У 1971 році, сейм остаточно відмовився від планів будівництва сучасних урядових будівель на його місці і прийняв рішення відновити палац за збереженими фрагментами і фотографіями, по можливості надавши йому ту форму, яку, як передбачається, він мав на початку XVII століття. Відновлювальні роботи тривали до 1988 року.

Вголос пропонує вам екскурсію залами відновленого Королівського палацу, який і тепер несе відблиск королівської слави.

Зала Ради. В часи Станіслава Августа, вона була місцем засідань. Тут засідав перший постійний уряд Польщі, який діяв з 1775 року до 1789, а також з із 1791 по 1795-й рік. До його складу входили король і 36 консулів, вибраних сеймом. На сьогоднішній день, зала виглядає так само, як і в часи засідань уряду. В ній висять портрети послів, депутатів сейму з 1788 по 1792 рік, також експонується королівське крісло.

Зал номер 3 – найбільший і найрепрезентативніший зал. В часи Станіслава Августа тут відбувались згромадження дворян, прийоми, бали, концерти, фуршети, театральні вистави. Важливим елементом вигляду цієї кімнати є оригінальні різьби Аполлона та Мінерви, а також медальйон з погруддям Станіслава Августа з алегоріями справедливості і спокою.

17 вересня 1939 року в результаті бомбардування палацу стеля цієї зали впала разом з величезною люстрою Марчелло Бачареллі. Під час відбудови зал був реконструйований і тепер виглядає практично так само, як і в довоєнний період.

Якуб Фонтана додав до вистрою зали коронаційний портрет Станіслава Августа, а також 22 портрети польських королів, авторства Бочареллі, плафон, який представляє алегорію вічності слави – це робота Бочареллі спільно із Яном Богумілом Плешем, а також алегорії справедливості і спокою з обох сторін із гербом Речі Посполитої двох народів виконав, які виконав Андре Лебрун.

Усі картини із Королівського палацу після його відбудови, , були щасливо повернені. В комині заміщено оригінальну плиту з ініціалами короля Яна Казимира і гербом базів.

Зала номер 4. «Лицарська зала» Станіслав Август разом з істориком Адамом Нарушевичем виконав погруддя низки історичних постатей проводарів, письменників, вчених. Вигляд внутрішньої кімнати з часів Станіслава Августа відтворено дуже правильно на підставі передвоєнних фото. На місця повернулись всі картини, різьби, консульські столи. Вціліло багато мистецьких елементів, які легко розпізнати по темнішому відтінку позолоти. Сьогодні тут знаходиться найбільше автентичних елементів.

До цієї зали на аудієнції запрошували найважливіших послів Станіслава Августа, закордонних депутатів, представників Ватикану. Домінуючими декораціями є червоне тло із золотом. Багато елементів символізують королівську владу. Кімнату проектували ціла команда придворних майстрів на чолі з Домініком Мерліні впродовж 1783– 86 року. З цього вистрою залишилися автентичні двері, виготовлені в Римі та Парижі, крісло, зроблене у Варшаві, срібні орли на запліччі трону, зірвані гітлерівськими офіцерами в жовтні 1939 року були відновлені заново. Взірцем для 86 орлів, був орел знайдений у 1991 році в Америці.

Розміщена біля Коронної зали, Конференц-зала називається «Кабінетом європейських монархів», вона мала характер парадного кабінету. Король присвятив цю залу сімом європейським володарям. В основі декорацій низка герметичних сцен, які презентують досягнення окремих монархів. Серед них Джорж Третій король Великої Британії з 1760 року, король Франції Люїс XIV, король Прусії Федеріко ІІ, Катерина ІІ, Густав ІІІ король Швеції, Папа Римський.

Кабінет та сусідній з ним гардероб датовані 1769-тим роком. У двадцятому столітті їхній вигляд кілька разів змінювався, проте сьогодні вигляд їх є схожим до автентичного.

У гардеробі немає шаф, адже в королівські часи вони знаходились на інших поверхах. Сюди їх приносили лакеї.

У спальній кімнаті дивують маленькі розміри ліжка, кажуть король спав сидячи. Неподалік спальні знаходиться приватна частина і апартаменти короля.

Кімната аудієнції, спроектована придворним архітектором Домініком Верліні, служила як місце прийомів, доки не була зроблена Коронна зала. Над дверима розміщено символічні образи, котрі зображають королівські риси: силу, мудрість, віру, справедливість. Їхнє авторство належить Бачареллі. Він же створив і плафон з алегорією розквіту мистецтва, наук, промисловості ітргівлі, під час урядування Станіслава Августа. Наразі це полотно реставрують. За задумом короля ця картина мала б представляти програми його політики.

Каплиця – місце щоденних релігійних практик короля і цілого двору, спроектована 1776 року. Відтворений вистрій має багато оригінальних елементів. Шість з восьми колон –фрагменти склепіння стін.

Отож, відновлені королівські покої чекають на гостей.