В пояснювальній записці до законопроекту зазначено, що державний нагляд за додержанням закону про захист суспільної моралі здійснюють зокрема Міністерство культури і туризму України, Міністерство юстиції України, Державний комітет телебачення і радіомовлення України, Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення, Національна експертна комісія України з питань захисту суспільної моралі.

Проте, на думку уряду, недосконалість національного законодавства призвела до дублювання на практиці Національною експертною комісією України з питань захисту суспільної моралі повноважень Міністерства культури України, Державного комітету телебачення і радіомовлення та Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення, що в кінцевому результаті спричинило непорозуміння між цими органами.

Йде мова про те, що законом України «Про кінематографію» визначено, що право на розповсюдження і демонстрування національних та іноземних фільмів на всіх видах носіїв зображення надається суб’єктам кінематографії центральним органом виконавчої влади у галузі кінематографії. Документом, який засвідчує це право та визначає умови розповсюдження і демонстрування, є державне посвідчення на право розповсюдження і демонстрування фільмів.

Водночас, частиною восьмою статті 13 Закону України «Про захист суспільної моралі» передбачено, що кінотеатри, відеосалони, відеозали мають право публічної демонстрації кіно-, аудіо-, відеопродукції сексуального чи еротичного характеру лише за наявності позитивного висновку Нацкомісії, ліцензії та інших необхідних документів, визначених чинним законодавством.

Крім цього, відповідно до статті 13 Закону України "Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення" нагляд за дотриманням телерадіоорганізаціями законодавства у сфері захисту суспільної моралі здійснює Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення.

Державний комітет телебачення і радіомовлення України, згідно з положенням про нього, зокрема, вживає спільно з іншими органами державної влади заходів із підвищення художньої якості вітчизняних телерадіопрограм, захисту суспільства від негативного впливу аудіо- і відеопродукції, яка становить загрозу суспільній моралі.

Крім того, у Кабміні наголошують, що «необхідність вирішення питання щодо ліквідації Національної комісії передбачена Указом Президента України від 9 грудня 2010 р. № 1085 «Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади».

Тому, в законопроекті Кабміну зазначено, що цей документ розроблено з метою удосконалення державного нагляду за додержанням вимог законодавства України з питань захисту суспільної моралі.

В проекті закону констатують, що механізмом досягнення вказаної мети, є виключення із Закону України "Про захист суспільної моралі" положень щодо визначення статусу та засад діяльності Національної експертної комісії України з питань захисту суспільної моралі.