Служба автомобільних доріг у Черкаській області 5 березня за результатами тендеру замовила ВАТ «Будівельно-монтажний трест №8» (Білорусь) поточний середній ремонт автодороги державного значення М-05 Київ – Одеса за 371,00 млн грн.

Про це повідомляється у системі «Прозорро», передають Наші гроші.

Цьогоріч трасу відремонтують на ділянці км 152+918 – км 159+763 довжиною 6,8 км.

За протоколом узгодження цін на матеріальні ресурси із доставкою і ПДВ, суміш ЩМА-20 коштує 2 111 грн/т, а асфальтобетону крупнозернистий типу А марки 1 на бітумі БНД – 3 204 грн/т. Без урахування доставки і податку це відповідає ринку та іншим тендерам.

Субпідрядник ТОВ «Дорстрой Монтаж Київ» улаштує розмітку стрічкою та систему автономного енергозабезпечення, а ТОВ «Хімія Парк» – решту розмітки. ТОВ «Спільне українсько-білоруське підприємство «Белавтодор-Україна», засноване облавтодорами з Бреста, Гомеля і Гродно, державним «Білзарубіжторгом» і київським ТОВ «Фінансова компанія «Фінанс капітал» Геннадія Частякова з Волині, поставлятиме переможцю асфальтобетони, бітумну емульсію, щебенево-піщані суміші, щебінь тощо.

Гарантійний строк на покриття з асфальтобетону становить десять років, на розмітку холодним пластиком – три роки, на розмітку фарбою – півроку. На заробітну плату піде 2,92 млн грн., тобто 0,8% загальної вартості підряду. На прибуток відведено ще 0,1% – 323 тис грн. Ціна угоди на 7% нижча від очікуваної вартості закупівлі у 399,00 млн грн.

ВАТ «СМТ № 8» входить у білоруський державний холдинг «Белавтодор». Із липня 2017 року разом з облавтодорами з Бреста, Гомеля і Гродно воно виграло тендерів в Україні на 1,96 млрд грн. Також білоруси неодноразово жалілися на умови дорожніх тендерів різних замовників, які унеможливлюють їхню участь у торгах. Зокрема на нинішньому тендері переможець через АМКУ зніс вимоги до учасників-нерезидентів щодо надання аудованої за міжнародними стандартами щорічної фінансової звітності та консульської легалізації, посвідчення апостилем чи нотаріального посвідчення всіх документів у пропозиції.

Нині допущеними конкурентами були ТОВ «Ростдорстрой» із групи авторитетного бізнесмена Олександра Жукова та мера Одеси Геннадія Труханова і ТОВ «ШРБУ-48» Бахтіяра Сапаєва, Ігоря Воткалюка і Руслана Губи. У 2005-2010 рр. Сапаєв очолював Черкаську САД, а в 2010 р. керував ДК «Автомобільні дороги України». Видання «Forbes» у своєму розслідуванні пов’язало його із Володимиом Демішканом – другом Віктора Януковича і багаторічним очільником Служби автомобільних доріг.

Дві інші фірми не допустили до аукціону. ТОВ «Шляхове будівництво «Альтком» не подало довідку про податкову заборгованість, фінансову звітність, сертифікат визнання вимірювальних можливостей лабораторії з контролю виробництва і таблицю 5,6 звіту про суми нарахованої заробітної плати. ТОВ «Автомагістраль-Південь» не переклало на українську мову деякі трудові книжки і накази, не подало сертифікат на лабораторію та протоколи перевірки знань з охорони праці членів постійно діючої комісії з охорони праці. «Автомагістраль-Південь» безуспішно оскаржувала своє відхилення в АМКУ.