Ще в понеділок у каталозі було 999 планет, однак сьогодні в ньому з’явилося одразу 11 нових об’єктів, відкритих учасниками проекту WASP. Тепер астрономи налічують 770 планетних систем, з яких 169 мають дві і більше планет.

Перша планета іншої зірки була відкрита менше 30 років тому – «первісток» був знайдений у 1991 році у нейтронної зірки PSR 1257+12. З тих пір у астрономів з’явилися високоефективні способи пошуку позасонячних планет, були запущені спеціалізовані космічні телескопи, такі як «Кеплер» і CoRoT, були відкриті нові для нас типи планет, зокрема, «гарячі юпітери», а також планети, близькі за своїми параметрами до Землі.

Разом з тим, вчені кажуть, що не можна точно назвати кількість відкритих екзопланет, більше того, різні каталоги видають різне їх число. Якщо європейський каталог налічує 1010 планет, то екзопланетний сайт НАСА – тільки 919.

«Не існує загальноприйнятого визначення, що таке планета, і навіть якби було прийнято таке визначення, засноване на числових критеріях (наприклад, маса), то для деяких об’єктів ці значення мають надто велику невизначеність. Минулий досвід показує, що в деяких випадках об’єкти, оголошені планетами, виявлялися артефактами або маломасивними зірками», – говорить Жан Шнейдер з Паризької обсерваторії.

Вчені згодні, що можна говорити, що кількість екзопланет досягла близько 1 тисячі», і цю подію можна використовувати в освітніх і популяризаторских цілях.

Джерело: РІА Новини