Депутат Львівської міської ради Ігор Зінкевич скерував звернення до заступника директора департаменту ЖКГ Андрія Білого й начальника управління транспорту Львівської міськради Олега Партики з пропозицією щодо вирішення проблеми із приміськими залізничними перевезеннями.

Про це Зінкевич написав на своїй сторінці у "Фейсбуці":

Річ у тім, що через борги влади за пільгові перевезення та падіння вантажного обороту на залізниці, найближчим часом приміські перевезення не буде з чого фінансувати, що призведе до зменшення кількості приміських поїздів та ще більшого погіршення якості перевезень. Відповідно, це призведе до збільшення навантаження на дороги та ще погіршить транспортну ситуацію в місті, особливо в години пік, так як основна кількість пасажирів приміських поїздів їдуть саме в цей час.

На даному етапі, залізниця не може побороти проблему «зайців», через те що контролери не мають можливості чинити опір агресивно налаштованим пасажирам, а це унеможливлює контроль ( за словами самих же представників залізниці). Тому пропоную двоетапне вирішення даної проблеми:

1. На першому етапі у тестовому режимі на період декількох місяців надати залізниці послуги муніципальної варти, які будуть ходити разом з контролерами та будуть забезпечувати безпеку співробітникам (між станціями в межах міста та в передмісті). Дійсні дані про пасажирські потоки та реальну кількість пасажирів (залізниця також має надати собівартість перевезень) забезпечить:

• Налагодження контакту місцевої влади з керівництвом залізниці й збільшення виручки від перевезень та можливість покращити санітарний стан потягів та модернізувати розклад.

• Збільшення кількості пасажирів, які будуть купляти квитки, а наявної потужності кас не вистачає, тому пропонується на львівському вузлі ввести оплату по QR коду, як в електротранспорті.

Про це потрібно домовитися на перемовинах з залізницею.

2. На другому етапі, коли повністю вже будуть відомі дані про паспотоки, собівартість перевезень та умови пункту 1 будуть виконані, пропонується:

• розробити систему співфінансування приміських залізничних перевезень областю, містом та залізницею. Наприклад місто та область може бути замовником послуг перевезення, тим графіком та в тій кількості, як необхідно пасажирам. Така система втілена в більшості країн Європи, що дозволяє розвивати приміські перевезення, що суттєво покращує ситуацію в тих районах. Дана система може бути пристосована до наших реалій та бути взаємовигідною, як для міста, так і для залізниці.

• Також за умови успішної реалізації можна почати закуп нового рухомого складу, в тому числі за кредитні кошти.

Розвиток приміських пасажирських перевезень особливо актуальний враховуючи перспективу створення Львівської агломерації, що підвищить привабливість співпраці зі Львовом для громад.

Звертаюсь до Вас з проханням вирішення проблеми критичного стану приміських перевезень, шляхом втілення двоетапного плану запропонованого вище.