Напередодні стало відомо про чергову аферу з бюджетними коштами Львова, яку намагається провернути міський голова Андрій Садовий. Як з’ясувалося, мер підготував оборудку для закупівлі сотні автобусів сумнівної якості у білоруського диктатора Олександра Лукашенка — повністю підконтрольне Садовому комунальне підприємство АПТ №1 прописало тендерні умови під білоруську компанію “МАЗ” та “вижило” із торгів українського виробника.

Щоб зрозуміти суть оборудки та дізнатися приблизні суми, які у її наслідку може втратити бюджет Львова, “Вголос” поспілкувався з низкою підприємців, які займаються транспортними перевезеннями. Таким чином вдалося з’ясувати, що через згадану вище купівлю автобусів у Білорусі Садовий може покласти собі у кишеню щонайменше кілька десятків мільйонів гривень громади Львова.

Так, зокрема, підприємці повідомили нам, що до Садового впродовж різних років зверталися виробники та експортери автобусів як з України, так і з Європи — пропонували почати співпрацю на вигідних для міста умовах. Втім, за словами співрозмовника, міський голова відмовив усім (як відмовив раніше 44 компаніям, які пропонували побудувати для Львова сміттєпереробний завод).

Крім того, підприємці пояснили схему відмивання коштів, якою може користатися Садовий.

Один із бізнесменів розповів, що у 2018 році придбав новий автобус українського виробника “Богдан” за ціною 1,6 млн грн. Того ж місяця відразу 20 таких самих автобусів закупила мерія Львова. І цікаво, що вартість одного автобуса в угоді була вищою на 200 тис. грн – 1,8 млн грн. Провівши простий математичний розрахунок, розуміємо, що тоді мерія Садового, вочевидь, “відмила” щонайменше 4 млн грн всього на одній закупівлі.

Більше того, підприємці вказують на те, що при оптових закупівлях виробники завжди роблять знижку на свій товар. Відтак у разі купівлі відразу 20 автобусів для Львова, ціна одного мала би становити щонайбільше 1,5 млн грн. Відтак виходить, що, закупивши автобуси за ціною 1,8 млн грн за одиницю, міський голова із чиновниками поклали собі у кишені ще 1,5 млн грн, а загалом укладання однієї угоди принесло їм 5,5 млн грн “відкату”.

Більше про суть теперішньої афери Садового із закупівлею сотні автобусів у Білорусі читайте незабаром на сайті Інформаційного агентства “Вголос”.