Міністерство оборони України 15 січня за результатами тендеру уклало дві угоди про постачання закупівлю авіаційного палива РТ або ТС-1 або Джет А-1 на загальну суму 306,73 млн грн.

Про це повідомляється у системі «Прозорро», інформують Наші гроші.

До 16 березня 2019 року поставлять 10 283 т авіаційного гасу по 29 790-29 860 грн тонну, що на 5% дешевше від грудневих цін для армії у 31 083-31 645 грн за тонну.

Натомість це на 11% дорожче від ринкових цін, які, за даними «EnKorr», на час укладення договорів становили 26 760 грн/т. З урахуванням різниці та обсягів палива Міноборони може переплатити постачальникам 31,5 млн грн, підрахувало видання. Разом з тим, ціни на нафту наразі нестабільні, відтак можуть догнати тендерний рівень.

Сума угод на 2% нижча від загальної очікуваної вартості закупівлі у 313,63 млн грн.

На обох аукціонах переможці змагалися між собою, а також із ТОВ «Торговий дім «Сокар Україна» Державної нафтової компанії Азербайджанської Республіки.

ТОВ «Торум» за 171,69 млн грн поставить 5 750 т авіапалива по 29 860 грн/т.

Воно подало документи якості на паливо Джет-1 виробництва «Hellenic petroleum S.A.» (Греція).

«Торум» Димитрія Медведєва з Києва входить у так звану групу Грановського-Адамовського, яка виграє багатомільйонні паливні підряди Міноборони, залізниці та інших. До неї відносяться фірми «Торум», «Трейд Коммодіті», «Август Пром», «Мета Оіл», «Фідея», а також «Оптімус Конекшн», яка раніше називалася «Газтрейд». Торік «Оптімус Конекшн» виграла суди першої інстанції у Києві та Дніпрі проти Міноборони по контрактах на поставку палива загальною вартістю 759,47 млн грн.

Нагадаємо, у 2017 році в справі щодо поставок «Трейд Коммодіті» палива для армії НАБУ затримувало одного з інвесторів компанії Володимира Трофименка, головного тендерника армії Володимира Гулєвича та заступника міністра оборони Ігоря Павловського.

ПП «ОККО Контракт» Віталія Антонова (концерн «Галнафтогаз») за 135,04 млн грн. замовили 4 533 т авіапалива по 29 790 грн/т.

Воно подало документи якості на паливо Джет-1 виробництва «Orlen Lietuva» (Литва) та паливо РТ виробництва ПАТ «Укртатнафта» і ВАТ «Нафтан» (Білорусь).