«Вголос» спробував розібратися в основних показниках міського бюджету на 2015 рік.

Якщо говорити загалом, то ресурси міста збільшаться на 43,3%, порівняно з минулим роком в абсолютних цифрах це майже на 805 млн грн більше. Однак, не слід забувати про інфляцію, девальвацію гривні, ріст цін на енергоносії тощо.

Як пояснив директор департаменту фінансової політики Львівської міської ради Олег Іщук, цьогорічний міський бюджет побудований зовсім на іншій законодавчій основі, аніж у попередні роки. Бюджет 2015 року він вважає унікальним.

 

Однак, одразу ж зізнається: «якщо співвідносити ресурс цьогорічного бюджету з курсом валют, то «не зважаючи на те, що наш ресурс збільшився, у доларах ми виглядаємо слабше, ніж торік».

Загалом доходи міського бюджету на 2015 рік затверджено в розмірі 3 млрд 811 млн 575 тис. грн, у тому числі доходи загального фонду – 3 млрд 675 млн 293 тис. грн, доходи спецфонду – 136 млн 281 тис. грн.

Видатки міського бюджету Львова на 2015 рік затверджено в розмірі 3 млрд 925 млн 589 тис. грн, у тому числі видатки загального фонду міського бюджету – 2 млрд 988 тис. грн, видатки спеціального фонду – бюджету 937 млн 590 тис. грн.

Голова депутатської бюджетної комісії Львівської міської ради Яромир Самагальський вважає, що проводячи бюджетну реформу, держава не до кінця дотримала принцип децентралізації.

«Держава прийняла революційні зміни до бюджетного і податкового кодексів, але чи відповідають вони тим програмним цілям і обіцянкам? Навряд чи. Навряд чи децентралізацією можна назвати освітню і медичну субвенцію, навряд чи моральним можна назвати джерело фінансування місцевих бюджетів у вигляді акцизу з алкоголю, тютюну і палива», – каже «свободівець».

Загалом на галузь освіти у 2015 році у Львові передбачено 832,5 млн грн, зокрема 313 млн 900 тис. грн за рахунок коштів міського бюджету і 518,6 млн грн – це субвенції з Держбюджету. На галузь охорони здоров’я передбачено 497,1 млн грн субвенцій з Державного бюджету.

На галузь соціального захисту передбачено в міському бюджеті видатки 54 млн грн, на галузь культури й мистецтва – 89 млн 800 тис. грн, фізичної культури і спорту – 13 млн 800 тис. грн. Також у цьому році у Львові на житлово-комунальне господарство передбачено 214 млн 900 тис. грн видатків, що на 81,4 млн грн, або на 61,5%, більше, ніж торік.

З цих видатків на поточний ремонт житлового фонду  районним адміністраціям загалом виділили 40 млн грн та кошти ці розподілятимуться по-різному. На благоустрій у місті передбачено 172,8 млн грн: це кошти на санітарне прибирання, поточний ремонт та утримання доріг, вуличне освітлення тощо.м На транспорт та дорожнє господарство передбачено 10 млн 200 тис. грн – це, здебільшого, компенсація за пільговий проїзд тощо.

Нагадаємо, відповідно до бюджетних змін держава цього року взяла на себе зобов’язання фінансувати галузь освіти та охорони здоров’я за рахунок субвенцій. Левова частка цих коштів піде на виплату заробітної плати та оплату енергоносіїв.

«Ми вважаємо, що субвенція мала б бути більша. Але у лютому задекларовано перегляд держбюджету, думаю, що ці цифри виправлять», – пояснює Іщук.

Наразі у Львові ще не затвердили бюджет розвитку, лише його основні показники. А от докладний перелік робіт та сум, які будуть виділятися на інфраструктурні об’єкти в цьому році депутати повинні затвердити до березня.

Загалом у спеціальному фонді міського бюджету передбачено видатки бюджету розвитку в сумі 873,5 млн грн. Від продажу майна у бюджет розвитку заклали суму 38 млн грн, а від продажу землі – всього 20 млн грн. Також цього року місто планує здійснити 112 млн грн запозичень, які буде спрямовано на видатки бюджету розвитку. А резервний фонд міського бюджету затверджено в розмірі 19 млн грн.

Щодо боргових зобов’язань, то у цьому році місто має віддати 3,4 млн грн за позикою НЕФКО, ще 781 млн грн – це боргові зобов’язання комунальних підприємств, гарантом яких виступила Львівська міська рада.

Яромир Самагальський каже, що, попри високі абсолютні цифри цьогорічного бюджету міста, він назвав би його так: пережити рік.

 «Доки не матимемо змін до Держбюджету, які задекларував прем’єр Арсеній Яценюк, на превеликий жаль, судити львівський бюджет буде ще зарано. Ми передбачаємо, що будуть серйозні зміни до Держбюджету на вимогу країн-донорів, МВФ, які, звісно, вплинуть і на наш бюджет», – пояснив голова бюджетної комісії.

Також він додав, що місту потрібно намагатися щось робити: бо хоча цифри доволі високі, навряд чи вдасться виконувати роботи на повну, зважаючи на інфляційні процеси, вартість енергоносіїв і небажання працювати з бюджетом виконавців робіт, тобто на тендери, можуть просто не з’являтися охочі підрядники.

«Переживімо цей рік стагнації, рік війни… Ми в кращій ситуації, ніж маленькі міста, містечка районного підпорядкування, цифри достатньо високі, але як нам удасться їх реалізувати – побачимо. Адже курсові різниці, зростання вартості палива, зниження купівельної спроможності девальвують ці процеси», – пояснив депутат.

Олена Янковська, «Вголос»