаржаться мешканці) не передбачено.

Не почувши вичерпної відповіді про стан ремонту доріг у місті, і перш за все того, скільки коштів витратили на ремонт тієї чи іншої вулиці, ми надіслали запит у Львівську міську раду, щоби отримати точну інформацію: які дороги і за скільки ремонтували минулого року і місті Львові та які планують цьогоріч.

До слова, упродовж тижня після подання запиту нам надіслали лише відповідь від Залізничної райадміністрації міста. Повідомили: «Станом на сьогодні титульні списки з капітального ремонту доріг і тротуарів на території Залізничного району м. Львова проходять погодження депутатськими комісіями»…

Натомість від інших РА та профільного департаменту Львівської міськради відповіді не отримали.

Натомість вирішили також запитати в громадських активістів, чому ж така картина у місті і хто за це має відповісти.

«Це просто катастрофа і «відмивання» коштів»

Представник ГО «Розвиток громади», голова громадської ради служби автомобільних доріг Львівщини Назар Лисяк розповів:

«У Львові проблеми з ремонтом доріг є щороку. Але цьогоріч це просто катастрофа. Особливо зараз, коли сніг зійшов: дороги всі у вибоїнах, машини проїхати нормально не можуть. А проблема в тому, що треба ліквідувати взагалі таке поняття, як «ямковий ремонт». Натомість нормально ремонтувати ці дороги. Так, як це в нормальних країнах роблять. Бо це просто «відмивання» коштів. І маємо те, що маємо», — зазначив активіст.

Також він додав: «Я — мешканець вул. Шевченка. Там катастрофа. А це єдина дорога, яка поєднує мікрорайон Рясне зі Львовом. Та це й дорогою не назвеш. Суцільна вибоїна. А зараз, коли сніг зійшов, узагалі просто жах».

Назар Лисяк також розповів нам, що у кожному районі Львова є проблеми з дорожнім покриттям. «Катастрофа всюди. Сніг зійшов і асфальт зійшов разом зі снігом. А міські профільні структури мали б стежити за ситуацією. Натомість бачимо, що з кожним роком ситуація погіршується. Дороги розбиваються і ніхто за це не відповідає. І належного ремонту доріг немає. А основна відповідальність покладена на міського голову Львова. Натомість бачимо, як Садовий займається не тим, чим треба громаді. Політикою, президентськими виборами, а мав би містом і його проблемами. Він просто забув про це!».

Голова громадської ради служби автомобільних доріг Львівщини також акцентував: громадські активісти звертаються досить часто у міськраду з відповідною дорожньою проблемою. «От вони взялися за частковий ремонт вул. Шевченка. Але вже за три дні асфальт, який там проклали, просто зник. Не зрозуміло, навіщо було зганяти техніку, працівників? Щоб через три дні знову ті самі ями утворилися? Навіть були випадки «ремонту», коли асфальт прокладали у сніг і дощ. Для чого це робити? Думаю, всім все зрозуміло», — резюмував Назар Лисяк.

Заступник голови правління ГО «МІКЦ «За якісний транспорт» Назар Товстига у коментарі «Вголосу» розповів: «Представники нашої громадської організації 2017 року брали участь у весняному обстежені доріг Львівської області, ініційованого Патрульною поліцією Львова. Вже тоді було помітно, що дороги у місті Львові, які робили до «Євро -2012», почали «розсипатись». І зараз на всіх дорогах, які робили в 2010-2012 рр., потрібно змінювати верхній шар. А частина цих доріг були під гарантією виробника. Й якби тоді було бажання балансоутримувача у Львові — районних адміністрацій  і ЛКП «Львівавтодор» — вони вимагали б усунення цих дефектів перед виробником. Чому ще два роки тому чиновники цього не зробили, нам незрозуміло», — зазначив він.

Та додав: «Також є проблема з ямковим ремонтом. Якщо говорити про використання холодного асфальту, можна побачити, що там, де його використовували, через недотримання технології, він почав «сипатися». Тому й утворилася чергова яма, яку знову доведеться латати. Бо у Львові загалом дороги ремонтують неякісно».

«Злочин Садового»

Колишній службовець департаменту управління майном Львова Анатолій Семенюк розповів «Вголосу», чому у Львові бракує коштів на ремонт доріг і куди вони зникають.

«Ремонт доріг — найкорумпованіший вид діяльності будь-якої влади. І де-факто у Львові просто є своє ноу-хау. Воно пов’язане зі забудовою території. А відомо, що відповідно до законодавства України про регулювання містобудівної діяльності при будівництві, забудовники повинні виділяти кошти на розвиток інженерно-транспортної, соціальної інфраструктури, — зазначив він. — Та львівські депутати на чолі з нашим казнокрадом зробили все можливе, щоб фактично звільнити їх від цих виплат. Це одна з причин відсутності коштів на якісний ремонт і будівництво доріг».

За словами Анатолія Семенюка, є запитання і до тих людей, котрі займаються ремонтом доріг. «Треба спершу поцікавитися, чи вони взагалі фахівці. Бо кадрова політика у нас така, що призначають людей, котрі жодного стосунку до зазначених проблем не мають. Квотний, партійний принцип і надалі превалює над здоровим глуздом. І ці, й інші причини фактично і призводять до такого стану доріг у місті», — уточнив він.

«Чорна діра наших коштів — це Садовий і депутати міської ради»

Та додав: «Бо у Львові, крім реальних дорожніх робіт, які здійснювали до Євро-2012, фактично більше ніхто нічого не робив. Особливо, якщо говорити про внутрішньоквартальні дороги. Там просто жах. Особливо, коли зійшов сніг. І навіть не знати, коли їх відремонтують. У якому сторіччі? І чи взагалі відремонтують! Палець об палець, принаймні, за каденції Садового, ніхто не вдарив».

«Чорна діра наших коштів — це Садовий і депутати міської ради. Це головні злодії міста. Вони отримують свої відповідні кошти. Є багато можливостей. Бо на 100 % міська рада лобіює інтереси забудовників. Треба просто глянути на ухвали, що стосуються цих забудовників, — продовжив колишній чиновник. — І замість кроїти з бюджету більше, можна просто взяти законним способом гроші в забудовників. І вони не збідніють. А йдеться про надприбутки. І забезпечує це Садовий і депутати, котрі лобіюють інтереси забудовників. А це колосальні кошти».

Також, як уточнив Анатолій Семенюк, достатньо ознайомитися зі статистичними даними. Зокрема, уточнити, скільки було збудовано у місті житла та комерційної нерухомості за мерства Садового. «І ми побачимо, що мова йде про мільярди гривень. А це все ланки одного злочину — злочину Садового і депутатів міської ради. Їх треба всіх гнати в шию», — наголосив екс-чиновник ЛМР.

Також він зазначив, що ситуація у місті погіршуватиметься й надалі. «Цей «господар» зараз утікає зі Львова з награбованим. Бо підходить час виплати кредитів, які Садовий набрав. А місто залишилось без землі, без майна, без грошей. Тільки «натягнуті» кредити, які зараз треба повертати. А їх брали, коли курс гривні був по десять, а тепер треба віддавати, коли вже по 30. От він і втікає», — резюмував Анатолій Семенюк.

Відтак питання жахливого стану львівських доріг залишається відкритим. Натомість мер, котрий де-факто кинув напризволяще Львів і поїхав у передвиборне турне Україною, після стількох скарг не вирішує проблему. Більше того: розповідаючи про «успіхи» у Львові, Андрій Садовий обіцяє усім українцям зробити те ж саме!

Результати уявляєте!?..