ЛЬВІВ, 20 СЕРПНЯ, PRESSTIME.COM.UA. — Схід з рейок вагонів на перегоні Ожидів-Красне у Львівській області 16 липня стався внаслідок конструктивних змін цистерн, порушення правил завантаження та перевезення фосфору.

Про це повідомив Генеральний директор Укрзалізниці Володимир Козак за результатами оперативного розгляду за матеріалами службового розслідування транспортної пригоди сьогодні на брифінгу у Києві. — повідомляє прес-служба Укрзалізниці.

«Схід з рейок вагонів на перегоні Ожидів-Красне у Львівській області 16 липня стався в результаті кількох причин, оскільки одна причина не могла призвести до катастрофи такого масштабу», — сказав гендиректор «Укрзалізниці».

За його словами, першою причиною пригоди стали зміни, що були внесені в конструкцію цистерн для перевезення фосфору: був заварений запобіжний клапан на кількох цистернах. Це підтверджує висновок заводу-виробника, який підписаний генеральним конструктором цистерн Валерієм Бубновим, де засвідчено, що конструктивні зміни внесені в цистерни могли привести до аварії.

Другою причиною стало порушення правил завантаження та перевезення фосфору. «При температурі повітря 40 градусів, рівень води над фосфором повинен бути 50-60 см. Після наших замірів, і з цим погодились представники ТОВ«Казфосфат», рівень води у цистернах був від 27 до 31 см», - зазначив Володимир Козак.

За словами гендиректора Укрзалізниці, він отримав висновки українських науковців-хіміків, де сказано, що «такий недостатній рівень води міг привести до часткового розплавлення фосфору на стінках цистерни. Тобто при коливаннях води фосфор частково потрапляв на стінки цистерн над водою, від чого в середині ємкості відбувались загорання, після гасіння яких водою утворювались кислоти і в середині цистерни різко зростали температура і тиск. Збільшувались поперечні коливання цистерн», - зазначив Володимир Козак.

Ці коливання і призвели до того, що десяту цистерну було викинуто з колії на шпали і відбувся схід з рейок даної цистерни і близьких до неї ємкостей.

Результати службового розслідування передані казахській стороні для ознайомлення та винесення своїх висновків.

За словами Козака, дана справа розслідувалась довго та ретельно для того, щоб об’єктивно вивчити причини, які призвели до сходу з рейок цистерн і у майбутньому не допускати таких випадків. «Ми будемо вживати усіх заходів, щоб підтверджувати і в подальшому, що українські залізниці є і будуть надійним транзитним партнером», - підкреслив Володимир Козак.

Як повідомляло агентство, 16 липня на залізничній ділянці Красне – Ожидів у Буському районі на Львівщині зійшли з колії та перекинулися 15 цистерн з жовтим фосфором товарного потягу № 2005. В результаті аварії пошкоджено 50 м залізничної колії, понад 100 м контактної мережі та 3 опори. Цистерни слідували зі станції Аса (Казахстан) до станції Оклеса (Польща). Витікання фосфору спричинило пожежу, під час гасіння якої утворилась хмара з продуктів горіння.

Всього було госпіталізовано 320 осіб, у тому числі 83 дитини, з них 181 особа, у тому числі 48 дітей, з підозрою на отруєння фосфором.

Всі цистерни були відправлені назад в Казахстан.

Прокуратура Львівської області порушила кримінальну справу за фактом порушення правил безпеки.