У Львові сьогодні працює 5 підстанцій Швидкої Медичної допомоги – № 1 на вул. Київській, 31, № 2 вул. Пилипа Орлика, 6, № 3 пр. Червоної Калини, 57, № 4 на вул. Медова Печера, 1 та № 5 на вул. Біберовича – у мікрорайоні Рясне.

Як розповіла Вголосу Наталія Поважук, в автомобільному парку лікарні знаходиться 58 машин. З них реально працюють 38-45 автомобілів. “25% простоюють – машини перебувають на поточних ремонтах, водії у відпустках, медики на лікарняних”, – пояснює лікар. За її словами, востаннє санітарну автотехніку закупляли у 2008. Тоді придбали 18 машин, які розподілили згідно з потребами підстанцій.

Після цього закупівля машин була неможлива через розпорядження Кабміну про державну реєстрацію санітарного транспорту. Однак в Україні не було виробників ліцензованих санітарних автомобілів. “Це європейські стандарти. В цьому році обмеження на закупівлю буде зняте і у грудні ми маємо закупити 25 нових машин”, – додала вона.

У свою чергу Андрій Козак повідомив Вголосу, що з 18 машин, закуплених у 2008 р., дві “пішло” на Сихів, одна – у підстанцію на Майорівці, а 15 машин отримали відділення на вул. Київській і на вул. Пилипа Орлика. “Вони “пішли” туди, адже це підстанції, де адміністрація сидить, на ці підстанції завжди журналісти, представники управління охорони здоров’я приїжджають. Розподіляла так головний лікар – Наталія Поважук”, – каже медбрат.

Козак розповідає, що технічний стан частини санітарних машин є настільки несправним, що подекуди машини ламаються просто під час їзди. “А це – небезпека для життя і лікарів, і пацієнтів. Термін експлуатації санітарного автомобіля 5-6 років. Зокрема на підстанції № 3 працює 11 машин, з них 7-8 на ходу. У нас є 3-4 машини з 10-річним стажем роботи. Вони працюють цілодобово. У бригади № 56 машина закривається на засув ззовні. Це нонсенс. Якби щось сталося – пасажири у пастці. В автомобілі реанімаційної бригади № 44 півтора роки тому хулігани розбили скло. Його заліпили плівкою. Якби щось впало чи тріснуло ще раз, буде біда”, – розповідає він.

За словами працівника швидкої, машини переважно ремонтують за власні ж кошти водії – купують деталі, масло, гальмівну рідину. “Адже на нашій спільній ремонтній базі на вул. Київській ніколи немає потрібних деталей, завжди маємо там проблеми”, – зауважує чоловік. Біда на “швидкій” і з робочою формою, яка живе в середньому 5-6 років. Попри те носять медики свої роби значно довше.

На викладені вище звинувачення Поважук зазначає: “у нас ніколи не списувався автомобіль через 5-7 років. Норма списання санітарного автомобіля – в середньому 10 років. Вона ж додає, що на виклики хворих виїжджають лише справні швидкі. “У нас жоден автомобіль не виїхав технічно несправним”, – запевнює медик.

Додамо, зараз роботу підстанцій швидкої допомоги Львова перевіряє спеціальна комісія, до якої увійшли представники міського управління охорони здоров’я та депутати. Як розповіла Вголосу її член, депутат міськради Людмила Шекета, швидку перевіряють у різних напрямках – і автотехніку, і лікарів. Результати роботи комісії стануть відомі за декілька днів.

Козак зазначає, що рішення ревізорів і визначатить подальші дії працівників підстанції швидкої медичної допомоги № 3. Вони сподвіваються, що ним стане зміна керівництва міської станції. “Мають бути дії – кадрові зміни. Якщо цього не буде, то ми вийдемо на страйк під стіни міськради. Ми готові приїхати на старих швидких та у старій формі – хай подивляться як працює наша швидка”, – заявив чоловік. Медбрат обіцяє, що страйк буде мирним і відбудеться у неробочий час.

 

фото – з архіву Андрія Козака