Філія «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Українська залізниця» 24 липня за результатами тендеру замовила ТОВ Білоцерківський завод «Трібо» гальмівних колодок для вантажних вагонів на 35,54 млн грн.

Про це повідомляється у системі «Прозорро», передають Наші гроші.

Цьогоріч поставлять 145 тис композиційних гальмівних колодок 2ТР-11-01, виготовлених «Трібо» не раніше грудня 2018 року із безазбестового прес-матеріалу Тр 98 із сітчастими заготовками та дротовою арматурою за ТУ У 6-05495578.017-2001, по 244 грн за штуку.

За даними проекту «Zалізниця без корупції», у червні 2019 року завод «Трібо» продавав такі колодки залізниці за такою ж ціною в 244 грн/шт., у 2018 році – по 228 грн/шт., а в 2017 році – по 143 грн/шт. Таким чином, за два роки їхня ціна зросла майже вдвічі.

Техумови були прописані в тендерній документації з приміткою «або еквівалент». Однак анонімні фірми писали, що ТУ належать «Трібо» і не можуть використовуватись іншими виробникам. До того ж примітка «або еквівалент» не розповсюджувалась на вимогу щодо безазбестового прес-матеріалу Тр 98, який, за словами скаржників,  є розробкою «Трібо».

Гарантійний строк зберігання становить три роки, експлуатації – не менше 110 км ресурсу до граничного зношення. Забезпечення виконання договору складає 5% його вартості.

Формальна економія нульова, бо два учасники – «Трібо» і його дилер ПП «Автоарматура» – запропонували однакові ціни, які до копійки дорівнювали очікуваній вартості закупівлі.

Із 2012 року «Автоарматура» киянина Івана Литвина взяла підрядів на 37,88 млн грн., причому жодного в «Укрзалізниці», хоча неодноразово брала участь разом із «Трібо».

Власником «Трібо» через кіпрську «Фрікшн Матеріал Груп Лімітед» («Friction Material Group Limited») є Костянтин Єфименко, міністр транспорту і зв’язку, а потім – перший заступник міністра інфраструктури в уряді Миколи Азарова за часів Віктора Януковича.