Міський голова Львова Андрій Садовий провертає масштабну аферу для закупівлі сотні автобусів у білоруського диктатора Олександра Лукашенка. Як стало відомо, повністю підконтрольне Садовому комунальне підприємство АПТ №1 прописало тендерні умови під білоруську компанію “МАЗ” та “вижило” із торгів українського виробника.

Так, у середу, 13 січня, міський голова Львова повідомив у своєму “Фейсбуці” про завершення тендеру на закупівлю 100 дванадцятиметрових низькопідлогових автобусів. При цьому Садовий заявив, нібито “за оцінками міжнародних експертів, найвигіднішу пропозицію подала білоруська компанія “МАЗ”.

“Пропозиції інших учасників тендеру або значно дорожчі, або не відповідають технічним вимогам конкурсу”, – написав мер.

Розуміючи, що підписання договору з проросійською Білоруссю зумовить шквал критики у суспільстві, Садовий вирішив випередити ситуацію і начебто “порадитися” з громадою через “Фейсбук”. І в той же час мер наголосив, нібито укладання цієї угоди є критично необхідним для Львова.

“Чи маємо ми моральне право купувати автобуси в Білорусі? Тут маю нагадати, що Верховна рада України визнала президентські вибори в цій країні недемократичними. Мирні страйки білоруських громадян, в тому числі працівників МАЗу, регулярно придушують силовики.Відповідь на це питання я б хотів почути від керівництва Європейського банку, Кабінету міністрів та львів’ян. Це непроста ситуація, бо у випадку скасування тендеру ми втратимо ще рік, а можливо й більше без цих машин. Але без чіткого розуміння ситуації та державної позиції Львів не купуватиме білоруських автобусів. А яка ваша думка?” – написав мер.

Фактично відразу на цю заяву зреагував засновник громадської організації “За якісний транспорт” Святослав Товстига. Активіст повідомив, що комунальне підприємство АТП №1, яке є повністю підконтрольне Садовому, прописало умови тендеру саме під білоруську компанію “МАЗ”. Більше того, мер із чиновниками затягнули процес визначення переможця тендеру аж на 7 місяців, щоби остаточно витіснити з торгів українського виробника “Богдан”, який подав вигіднішу пропозицію ще влітку.

“Так треба вміти: прописати технічні характеристики ну дуже наближені до характеристик автобуса “МАЗ” (не під mersedes чи man), в середині літа оголосити, що Богдан подав найкращу ціну пропозицію.

Затягнути на сім місяців визначення переможця, тим самим заморозити мільйонні кошти компаній притендентів-виробників через банківську гарантію під час пандемії. І за дивних обставин чомусь вилітає із конкурсу наш виробник-переможець Богдан (ймовірно не продовжив банківську гарантію, тим самим розморозив свої мільйонні кошти на інші проєкти) і перемагає МАЗ (із поста міського голови), який мав друге місце по ціновій пропозиції, а зараз міський голова питає: “Що робити?” – написав Товстига у соціальній мережі.

Нагадаємо, раніше Андрій Садовий був неодноразово помічений у близьких стосунках з російськими олігархами. Йдеться зокрема про відомого бізнесмена та племінника російського дипломата Віталія Чуркіна — Ігоря Чуркіна. Через антиукраїнську діяльність СБУ заборонила йому в’їзд до України на 5 років, натомість мер Садовий — таємно виплатив 20 млн грн з бюджету Львова у межах афери довкола Львівського автобусного заводу.

Ще одним соратником Садового є олігарх Михайло Фрідман — засновник “Альфа-груп”, один із фінансових стовпів сучасної РФ і 23-й номер в американському санкційному списку найбільш наближених до Путіна осіб. Фрідман — співзасновник і багаторічний спонсор музичного фестивалю Alfa Jazz Fest.