Багатостраждальна китайська стіна Guns N' Roses нарешті вистрілила через 15-ть років після макаронного інценденту. На виході виявився на диво адекватний альбомчик Аксла і його нових камарадів.

Апетит до деструкції завжди приходить з різнокольоровими десертами, якщо тільки навчитись вміло користуватись своїми ілюзіями. Аксл не сильно й давив на свої мізкові лабіринти. Схоже на те, що в нього не було жодних ілюзій щодо того, що на китайському альбомі будуть треки рівня "November Rain", "Don't Cry", "Knockin' On Heaven's Door" чи "Estranged".

Така вищолігова арифметика за 15 років роботи над альбомом не раз приходила в його голову, але й так там не залишилась. Більше реальним питанням було питання актуальності і доцільності виходу хард-рокового альбому в період, коли більшість банд цього спрямування вже перетворились на ходячі карикатури.

В період в якому почались і закінчились різні кояни, пампкінси та системи даунів. В період, коли навіть Мітла встигла записати як багато чого цікавого, так й вагони повної фігні, а Rage Against The Machine – розбіглись і знову ніби зібрались.

Прослуховуючи старі альбоми Guns N' Roses знову і знову дивуєшся тому розмаху, агресивності, майстерності, жирності саунду та похуїзму. На новому альбомі похуїзму якось малувато, зате вистачає стьобу.

І якщо й немає вищолігових треків, то пісень рівня "Sweet Child O' Mine", "Civil War", "Live and Let Die" чи "Patience" – тут вистачає повністю, хоча й (на жаль) не має похуїзму рівня "Since I Don't Have You". Ну й вистачає зашкаленої спідухи типу "Garden of Eden", чи зазубрених рифів "Locomotive".

Ганзи добавили собі шикарної психоделійки, тільки в більшій к-ті, ніж на старій "Pretty Tied Up". Розгорнули аритмійку в дусі Rage Against The Machine. Почали бавитись з електронікою в більших к-тях та з легким брейк-бітіком (є в них однохвилинний тречок "My World" після якого Prodigy ходять на горшочок). Зрозуміло, що фортепіанко на місці, як і крейзануті оркестровки. Голос Аксла – все вище і вище. Гітарні запілони – форева. Фуззи просто зашкалюють.

Відмічаються вже традиційні салюти зеппелінам чи ейсідісі. Наявні блюз-рокові вставки. Зі всього минулого щастя проскакують мінімальні відголоски "Estranged". Є як й штормові галопи, так й майже романтичні баладки ("This I Love", "Sorry", "Catcher in the Rye", "Street of Dreams"). Якщо все ж якось сприймаєш відсутність вищолігових треків, то алюзії на U2 в "Prostitute" (навіть мінімальні) – псують всю картіну маслом. Хоча для нового Бонда така пісенька саме то.

Виокремити на альбомі можна "There Was a Time" з жирним аранжуванням, оркестровкою, трасуючим запілоном, відсилками на "Estranged" та фінішним хором прекрасних гурій. "If The World" з легеньким брейк-бітіком, фортепіанком, шпанською гітаркою та психоделійними кваками. "Riad N' the Bedouins" – найбільш затарений криками Аксла, фуззами, електронікою та колючою аритмійкою (хоча й є в ньому щось подібне місцями з "Love Is Noise" The Verve). "I.R.S." з блюзовими вставками та віражами до "Estranged". "Madagascar" з пишною симфонічною оркестровкою, траблами перекладу екзистенціальної психоделії та ізанутими салютами Кашміру зеппелінів.

Увесь інший хайвей розрулюють нехілі бойовички, ака "Chinese Democracy", "Better" з фінішнім стьобом, "Scraped" з акапельним хоровим фальцетом. Від батіжності "Shackler's Revenge" мурашками обсиплються не тільки Prodigy, але й вже згадана Мітла.

Ганзи на превелике щастя не підкачали, не покрились мохом і не перетворились на карикатуру. Остання Metalliсa може виступати в них на розігріві. Заради такого варто було чекати 15 років. Розкладати ганзи окремо і троянди окремо – не варто. "Chinese Democracy" – один з найкращих релізів від бородатих олдменів, яких так щось останнім часом потягнуло на реюніони.

Аксл на коні, з голою шашкою скаче на зустріч вершникам Апокаліпсису. І вже зрозуміло, хто кого порубає на капусту.

1. Chinese Democracy
2. Shackler's Revenge
3. Better
4. Street of Dreams
5. If the World
6. There Was a Time
7. Catcher in the Rye
8. Scraped
9. Riad N' the Bedouins
10. Sorry
11. I.R.S.
12. Madagascar
13. This I Love
14. Prostitute