Довгоочікувані щорічні зимові джазування нарешті розпочались. Від сьогодні грудневу прохолоду розбавлятиме хаотичне кипіння джазу найвищої проби. Вирування його пристрастей у всіх можливих ракурсах, іпостасях у Львові відбуватиметься впродовж 10 днів. Саме такою тривалістю вимірюється життя цьогорічного ДжазБезу.

Отож 4 грудня, відлік розпочато.

А стартував 10 фестиваль музики без кордонів одразу із родзинки. Почесна місія його відкриття випала Borderland. Mariana Sadovska & band. Банальним розігрівом виступ явно не назвеш. Особливо, коли колорит української народної музики спільними зусиллями передає проект із таким інтернаціональним складом: німці, палестинець та українка, яка закохала іноземців у милозвуччя нашої пісні.

“Стратегія” організаторів – цілковито і безповоротно захопити слухача одразу ж у перший день, публікою віталась.

Творчість Садовської явище в сучасній музичній культурі далеко непересічне.

ЗМІ застосували до виконавиці штамп “української Бйорк”, проте сама Мар’яна такі аналогії відкидає. Манера виконання,еспресивна та надзвичайно емоційна, робить Садовську абсолютно не схожою на інших. Вона автентична.

Сьогодні я не буду говорити багато словами, я говоритиму піснями” – сказала Мар’яна вийшовши на сцену театру Марії Заньковецької. Одна із особливостей її виступів полягає у тому, що кожній із композицій передує невеличка історія, етнографічна довідка, своєрідний вступ, пояснення, які є плодами багаторічних експедицій українськими селами під час збору фольклору.

Потужна енергетика та діапазон звучання проникли у всі закутки театру і найвужчі щілини свідомості слухача.

Погляд аудиторії заворожував музичний інструмент, який скидався на магічну скриньку з котрої злітали дивовижні звуки і котрою Мар'яна так вправно володіла. Ім’я цього інструмента – індійська гармонія.

Тематику пісень того вечора складали емігрантські мотиви, колискові, стосовно колискових то їх класифікацію, виконавиця розрізняє за таким принципом: “Окрім класичної “люлі-люлі” є колискові: садистичні (коли дитині погрожують палицею в разі непослуху, еротичні колискові та шептання”.

Безпосередність виконавиці під час концерту створювала розкуту і ненав’язливу атмосферу в залі. На сцені театру Мар’яна виглядала дуже природньо. В минулому співачка зіграла не одну роль в театрі Леся Курбаса. Зараз же намагається не покидати цю пристрасть і співпрацює з закордонними театрами.

В Лапландії маленькій дитині співають так багато пісень, аж поки не знайдуть саме її пісню, і з того моменту ця пісня вже її на все життя, вона є наче її душа”. У співачки також є така пісня, своя, у котрій кожна нота, звук і слово несе неповторний зміст і є дзеркалом особистого життя. Цю композицію львів'янка виконала на завершення концерту.

фото: media.photobucket.com