На екологічний вид транспорту переходять у Польщі також менші міста. Наприклад, Вжесня. Про це повідомляють польські медіа.

Польський ринок електробусів розвинувся за рахунок субсидій Європейського Союзу. Але це джерело підтримки міліє. Органи місцевого самоврядування можуть розраховувати лише на допомогу держави.

Загалом, у польських містах вже використовується понад 450 електробусів. За даними Аналізу транспортного ринку JMK, зазначає видання “Rzeczpospolita", за перші три місяці 2021 року було зареєстровано 40 таких транспортних засобів. Наступні поставки вже виконуються.

Міста Польщі замовили 266 електробусів, 79 будуть обирати на тендерних умовах, а ще на 26 чекають підтвердження фінансування - загалом 371 автобус.

Варшава одразу за Лондоном

Лідером за кількістю електробусів у Польщі є Варшава. Тут наприкінці березня вже був 161 електробус. Торік Варшава стала другим за величиною містом у Європі після Лондона за розміром парку електробусів. Це пов’язано з гігантським контрактом на 130 транспортних засобів для столичного Miejskie Zakłady Autobusowe.

Мерія Варшави планує після 2022 року придбати ще 100 електробусів.

Краків має друге місце за кількістю електробусів у громадському транспорті.  У минулий четвер на вулиці Краківської муніципальної транспортної компанії мали ввести ще один електробус. Його буде передано в оренду від виробника - Solaris Bus & Coach. Тому в Кракові вже буде 50 електробусів: 49 автобусів Solaris та 1 Mercedes eCitaro, який проходить довготривалі випробування в місті.

За даними галузевої служби Infobus, до кінця червня 2021 року MPK у Кракові розширить свій електричний парк ще на 30 автомобілів за контрактом із Solaris, підтриманим субсидіями Оперативної програми інфраструктури та навколишнього середовища. Як результат, у середині цього року пасажири громадського транспорту в Кракові матимуть у своєму розпорядженні 80 електробусів.

Явожно знаходиться на третьому місці з 44 електробусами (перший з’явився там у 2015 році), а Зелена Гура стала четвертою з результатом 43 електричні автобуси.

Познань має 22 електробуси.

За даними JMK, польський ринок електробусів різко збільшився  минулого року, коли було зареєстровано 200 нових електронних автобусів. Це в середньому трохи більше 16 автомобілів на місяць.

Цьогорічні середні показники показники за перші три місяці цього року становлять 13 транспортних засобів, але минулорічні реєстрації були завищені реалізацією "контракту століття" для Варшави.

Нині до числа активних міст, що впроваджують електротранспорт, додаються  Люблін та Ченстохова. У свою чергу, Гдиня отримає 24 електробуси на початок наступного року. Також у першому кварталі 2022 року електробуси будуть доставлені в Лодзь. 17 автомобілів доставить Volvo, який обіграв Solaris у тендері. Volvo 7900 Electric, що виробляється у Вроцлаві, зможе використовувати один заряд на одному заряді їхати 100 км.

Дотепер польський ринок електробусів швидко зростав завдяки фінансуванню з боку ЄС. Але зараз ситуація змінюється. Промисловість очікувала, що після закриття поточної фінансової перспективи подальший розвиток цього ринку буде забезпечено урядовою програмою громадського транспорту без викидів. Міста заявили про готовність придбати до 1082 електробусів. Але в березні 2020 року Національний центр досліджень та розробок оголосив про призупинення процедури. Зараз популярність цього виду транспорту визначатиметься за рахунок коштів Національного фонду охорони навколишнього середовища та управління водними ресурсами в рамках програм "Кенгуру", "Гепарди", і особливо "Зелений громадський транспорт". Останній має підтримати місцеві органи влади на 1,3 млрд. злотих.

Приглядаються у Польщі і до водневих автобусів. Познань планує придбати 84 водневих автобуси. Місто закінчило приймати заявки від компаній, які подаватимуть документи на контракт на поставку водню та будівництво та обслуговування заправних станцій. На думку муніципальної транспортної компанії в Познані, водневі автобуси можуть стати альтернативою навіть акумуляторним автобусам. Бельсько-Бяла та Краків також цікавляться таким транспортом.

Фото “Rzeczpospolita".

Читайте також...