Про це повідомляє «ВВС Україна».

У вас поганий настрій, втомились на роботі, нудьгуєте від одноманітного життя? Відпочинок і подорож можуть зробити чудо. І це безперечний факт, бо зараз існують наукові докази. Команда дослідників з Університету Вермонта в США виявили, що дописи користувачів Twitter містили значно більше слів з позитивним значенням, чим далі їхні автори подорожували від дому.

Це останнє відкриття нової дисциплінарної галузі, яка за допомогою соціальних мереж досліджує настрої і думки людей. Twitter є безцінним джерелом матеріалу для такого аналізу, почасти тому, що коментарі у ньому – більш щирі і відверті, ніж відповіді у анкетах (традиційному у соціології засобі дослідження думки людей).

Twitter, як і інші соціальні мережі, є також чудовим інструментом для соціологів, тому що це величезна база даних з автоматичним пошуком контенту. Більше того, пости у Twitter часто супроводжуються такою корисною інформацією, як профіль користувача або позначка про місце його знаходження під час створення допису.

Вчені Крістофер Данфорт і його колеги з Вермонта скористались правом громадського доступу до постів у Twitter, яке дозволяє читати 10% всіх дописів, обраних методом випадкової вибірки. Своє дослідження вчені присвятили вивченню зв'язку між відчуттям щастя людини і тим, наскільки далеко вона вирушила у подорож від дому.

10% вибірки, до яких вчені мали доступ, це були вражаючі чотири мільярди твітів за 2011 рік.

Оскільки дослідників цікавило питання, як настрій допису залежить від місця, з якого користувач його відправляв, вони проаналізували величезну кількість даних і обрали лише ті пости, які мали точну геолокацію з мобільного телефону автора допису.

Ця функція, яку користувачі соцмережі обирають довільно, заснована на системі глобального позиціонування (GPS) і дозволяє визначити місце розташування дописувача в межах 10 метрів.

Така позначка супроводжувала близько 1% твітів, а це 37 мільйонів дописів, відправлених більш ніж 180 тисячами людей зі всього світу.

Аналіз показав, що кожна людина, як правило, має два місця знаходження, розташованих недалеко один від одного – дім і робота.

Отже, яким чином відрізнялись повідомлення користувачів соцмереж, в залежності від того, були вони на роботі, вдома або десь далі? Для оцінки рівня "щастя" в твіті команда вчених розробила систему, яку вони назвали "гедонометр". Це алгоритм пошуку слів в тексті з позитивним значенням (наприклад, "новий", "чудовий", "кава", "вечеря") або негативним ("ні", "не", "ненавиджу", "чорт", "нудно"). На основі цього алгоритму гедонометр оцінює рівень щастя кожного допису.

Дослідження показало, що в середньому рівень щастя знижувався, коли автор віддалявся від дому на приблизно 1 кілометр – відстань яка, швидше за все, є шляхом до роботи – і починав неухильно зростати, коли відстань збільшувалась до кількох тисяч кілометрів.

Більше того, люди, типовий радіус переміщення яких більше середньостатистичного, використовують "щасливі" слова значно частіше. Можливо, більша кількість подорожей на велику відстань відображає вищий соціально-економічний статус респондентів.

Вчені зробили висновки, що ми почуваємось найменш щасливими на роботі і найбільш задоволеними життям, коли опиняємось далеко від дому. Принаймні, це так для 15% дорослих американців, які користуються Twitter, або, якщо бути ще більш точним, для англомовних користувачів, які позначили свої твіти геотегами.

І все ж таки, коли у вас з'явиться можливість вирушити у далекий тур на Бермуди або в Катманду, сміливо відкидайте всі сумніви.