Про це заявив голова Укравтодору Олександр Малін, передає прес-служба відомства.

За його словами, на сьогодні кредитний портфель Укравтодору становить близько 37 мільярдів гривень.

Більша його частина – це цілком доброякісні кредити МФО, залучені на вигідних багаторічних умовах, інша – середньо та короткострокові кредити українських банків, залучені на різних умовах, у тому числі й неприйнятних, а також цінні папери, котрі були розміщені у закритому режимі під високі відсотки.

«Такого роду запозичення ми плануємо піддати реструктуризації за рахунок погашення облігацій, повернення коштів і випуску нового розміщення під нижчий відсоток. Адже сьогодні максимальна ставка сягає 16,3%, а це дуже дорого для фінансових ресурсів, що залучаються під державні гарантії», – наголосив Малін.

Він додав, що на поточний та наступний рік приходиться пік боргового навантаження, адже окрім самих кредитів, котрі треба повертати поетапно, є ще й зобов’язання щодо їх обслуговування, а також сукупна заборгованість Укравтодору перед підрядними організаціями за роботи виконані у минулі роки – їх обсяг за різними оцінками складає від 3 до 4 млрд гривень.

«Вибратися з «боргової ями» ми можемо лише шляхом реструктуризації вітчизняної частини кредитного портфелю, а також за рахунок виділення коштів Спеціального фонду Державного бюджету виключно на фінансування дорожньої галузі», – підкреслив він.

Голова відомства пояснив, що залишок спецфонду після виконання всіх кредитних зобов’язань і є тим обсягом коштів, що спрямовується на експлуатаційне утримання, ремонт, реконструкцію та будівництво українських доріг.

А враховуючи те, що за останні 2 роки недонадходження у спецфонд за оцінками експертів коливається від 4 до 7 млрд гривень, обсяги фінансування галузі такі, що коштів не вистачає на виконання навіть поточного ремонту.

За його прогнозами, у найближчі півтора року єдиним джерелом фінансування капітального ремонту та реконструкції існуючих автомобільних доріг, а також будівництва нових – будуть лише міжнародні фінансові організації.

«Ми вже провели переговори щодо подальшої співпраці з Європейським інвестиційним банком. Попереду – подібні ж зустрічі з представниками Світового банку та Європейського банку реконструкції та розвитку», – зазначив голова відомства.