Дебати між кандидатами в президенти Володимиром Зеленським і Петром Порошенком так чи інакше дивилися або слухали 80% українців, більше глядачам сподобався Зеленський.

Про це йдеться в опитуванні Київського міжнародного інституту соціології (КМІС).

Четверо з п’яти опитаних заявили, що вони тим чи іншим способом контактували з трансляцією дебатів. Більшість дивилась трансляцію по телебаченню — 58% від усіх опитаних, 20% — дивились чи слухали трансляцію в інтернеті, 1,5% — на радіо, ще 20% не контактували з трансляцією.

Близько половини опитаних вважають, що на дебатах переміг Зеленський, 14% — що Порошенко, 33% заявили, що була нічия.

«Звісно, виборці Зеленського і Порошенко по-різному оцінили результат дебатів. Серед виборців Зеленського 76% вважали, що їх кандидат переміг на дебатах, і тільки 1% — що Порошенко, 20% цього електорату вирішили, що була нічия. Серед виборців Порошенка 52% віддали перемогу своєму кандидату, 4% — Зеленському, і 41% вирішили, що була нічия», — йдеться в повідомленні.

Серед тих, хто на момент опитування (20 квітня) ще не визначився з кандидатом, 35% віддали перемогу на дебатах Зеленському, 4% — Порошенко, а 50% вирішили, що була нічия.

12% учасників опитування заявили, що після дебатів їхнє ставлення до Зеленського погіршилося, а 27% — що поліпшилось. Щодо Порошенка ставлення 30% респондентів погіршилося, а 7% — поліпшилося.

Як зазначають у КМІС, напередодні виборів зросла частка тих, хто схвалює дії та заяви Зеленського, але соціологи більше пов’язують це з представленням команди кандидата в ефірі телеканалу «1+1» за день до виборів.

«Що стосується оцінки дії та заяв Петра Порошенка, то, можливо, дебати дещо збільшили частку тих, хто схвалює його дії та заяви – з 27% до 31%, але частка тих, хто не схвалює його дії та заяви, не змінилась», — йдеться в прес-релізі.

Щодо рейтингів кандидатів, у КМІС вважають, що дебати не мали великого впливу.

«Скоріше, в останні два дні перед виборами (п’ятниця та субота) продовжувалась тенденція, започаткована 15-16 квітня: зростання рейтингу Зеленського та зменшення рейтингу Порошенка», — зазначають соціологи.

З 6 по 20 квітня КМІС провів так зване роллінгове опитування. Опитування проводилось щодня, методом CATI (телефонні інтерв’ю з використанням комп’ютера, computer-assisted telephone interviews) на основі випадкової вибірки мобільних телефонних номерів. Вибірка репрезентативна для дорослого населення (віком 18 років і старше) України. До вибірки не включаються території, які тимчасово не контролюються владою України.

Під час роллінгового опитування проведено 3600 інтерв’ю (6-18 квітня), похибка вибірки з імовірністю 0,95 не перевищує 5%. 19 та 20 квітня проведено по 500 інтерв’ю, тобто дані за ці дні можуть аналізуватись як окремі хвилі роллінгу.