Олександр Неберикут повідомив, що на медійну агітацію до офіційного початку виборчої кампанії кандидати витратили найбільше коштів. Ці витратили звісно ж не входили у виборчі фонди, які на той момент ще не були сформовані.

«Ці кошти не обліковуються. Які це суми – важко сказати. Але очевидно за тим, що ми фіксували, були абсолютно замовні статті, була джинса. Це була основна стаття витрат до початку виборчої кампанії», – розповів Олександр Неберикут.

Він додав, що рейтингові видання можуть собі дозволити заробляти на виборах. Натомість нерейтингові і комунальні видання часто публікують замовні матеріали під тиском адмінресурсу.

«Для них це питання виживання: якщо вони не будуть про якогось «правильного» кандидата писати, то не факт, що вони взагалі будуть існувати», – зазначив член координаційної ради Громадянської мережі «ОПОРА».

Він розповів, що одними з ключових приводів для замовних матеріалів тих чи інших кандидатів є їх благодійна діяльність.

«Для того, щоб активно використовувати комунальні видання, кандидат–мажоритарник повинен мати свій фонд. Це як набір джентльмена. Цей благодійний фонд створить фактично медійні приводи. Як показує наш моніторинг, витрати на медійну діяльність цього фонду дуже часто є більші, ніж на саму його статутну роботу», – додав Олександр Неберикут.