Депутат Львівської міської ради Ігор Зінкевич подав звернення на ім’я мера Львова Андрія Садового з вимогою створити потужну ремонтно-експлуатаційну базу для комунального транспорту у Львові.

У п’ятницю, 5 липня, виконком Львівської міської ради прийняв два рішення, які роблять можливим отримання двох кредитів на суму 24 мільйони євро від Європейського інвестиційного банку на оновлення громадського транспорту. За ці кошти планують закупити 10 нових трамваїв і 100 нових автобусів великого класу.

“Оновлення громадського транспорту є річчю дуже важливою, проте не можна забувати про те, що без людей (водіїв, слюсарів, електриків та ін.) навіть найбільш досконала техніка — це просто купа металу. Саме людина керує автобусом, трамваєм і тролейбусом, саме людина забезпечує ремонт і обслуговування транспорту. Власне, тому звертаюся до міського голови Львова із цим депутатським зверненням, в якому наполягаю на створенні потужної ремонтно-експлуатаційної бази для комунального транспорту, а також на кардинальному покращенні умов праці транспортників, які обслуговують комунальний громадський транспорт”, — пояснив депутат.

“Як на мене, вкладаючи такі великі кошти у закупівлю нових автобусів для ЛК АТП № 1 місто нарешті повинне вирішити питання із викупом чи довготерміновою орендою території на вулиці Авіаційній, 1. Так само це підприємство повинно нарешті створити базу для ремонту автобусів. Ми уже маємо гіркий досвід із дорогими низькопідлоговими автобусами “ЛАЗ”, які без відповідного планового ремонту зносилися і зараз не виходять на маршрути. Уже пораховано, що проведення капітального ремонту таких автобусів обійдеться близько 1 млн грн, тобто 25 % від вартості нового автобуса!
Повторно піднімаю питання, що для якісного обслуговування автобусів має бути відповідна кількість ремонтників, тих, що є зараз за нормативами не вистачає навіть на щоденне обслуговування автобусів, а є і інші види планового обслуговування!” — зазначив Зінкевич.

Не краща ситуація із “Львівелектротрансом” — місто хоче купувати нові трамваї і тролейбуси, але досі не завершило реконструкцію трамвайного депо № 2 на вулиці Промисловій, яку почали у 2014 році. Фактично, профілакторій депо, де проводився технічний огляд трамваїв, “розбомбили” і кинули. Ситуація із трамвайним депо № 1 трохи краща — у 2016-17 роках тут відремонтували дах. Але, як кажуть працівники, опалення у виробничих цехах взимку немає. Якщо у 2016-17 році ремонтні роботи велися досить активно, то зараз чомусь вони загальмували.

Похідною від поганих умов праці є кадровий голод. “Львівелектротрансу” катастрофічно бракує водіїв — станом на 31 грудня минулого року, керманичів тролейбусів було лише 140 (така кількість може обслуговувати 50 тролейбусів), а водіїв трамвая було 193 (для 68 трамваїв). Ясна річ, що це дуже мало для Львова. Тому навіть після того, як Львів купив 30 трамваїв, випуск збільшився незначно — старі вагони просто відставили від експлуатації.

“З огляду на це вимагаю від міського голови Львова Андрія Садового взяти під особистий контроль питання подолання “кадрового голоду” в комунальних транспортних підприємствах, а також питання покращення умов праці — вони мають бути хоча б на тому рівні, що і у сусідніх містах.

Мої пропозиції:
1. Забезпечення опалення виробничих приміщень трамвайного депо № 1 на вулиці Городоцькій, 185. Відповідний ремонт виробничих приміщень.
2. Створення повноцінних їдалень із гарячим харчуванням для працівників (й т. ч. і водіїв).
3. Створення санітарно-побутових приміщень на кінцевих електротранспорту із кімнатами відпочинку.
4. Забезпечення пожежної безпеки у транспортних підприємствах Львова.
5. Створення умов для праці водіїв комунального транспорту із районів Львівської області та інших міст завдяки створенню у депо кімнат для нічного відпочинку водіїв.
6. Вирішення питання із створенням нового гуртожитку для працівників ЛКП “Львівелектротранс”.

Ще раз зазначаю — техніку можна купити, витративши кредитні кошти, які потім роками місто буде віддавати. Але користі від тої техніки не буде, якщо ми не залучимо людей, які тією технікою будуть керувати”, — додав депутат Львівської міської ради Ігор Зінкевич.

“Я дуже сподіваюся, що керівництво міста Львова дійсно сповідує принцип “Львів — місто для людей” і почне реалізовувати цей принцип на дії щодо тих, хто забезпечує життєдіяльність міста. Зазначу, що і далі триматиму це питання під контролем. Якщо позитивних змін не буде, що ж, доведеться залучати компетентні органи нагляду за охороною праці… Зауважу, що на світлинах стан деяких виробничих приміщень ЛКП “Львівелектротранс”, де мені вдалося побувати”, — підсумував Ігор Зінкевич.