Про це кореспондентові «Вголосу» повідомив Василь Пецух, генеральний директор СП «Електронтранс».

Нещодавно «ППО ЛКП «Львівелектротранс» опублікувало в себе на сторінці у фейсбук звернення, у якому поскаржилися на поломки у трамваях та тролейбусах «Електрону», мовляв нові транспортні засоби постійно простоюють через різноманітні поломки та неналежне обслуговування.

Відповідно до цього, Василь Пецух, генеральний директор СП «Електронтранс» пояснив, що львівська електротранспортна інфраструктура потребує капітального ремонту, а транспорт ламається не через «китайські» деталі, а проблематичний стан місцевих колій.

За інформацією, трамвайне депо на вулиці Городоцькій, 185 побудоване ще в ХІХ столітті та зовсім не пристосоване для ремонту сучасних трамвайних вагонів, тому CП «Електротранс» за власний рахунок у терміновому порядку обладнав місце для їхнього обслуговування. Відповідно, для поліпшення сервісу у СП «Електронтранс» планують організувати в депо додатков робочі місця, що дозволить значно скоротити час на виконання цих робіт. Крім того, з ініціативи підприємства, у відповідності до змін у чинному законодавстві, вжито заходів щодо підвищення відповідальності українських заводів-постачальників у терміновому порядку обладнав місце для їхнього обслуговування. Відповідно, для поліпшення сервісу у СП «Електронтранс» планують організувати в депо додатков робочі місця, що дозволить значно скоротити час на виконання цих робіт. Крім того, з ініціативи підприємства, у відповідності до змін у чинному законодавстві, вжито заходів щодо підвищення відповідальності українських заводів-постачальників.

Відомо також, що трамвайні вагони, зокрема: №1180 – дійсно проходить плановий ремонт (заміна пошкоджених панелей облицювання та настилу підлоги  після ДТП, профілактика візків, заміна бандажів). Виїзд  на лінію заплановано на 15.03.2018 р.; №№ 1182 та 1179 – працюють на своїх маршрутах; № 1183 – ремонтується (занижена потужність тягових двигунів); №1184 –  очікує  на планове обточування бандажів, оскільки єдине наявне робоче місце в депо на вул. Городоцькій, 185, створене, як згадувалось вище, власне    «Електроном» для обслуговування  нових вагонів,   зайняте трамваєм  №1180.

Трамвайний вагон №1179  перебуває в експлуатації з серпня 2013 року (гарантійний термін закінчився у вересні 2015 року), а трамвайний вагон   №1180 -  з жовтня 2014 року (гарантійний термін закінчився у листопаді 2016 року).

Щодо тролейбусів, то тролейбуси №№ 116, 122 та 123 працюють на маршрутах. №118 перебуває  на ремонті  системи зарядки АКБ, виїзд на лінію запланований на 13.03.2018 року, тролейбуси №№ 116 та 118 були виготовлені у 2015 році, а №№ 122 і 123 у 2016 році (гарантійний термін згідно умов договорів - 24 місяці).   

Василь Пецух,  генеральний директор СП «Електронтранс» наголосив на тому, що встановлення камер заднього огляду та в салоні, а також відеореєстраторів   не було передбачено  умовами контрактів (за винятком договору на поставку 5 тролейбусів у 2016 році).  Вимог щодо виробника камер в умовах тендеру на поставку також жодних не було. Відеокамери були встановлені з  ініціативи  виробника і в гарантійний період працювали справно. Щодо ремонту камер в післягарантійний період ЛКП «Львівелектротранс» жодного разу  не зверталось.

В контексті   піднятої проблематики  слід  наголосити,  що  існуюча львівська   електротранспортна інфраструктура  потребує  капітального ремонту. Cтан львівських колій створює надмірні вібрації на навантаження, які негативно впливають на вузли та деталі ходової частини трамваїв. Провисання контактної мережі є постійною причиною поломок пантографів через зачеплення за поперечні стяжки.  Наприклад в  Києві,  де трамваях «Електрон» встановлені пантографи, аналогічні львівським, такої проблеми не існує взагалі. Свого часу мав місце й людський фактор при виконанні  персоналом «Львівелектротрансу» регламентного технічного обслуговування, що  нерідко  поводувало вихід з ладу агрегатів. Однак  після укладення угоди на сервісне обслуговування трамваїв, тролейбусів та електробуса працівниками СП «Електротранс»  ситуація різко змінилася в кращу сторону. 

Для якісного післягарантійного обслуговування необхідна  наявність у депо  комплектів  т.з ЗіП ( запасних частин),  поставка яких не була передбачена  замовником  в умовами тендерів.  Тому на поставку запчастин, необхідних для ремонту,  потрібен час.  І тому, на майбутнє,   при публічних торгах  в умовах поставки   транспорту  необхідно  передбачати їх  наявність.

Для вдосконалення сервісного обслуговування  СП «Електронтранс» готове  обладнати в депо  додаткові нові робочі місця, що дозволить значно скоротити час на виконання цих робіт.  Крім того, з ініціативи підприємства, у відповідності до змін у чинному  законодавстві,  вживаються заходи щодо  підвищення відповідальності українських заводів-постачальників  комплектації  за поставку дефектних  деталей та вузлів,  так що  якість  таких поставок  повинна значно зрости.