А вже, якщо готель працює за системою "все включено", тоді об'їдатися можна цілий день. Туристам це подобається.

Відходи - в пюре

"Готель зі шведським столом, де вся їжа включена у вартість, не виберу ніколи, - розповідає Геннадій Стоянов, кухар, багато років пропрацював у системі бюджетного харчування за кордоном. - Я знаю, як ця їжа готується. По-перше, часто закуповуються найдешевші продукти. Не гребують нічим: ні ГМО, ні "кормовими" сортами овочів, ні незрілими фруктами. Часто на кухню приходять списані з оптових складів і магазинів продукти ".

На початку турсезону-2011 Національне агентство з безпеки продуктів харчування Болгарії провело перевірку їжі в таких готелях. Виявилося, що більше третини всіх подібних готелів для приготування їжі "закуповували" виключно продукти з вичерпаним терміном придатності! Їх "списували" як зіпсовані, а вони дивним чином потрапляли на кухні.

Кухня системи "все включено" має свої секрети. Головний із них - харчування тут фактично безвідходне. "Те, що недоїли сьогодні, піде у страву завтра, - розповідає Зульфія Немова, неодноразово працювала аніматором в турецьких готелях. - З учорашнього м'яса можуть змити підливку і обсмажити знову. Овочі з салатів часто йдуть в суп. В деяких готелях я стикалася з тим, що в хід йшли не тільки незатребувані страви зі шведського столу, але й недоїдки, зібрані з тарілок туристів: офіціантки привозили тарілки в підсобку, де обслуга сортувала вміст: складене на тарілку, але недоторкане - в один бак, завтра його подадуть точно так само; надкушене - в інший, з нього зроблять суп, піцу, рагу ". Не треба бути лікарем, щоб зрозуміти - з такою "кухнею" передача захворювань від одних гостей до інших забезпечена!

"Замаскувати низьку якість продукту або його повторну обробку дуже просто, - запевняє Г. Стоянов. - Є універсальні прийоми: по-перше, готувати під соусами або з великою кількістю приправ, по-друге, робити блюдо у фритюрі, по-третє, готувати з "неліквіду" супи-пюре - в такому вигляді туристам можна згодувати навіть тухлу картоплю або переморожену кольорову капусту п'ятирічної давності ".

Ще гірше, ніж з їжею, справа з напоями. Як відомо, в систему "все включено" найчастіше входять напої місцевого виробництва, а імпортний алкоголь наливають за окрему плату. "На практиці, навіть якщо турист платить, імпортними виявляються перші 1-2 склянки, - впевнена З. Немова. - Потім людина втрачає пильність і йому доливають низькоякісний місцевий алкоголь". При оплаті системи "ультра все включено" передбачається, що турист отримує доступ до будь-якого алкоголю безкоштовно. Але й тут найчастіше в "дорогих" пляшках виявляється ... місцевий аналог. "Особисто бачила, як перед початком нової зміни, в 5-6 ранку, бармени розливають сумнівні рідини з величезних каністр у пляшки з етикетками європейськими", - згадує Зульфія.

Невідомо також, якою водою розбавляють соки для сніданку, як часто миють баки, в яких напої виставляють на шведський стіл. І нарешті, з якої води заморожують лід.
Ймовірність того, що щось подібне відбувається в готелі, який не працює за системою "все включено", на порядок менше. "Якщо ви робите замовлення по меню, передбачається, що блюдо готують саме для вас. Бажаєте перевірити? Попросіть змінити щось в рецептурі: скажімо, не додавати якийсь інгредієнт. Це гарантія того, що порція буде зроблена щойно", - радить Г. Стоянов. "Якщо ви обираєте тризірковий готель, то не раджу ті, де "все включено", - застерігає експерт. - І не важливо, про яку країну йде мова. За такою системою беріть лише 4-5 зірок".

До речі, при укладенні договору вас повинні проінформувати, які саме продукти будуть використовуватися для приготування страв шведського столу - тільки місцеві або імпортні. "Найчастіше така інформація відсутня, - говорить Віктор Петров, юрист. - Це розцінюється як надання недостовірної інформації і турист має право розраховувати на зниження вартості путівки".

За матеріалами travel.mail.ru